Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Diyetisyen Şengül Üre

http://blog.milliyet.com.tr/diyetinfo

11 Mart '19

 
Kategori
Beslenme
Okunma Sayısı
36
 

Sağlıklı Kilo Vermek

Obezite, şişmanlık ya da fazla kilo problemi; bugün dünya nüfusunda geniş kitleleri etkisi altına almıştır. Son 30 yılda,çocuklar başta olmak üzere, artış gösteren şişmanlık veya kilo problemi sağlık sorunlarının artmasına neden olarak yaşam kalitesini etkilemektedir.Sorunun çözümü için, çeşitli arayışlar, her baharda umut vaat eden (ama çözüm olmaktan uzak) çeşitli diyet ve tedavi modelleri, bireylerin ilgisini çekerek denenmeye çalışılmaktadır.Bu uygulamalar bireylerde “ yoyo” etkisi yaratıp uygulayıcıları birer “yoyo işçisi” olmakta ve sorunun çözülmesi bir başka deneme veya uygulamaya kalmakta ve kilo sorunu artarak devam etmektedir.

Önemli bir sağlık sorunu olan şişmanlık, obezitenin tedavisinde multidisipliner bir yaklaşım çok önemlidir. Seçilen doğru adresler ve tedavi modelleri ile birlikte özellikle sağlıklı beslenme alışkanlıklarının kazandırılması sürdürülebilir yaşam modeli haline getirilmesi çok önemlidir. Sağlığınızı ve kendinize değer vermek adına,
Sağlıklı, kolay ve kalıcı kilo vermek için:
1-Kendi mucizenizi yaratmaya ve değişime hazır olun. Kendinize zaman tanıyın ve sizin için en doğru adres ve uygulamayı tercih edin. 
2- Vermek istediğiniz gerçekçi ve doğru kilo hedefini belirleyin. (Hızlı kilo vermek her zaman daha fazla ve kilo almak demektir)
3- Gelişigüzel uygulama ve kopya diyetlerden uzak durun.
4- Yasak yerine “ölçü” kelimesini benimseyin.
5- Kulaktan dolma bilgilerle çeşitli karışımlar, ilaç vb kullanmayın.
6-Katı uygulamalardan (gereksiz öğün azaltmak, tek yönlü beslenmek vb.) uzak durun.
7- Kilo probleminizi çözmeye yardımcı olmak adına : ”doğru satın alma, doğru yemek pişirme“ yöntemlerini öğrenmeye çalışın.
8-Stresli dönemlerinizi yönetmenin çözümünün, yemek yemek olmadığını unutmayın.
9- Kilo probleminizin çözümü için doğru çözüm ortaklarını seçin. Sizin için (eğer var ise) özel olarak planlanmış beslenme programını düzenli olarak uygulayın.
10- Sık, az, ölçülü, dengeli ve renkli beslenmeyi ilke edinin. - Öğün atlamayın
11- Doğru yemek yeme şeklini öğrenmeye çalışın. Kendinize değer verin.Yemeklerinizi ayakta atıştırma şeklinde değil, zaman ayırarak ve masa başında yemeye gayret edin.
12- Şekerli gıdalara eğiliminiz artıyorsa kan şekerinizi mutlaka kontrol ettirin.
13- Sadece susayınca değil gün içinde 2-3 lt su tüketmeye çalışın.
14 – Doğru egzersiz modelini seçin ve Hareketli olun.
15-Eğer size yardımcı olması açısından yol arkadaşınız olan bir “diyetisyen“ den size özel bir “Beslenme Programı” için destek almış iseniz; reçetenize hiç yorum yapmadan programınızı disiplinle uygulayarak kolay ve kalıcı kilo verebilirsiniz.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 51
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 80
Kayıt tarihi
: 22.05.08
 
 

1991 Hacettepe Beslenme ve Diyetetik Diyetinfo-Diyetisyen Şengül Üre. Sağlıklı beslenme ile zayıf..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster