Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Diyetisyen Şengül Üre

http://blog.milliyet.com.tr/diyetinfo

16 Mayıs '18

 
Kategori
Beslenme
Okunma Sayısı
28
 

Sağlıklı Oruç Tutmak İçin Öneriler

Sağlıklı Oruç Tutmak İçin Öneriler
 

1-İftar sahur arasında 1.5  2 lt su tüketin
Oruc tutulan zamanın uzun  olması nedeniyle vücudumuzda sıvı kaybı  artacaktır..Bu nedenle  iftarınıza mutlaka önce yudum yudum  su içerek   başlayın. Bağırsak hareketlerinin düzenli olması vücut fonksiyonlarının düzenlenmesi için  Su    yerine  çay kahve asitli içecekleri koymayın. İftar ille sahur  arasında mutlaka 2.5-3 lt su içemeye çalışın.

2- HIZLI YEMEK YEMEYİN:
Uzun süren açlığın arkasından yemek yeme hızınızı mutlaka kontrol edin. Yavaş ve iyi çiğneyerek tüketmek hem sindirim sisteminizin sağlığına hem de  kilo kontrolüne yardımcı olur.

3- İFTAR ÖĞÜNÜNÜ BÖLEREK TÜKETİN :
İftar öğününüzü HIZLA BİR KEREDE DEĞİL  mutlaka iki veya üç aşamada tüketmeye  gayret edin. Arada mutlaka bir çay içimi VEYA 5 DK    kadar mola verin. Eger alışkanlıklarınız arasında  iftarınıza  iftariyeliklerle başlamak  var ise mutlaka yemek yeme hızınıza ve seçiminize dikkat edin:     1 dilim az yağlı peynir, 2-3 zeytin,1-2 hurma, 1 avuç içi kadar pide (mümkünse kepekli) veya 1 dilim tam buğday ekmeği domates salatalık ve açık çay  şeklinde olabilir. (kaymak, tereyağı uzak durulması gerekenler) Ancak bu küçük atıştırmalıkları mutlaka yavaş ve iyi çiğneyerek tüketmeye çalışın. İftariyeliklerinizi atıştırdıktan sonra  1 küçük kase  az yağlı bir çorba hem tokluğunuzu destekleyecek hem de sindiriminize yardımcı olacaktır.

4-LİFTEN ZENGİN BESLENMEYİ İHMAL ETMEYİN :
Lif vitamin mineral ve antioksidanlar açısından zengin olan  salalata  iftar sofralarınız da mutlaka hak ettiği yeri almalı. Salatalarınızı  soslar yerine   sadece  limon ve az zeytinyağı  ile  lezzetlendirin

5 –SEBZE YEMEKLERİNİ  HERGÜN TÜKETİN
İftarlarınızda  mevsim sebzelerinden oluşan zeytinyağlı veya et içeren etli sebze  yemeğini besin  çeşitliliği , lif ve doygunluğa yardımcı olması açısından   tüketmeye  gayret edin .  .

6- HERGÜN 2-3 BARDAK SÜT VEYA YOĞURT TÜKETİN
Yapılan çalışmalar ramazan döneminde  SÜT ,YOĞURT VE AYRAN tüketiminin azaldığını göstermektedir. Gerek  kalsiyum , protein ve karbonhidrat içermesi gerekse kilo yönetimine destek olması açısından mutlaka iftarlarınızda yoğurt , ayran veya cacık bulundurmaya gayret edin.

7- İFTAR VE SAHUR ARASINDA ÖĞÜN OLSUN
İftar ile sahur arasında kan şekeri sindirim sisteminiz sağlığı ve kilonuzun iyi yönetetilebilmesi için   mutlaka  2-3 ara  öğün tüketin

Uyanık olduğunuz saatler içinde   1-2  saat ara ile  küçük ara öğün tüketmek ile bir öğünde yoğun yiyecek tüketmenizi engel ve kilo yönetiminize yardımcı olur.

 8-  2-3 PORSİYON MEYVE TÜKETİN
Ara öğünlerde ölçülü olmak kaydı ile mevsim meyvesi (kabukları ile yenilebilen meyveleri kabukları ile yenmek kaydıyla )  ile birlikte   süt veya yoğurt  veya ceviz badem tüketerek   iştah ve kilo kontrolüne yardımcı olacaktır.

9- HAREKETLİ OLUN :
İftardan  30-40 dk sonra  sonra   hafif yürüyüşler  yaparak hareketliliğinizi arttırarak kan şekerinizi ve kilonuzu dengeleyebilirsiniz.

10 –TATLI YI TADINDA BIRAKIN :
Canınız tatlı isterse   önceliğinizin    sütlü ( eger bir sağlık sorununuz yok ise )  Üzerine   bir miktar tarcın ve ceviz ilave ederek kan sekerinizin  (eğer diyabet vb sağlık sorununuz yok ise ) ölçülü tükettiğinizde dengede kalmasına yardımcı olabilirsiniz.

SAHURSUZ ORUÇ TUTMAYIN !!!!!!!
Sahur  oruç tutarken en önemli öğündür.Sahuru mutlaka tüketin . Ağır yemeklerden et yemekleri , pilav, kızartma ve çok yağlı börek vb uzak durarak  sahur yapmaya çalışın.

Genellikle tercihiniz     Kahvaltı şeklinde : yumurta ,peynir domates salatalık açık çay kepekli ekmek , zeytin , ceviz taze meyve  ve kuru meyve  seçeneklerini  menemen, vb olmalıdır.. Ağır yemeklerden et yemekleri , pilav, kızartma ve çok yağlı börek vb sağlığınız açısından uzak durmaya çalışın.

Sahurda  su  içmeyi ihmal etmeyin.

SAHURDAN YAKLAŞIK 30 DK SONRA YATMAYA GAYRET EDİN

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 62
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 77
Kayıt tarihi
: 22.05.08
 
 

1991 Hacettepe Beslenme ve Diyetetik Diyetinfo-Diyetisyen Şengül Üre. Sağlıklı beslenme ile zayıf..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster