Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ekim '14

 
Kategori
Beslenme / Diyet
Okunma Sayısı
843
 

Sağlıklı bir zayıflama diyeti nasıl olmalıdır?

Sağlıklı bir zayıflama diyeti nasıl olmalıdır?
 

zayıflama diyeti


İnsan hayatının en önemli parçası olan beslenmek, doğru ve dengeli bir şekilde yapılmadığında vücudun olumsuz bir şekilde etkilenmesine neden olur. Son zamanlarda da yanlış beslenme oldukça yaygınlaşmış ve küçük yaşlarda dahi dikkat edilmez bir hal almıştır. Ayaküstü fastfood olarak adlandırdığımız geçici beslenmeler nedeni ile ciddi kilo sorunu yanında ciddi hastalıklar da oluşmaktadır. Bu nedenle bu makalemizde çoğu insanın aynı sorunu yaşadığını düşündüğümüz için sağlıklı bir zayıflama diyeti hakkında bilgi vereceğiz. Sağlıklı ve doğru bir şekilde nasıl zayıflama diyeti oluşturulması gerektiğini anlattığımız makalemiz aynı zamanda sizlere sağlıklı bir diyet listesinde olması gereken özellikleri de içerecektir.

Yaşam tarzı veya iş hayatınızdan dolayı sürekli olarak dışarıdan düzensiz ve sağlıksız besleniyorsanız bunu kesinlikle terk etmelisiniz. Çünkü sağlıklı bir zayıflama diyeti sağlıklı ve düzenli beslenmeden oluşmaktadır. Yüksek kalorili yiyecekler oldukları için kısa bir süre içerisinde bıraktığınızdan itibaren kilo verdiğinizi göreceksiniz. Boy, kilo, yaş ve cinsiyetinize göre ideal kilonuzu bulduktan sonra vermeniz gereken kilo miktarını belirleyin ve hazırladığınız zayıflama diyeti listesini vermeniz gereken kilo miktarına ulaşana kadar uygulayın. İdeal kilonuzu öğrendikten sonra sağlıklı bir diyet programı hazırlamanız için diyet listeniz içerisinde bütün besin öğelerini bulundurmanız gerekmektedir. Yani karbonhidrat, protein, yağ ve mineraller vücudunuz için yeterli olacak miktarda hazırlanmalıdır.

Zayıflama diyeti için amacınız yüksek kalorili besinlerden uzak durmak ve hareket halinde olarak sürekli enerji harcamak olmalıdır. Bunun için örneğin, normal beyaz ekmek yerine buğday ekmeği, yoğurt, süt, peynir gibi besinlerinde yağsız veya light olanlarını tüketmelisiniz. Hazırladığınız diyetiniz doygunluk vermesi ve uzun süre tok tutması açısından her öğünde lifli besinlere (sebze, baklagiller) yer vermelidir. Zayıflama diyeti için diyetinizde yer verdiğiniz yiyeceklerinizi pişirme yöntemi de kalori bakımından oldukça önem teşkil etmektedir. Oldukça düşük kalorili bir sebze yemeğini bol yağlı kavurma yöntemi ile pişirirseniz oldukça yüksek kalorili bir besin elde edersiniz. Bu nedenle besinlerinizi pişirirken haşlama, ızgara, fırında pişirme veya buğulama yöntemlerini tercih etmelisiniz. Kavurma, kızartma gibi yöntemler besinlerin kalori değerlerinin artmasına neden olacaktır. Her zaman söylediğimiz gibi sağlıklı bir zayıflama diyeti yanında daha hızlı ve sağlıklı kilo vermek için aynı zamanda verdiğiniz kilolar sonrasında vücudunuzu sıkılaştırmak için düzenli olarak kısa süreli dahi olsa spor yapmalısınız. Sizlere önerdiğimiz spor profesyonel olmak zorunda değil kısa süreli aktiviteler dahi oldukça etkili olmaktadır.

Diyet listesi kategorisi: http://diyetlerim.org/category/diyet-listesi/

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 12
Toplam yorum
: 1
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 9275
Kayıt tarihi
: 12.01.14
 
 

Zayıflama ve spor delisi bir de BJK aşığı... ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster