Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ocak '15

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
Okunma Sayısı
3289
 

Sağlıklı kilo vermemize yardımcı olan yiyecekler…

Sağlıklı kilo vermemize yardımcı olan yiyecekler…
 

Sağlıklı kilo vermemize yardımcı olan yiyecek var mıdır? Bu soruya verilebilecek cevap, kilo sorununa da çözüm demektir. Ancak damak tadı ve yiyecek seçme gibi alışkanlıklar geleceği karartan alışkanlıklardan bazıları olarak göze çarpıyor.

Ancak bu soruya direk evet demek zor!

Ancak ölçülü tüketildiği takdirde kilo vermeye yardımcı olan yiyecekler mevcut!

İşte kilo vermemize yardımcı olacak yiyecekler:

1-YUMURTA: Yumurtanın tümüne yakını protein, bu nedenle önemli ölçüde tokluk hissi veriyor. İki ince dilim esmer ekmek, az miktarda yağsız peynir ve bir adet haşlanmış yumurta ile yapacağımız kahvaltı gün boyu kendimizi daha tok hissetmemizi sağlıyor.

2-AYVA, ELMA, ARMUT: Bu üç meyvede bol miktarda lif var. Özellikle şekerimizi ve kolesterolümüzü düşürmeye yardımcı olan ve 'pektin' adı verilen, eriyebilen lifleri içermeleri, bu meyveleri tüketmeye yararlı hale getiriyor.  Bu meyveleri öğün aralarında tüketilince tok hissetmemizi sağlıyor.

3- ET: Yemeğin içinde et olması tokluk hissini artırıyor. Ayrıca ette ve balıkta bol bulunan 'lösin' adındaki aminoasit kaslarımızın kalori harcamasını kolaylaştırıyor.

4- SIZMA ZEYTİNYAĞI: Sızma zeytinyağının içindeki omega 6 yağ asitleri, kalori yakmamızı kolaylaştırıyor. Bu nedenle günde bir çorba kaşığı kadar zeytinyağı tüketmek faydalı!

5- TARÇIN: Tarçın bir öğünde bir çay kaşığının dörtte biri kadar tarçın tüketmek yemek sonrası insülin artışını engelliyor, çabuk acıkmamamızı sağlıyor. Şeker hastalarına bizzat önerilen tarçın, insan için faydalı bir yiyecek.

6- SİRKE: Sirke midenin boşalmasını yavaşlatarak, daha uzun süre tok hissetmemizi sağlıyor. Özellikle elma sirkesi bu konuda çok etkili!

7-GREYFURT: Greyfurt yemekten önce yarım greyfurt yiyerek ya da bir bardak taze sıkılmış greyfurt suyu içerek başka bir önlem almadan üç ayda 1.5 kilo verilebildiği ortaya çıktı. Greyfurtun içindeki fitokim isimli madde insülin seviyelerini düşürerek iştahı azaltıyor.

8- YULAF VE YULAF EZMESİ: Yulaf ve yulaf ezmesi, içerdiği yüksek oranda lif sayesinde uzun zaman tokluk hissi veriyor. En iyi faydayı sabah kahvaltılarında tüketildiğinde sağlıyor.

9- SALATALIK: Salatalık vitamin A, C ve bir miktar lif içeren salatalık aynı zamanda düşük kalorili bir yiyecek. Atıştırmalık tüketilmesi tavsiye ediliyor. Tabi birde “Salatalık Çayı” var. Onun nasıl yapıldığını “Salatalığın faydaları ve salatalık çayı nasıl yapılır” isimli blog yazımızda anlatılmıştı.

10- KABUKLU KURUYEMİŞ: Kabuklu kuruyemiş, tuzsuz şamfıstığı, kabuklu ceviz, yerfıstığı tuzlu atıştırmalıklara olan özlemi gideriyor, daha sağlıklı beslenmeyi sağlıyor. Özellikle sabah kahvaltılarında yenilecek birkaç ceviz, beş-altı fındık ve badem, insan sağlığı açısından da çok önemli.

11- BADEM: Badem bütün kuruyemişler arasında kilo vermeye daha çok yardımcı olan bir yemiş.

12- BİTTER ÇİKOLATA: Bitter çikolata yağ ve düşük kalorili olmamasına rağmen siyah çikolata, sağlığa faydalı yüksek oranda antioksidan içerir. Küçük bir parça tatlı ihtiyacını giderir.

13- BAKLAGİLLER: Baklagiller Kaliforniya Üniversitesi'nde yapılan araştırmalar, baklagil tüketiminin bağırsaktan 'kolesistokinin' salgılamasını artırdığını gösteriyor. Bu 'kolesistokinin' maddesi iştahı azaltıyor. Fasulye, barbunya, bakla gibi baklagiller, kan şekerini az miktarda yükseltiyor, vücuda bitkisel protein ve bağırsaklarımızın ihtiyaç duyduğu lifleri sağlıyor.

14- KIRMIZIBİBER: Düzenli olarak acı kırmızıbiber tüketmek, iştahımızı kontrol etmeye yardımcı oluyor. Yapılan bir araştırma, kahvaltıda acı biber yiyenlerin öğle yemeğinde daha az yedikleri ortaya çıkmış.

Gördüğünüz gibi yiyerek de sağlıklı kilo vermek mümkün…

 

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 3842
Toplam yorum
: 6442
Toplam mesaj
: 310
Ort. okunma sayısı
: 3005
Kayıt tarihi
: 23.03.08
 
 

Antalya'da 1956 yılında doğdum. Emekliyim, Üniversite mezunuyum. Evliyim, bir oğlum var Mimar. Gü..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster