Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Şerafettin Saraçoğlu Dermatoloji Uzmanı

http://blog.milliyet.com.tr/serafettinsaracoglu

19 Mart '15

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Sağlıklı Cilt İçin Küçük Sırlar

Sağlıklı Cilt İçin Küçük Sırlar
 

Derimizi olabildiğince sağlıklı koruyabilmek için doğru beslenmek çok önemlidir. 

  • Besinlerle deriyi yeterince besleyecek maddeleri alıyor muyuz?
  • Derinin dıştan korunması yanında en önemli destek içten alınan besinlerle mi olmaktadır? 

Gıdayla yeterince alınan taze sebze, meyve ve kuruyemişler ( badem, fındık ve ceviz ) içedikleri A,C,E vitaminleri ve eser elementler ( çinko, demir, bakır, selenyum, iyot gibi...) ile derinin hasarlanmasında ve yaşlanmada önemli rol oynayan serbest radikalleri yok etmede çok önemlidir. Bu olumsuz serbest radikaller derinin yaşlanması ve deri kanseri gelişmesinde önemli rol oynar.

Ben gıdanızı renklendirmenizi öneriyorum. Örneğin yaşlanmayı geciktirici etkisi ve kırışıklıklarında ütü görevi gören kara dut, cildin direncini artırıp zararlı dış etkenlere karşı siper görevini üstlenen greyfurt, cildi derinlemesine temizleyen, gergin tutan ve kırışıklıkları önleyen domates, sağlıklı cilt için farklı renklerde etli biberler, özellikle akne, egzama gibi cilt hastalıklarında fazlasıyla fayda sağlayan ıspanak gibi gıdalarla vitamin ve mineral açısından zengin gıdaları tüketmeliyiz. mümkün olduğunca ornagik, işlemden geçirilmemiş gıdalarla beslenmeliyiz. Bu sayede taze, kalitesi yüksek ve katkısız beslenme en doğal beslenme yöntemi olmanın yanında deri içinde önemlidir. İdeal beslenme yöntemi olan sağlıklı, dengeli beslenme genel sağlık için nasıl iyi ise deri içinde o kadar iyidir. Fakat dengeli bir beslenme düzeni oluşturamıyorsak bu durumda günlük vitamin mineral takviyelerinden de yararlanabiliriz. Beslenmeye gerekli önemi vermek deri için çok önemlidir. Fakat sigara içmemek, yeterince uyumak, yeterli egzersiz yapmak, gerektiği kadar su içmek de en az gıda rejimi kadar derimiz için önemlidir. Böyle dengeli ve düzenli beslenip gerekli koşullara uysak dahi derimizdeki olumlu değişiklikleri hemen göremeyiz. En az üç ay beklememiz gerekiyor. Bu durumda içsel dengeleri düzeltirken Dermatoloji Uzmanlarına danışarak bu süreci kısaltma ve daha iyi görünmek için yardım alabilirsiniz.

Benzer bir durum sedef hastalığı için de geçerlidir. Kuzey kutup bölgesinde yaşayan ve ana beslenme kaynakları balıklar olan Eskimolarda hiç sedef hastalığı gözlenmez iken besin olarak balık yerine diğer gıdaları kullanan Eskimolarda sedef hastalığı görülmektedir. Bu durumda büyük ve yağlı balıktan zengin bir diyet sedef hastalığı için oldukça önemlidir.

 

www.elitpoliklinigi.com

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 43
Toplam yorum
: 1
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 300
Kayıt tarihi
: 17.12.13
 
 

Uz.Dr.Şerafettin Saraçoğlu 1965 yılında İstanbul'da doğdu. İlköğretim ve lise eğitimini İstanbul'..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster