Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ekim '06

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Sağlıklı beslenmeye doğru küçük adımlar

Sağlıklı beslenmeye doğru küçük adımlar
 

Sağlılıklı beslenebiliyormuyuz? Son günlerin en reyting alan konusu bu herhalde.Beslenme birdenbire hayatımızın merkezine oturmuş durumda ve pek yakında kalkacağı benzemiyor.

Bir zamanlar çeşit çeşit diyet listeleri yayınlanırken ve birçok genç kızımız da bu diyetler kanıp kendini helak ederken nasıl oldu da bi U dönüşü yapıp kendimizi beslenme programı yaparken bulduk, bilinmez. Ben de bu furyanın içinde k çırpınırken kendimi internette gıda katkı maddelerini araştırırken buldum. Doğrusu ürkmedim değil. Hele bu kadar kimyasal maddeyi vücüdümüz nasıl tolere ediyor diye düşünürken vücüdümüza hayran olmamak elde değildi.

Beslenme alışkanlıklarımızı değiştirmenin o kadar kolay olmadığını biliyorum ama daha bilinçli olabiliceğimizi de biliyorum. Mesela evimde artk evimde sadece zeytinyağı bulunduruyorum. Böylece isteseniz de başka yağ kullanamıyorsunuz. Sonra gazlı içeceklerden vazgeçiyorsunuz. Bu da biraz zaman alsa da Bir bakıyorsunuz artık onları içemez olmuşsunuz. İnanın bana sonunda mideniz de rahatlayacak, siz de.

Bir de abur cuburdan vazeçmeniz gerektiğini bilmem söylememe gerek var mı? Çok canınız istersen tadabilirsiniz tadında bırakmak şartıyla. tabi yediğimiz meyve ve sebzelerin de hormonsuz, gün ışığında, hiçbir kimyasa maruz kalmadan yetişimiş olması gerekiyor. Bunu nasıl başarabiliriz bilemiyorum, zira bu konuda biraz çifçilerimizin insaıfına kalmış olduğumuzu düşünüyorum.

Bütün bunlara ek olarak mı desem yoksa temelinde mi denmeli spor yapmak geliyor. Spor yapma ve bol bol su içmek. Çünkü su vücüdümüz için bulunmaz bir nimet. Her türlü kansere ve hastalıklara karşı koruyucu.

Şimdi benim de su içmem gerekiyor. Doktor tavsiyesi.

Sağlıklı günler dileğiyle...

 
Toplam blog
: 31
: 4056
Kayıt tarihi
: 24.09.06
 
 

1979 doğumlu. İstanbul Üniversitesi Kimya Bölümü ve İstanbul Üniversitesi Kimya Öğretmeniği Tezsi..