Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Haziran '09

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
Okunma Sayısı
1395
 

Sağlıklı kilo vermede faydalı yiyecekler

Sağlıklı kilo vermede faydalı yiyecekler
 

Fazla kilolardan kurtulmanın en doğru yolu doğru beslenmeden geçiyor...

Peki, doğru ve sağlıklı beslenmek için ne yapmalıyız?

İşte size dünyaca ünlü uzmanların hiç de zor olmayan sağlıklı yaşam reçetesi...

1. Yalnızca acıktığımızda yemek yiemek: Her zaman söylendiği gibi az ve sık yediğimizde hiçbir zaman aç kalmamış oluruz. Yemek aralarında hafif ve sağlıklı besinler atıştırmak da öğünlerde tıka basa yemeyerek kilomuzu düzenlemenin ilk adımını atmamızı sağlarmış. Ayrıca akşam yemeğimizi yatmadan en az 3 saat önce yememiz bizin için çok faydalı olacakmış.

2. Tabaklarımızı değiştirmek: Yemeklerinizde kullandığınız büyük boy yemek tabaklarını küçük boylarıyla değiştirerek işe başlayabiliriz. Tabii bunun anlamı daha küçük bir tabakla iki tabak yemek yiyerek eşit miktarda yemek değil! Unutmayalım, daha küçük tabak kullanmak porsiyonu azaltmak için bize yardımcı olurmuş.

3. Her gün şu yiyeceklerden yemek: Toplamda 9 avuç kadar meyve ve sebze. En az 20gram fındık (bir avuç kadar) Özellikle sabahları yüksek oranda lif içeren tam tahıllı ekmek ya da kahvaltılık gevrek.

4. Haftada en az 3 kez balık yemek: Omega 3 adı verilen yağ asitleri içeren balık sağlığımıza önemli katkılar sağlayacak bir besindir. Balık yiyerek hem sağlıklı hem de ince kalabilirmişiz. Özellikle somon, sardalye, uskumru ve ton balığı tüketmek en iyisiymiş.

5. Domates yemek: Haftada en az 10 kaşık pişmiş domates ürünü yiyerek prostat ve diğer kanserlerin riskini azaltan antioksidan likopen elde edebilirmişiz. Bir haftada 10 kaşık ketçap (katkı maddesi içermeyen) ya da kendi hazırladığımız domates sosu, sağlıklı dozu almamızı sağlarmış.

6. Uzak durulacak besinler: Trans ve/veya doymuş yağ içeren bütün yiyecekler. Beyaz yiyecekler; beyaz ekmek, beyaz pirinç, beyaz makarna, krema sosları. İçindekiler bölümünde yüksek fruktozlu mısır şurubu (high fructose corn syrup (HFCS)) içeren basit şekerler bulunan ürünleri yememek gerekiyormuş.

7. Yemek yemeden önce su içmek: Her yemekten önce 1 ya da 2 bardak su içmemiz, biraz doymamızı ve böylece fazla yemek yemememizi sağlarmış. Bu da sağlıklı kiloya kavuşmanın kolay bir yoluymuş.

8. Alınacak besin destekleri: En az 800 mikrogram folat, 400 IU D vitamini, 1, 200 miligram kalsiyum ve 400 miligram magnezyum içeren vitamin ve mineraller… Eğer balık yemiyorsanız, kalbe yararlı olan bu yağ asitlerinden 2gram içeren omega 3 besin destek ürünü almalıymışız.

Gerçi kilo sorununda, yeni araştırmalar ezber bozuyor. Ancak sağlıklı yaşamak için özen göstermekte fayda var.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

MERHABALAR..SEVGiLi MESUT BEY ...! BU YAZINIZ icin * &&& *** OLTAMA TAKILANLAR *** &&& *BOLUMUNDE YAYIN icin Link VERiLDi.. * * B u T i K G a Z e T e * * Sayi - 5 - Demiryolu Projeleri * Link = * intsangaz.tr.gg/Sayi-_-5-_-Demiryolu-Projeleri.htm* BiLGiLERiNiZE SUNULUR..! SEVGiLER ve SELAMLAR.. (Not* Yaziyi pratik olarak Link= intsangaz.tr.gg * den girip, SAYi=5 yazisindan kolayca bulabilirsiniz.! ) * B u T i K G a Z e T e * * &&& *** OLTAMA TAKILANLAR *** &&& * VEYA DiREK Google'dan (intsangaz.tr.gg) YAZARSANIZ, KARŞINIZA "NECİP KÖNİ- INTERNET SANAL GAZETESi - Sayi = 1 ( MERHABALAR....) GELİYOR..BURDANDA İLGİLİ SAYI YAZISINA ULAŞILIYOR..(Çok Kolay) TABİİ MÜHİM OLAN HERKESE GÖRE KOLAY OLMASI ÖNEMLİ.. SEVGİLER ve SELAMLAR..iYi BAYRAMLAR DiLERiM... NECİP KÖNİ - ADANA / TR

Necip Köni - Adana / TR 
 19.09.2009 11:02
Cevap :
Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. Blog yazımın daha geniş kitlelere ulaşmasını sağladığınız için teşekkürdler. İyi Bayramlar....  19.09.2009 17:29
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 3842
Toplam yorum
: 6442
Toplam mesaj
: 310
Ort. okunma sayısı
: 3065
Kayıt tarihi
: 23.03.08
 
 

Antalya'da 1956 yılında doğdum. Emekliyim, Üniversite mezunuyum. Evliyim, bir oğlum var Mimar. Gü..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster