Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Eylül '07

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Sağlıklı ve leziz pirinç salatası

Sağlıklı ve leziz pirinç salatası
 

Salatanın her türlüsünü çok severim, keşke çok zamanım olabilse ve her gün değişik salatalar ve yemekler hazırlayabilsem. Normalde her gün mevsimine göre hangi sebze varsa salata yaparım. Bazen de o gün canım ne istiyorsa onu hazırlıyorum.

Bu gün akşamüstü gereken malzemeleri alıp, pirinç salatası yapmaya karar verdim. Aslında yaptığım bu karışımın adını bende tam bilmiyorum, sevdiğim bir arkadaşım hazırlamıştı, bende ondan öğrendim. Ama temel malzeme pirinç olduğu için sizlere tanıtırken pirinç salatası olarak tanıttım.

Oğlumla ben çok severek yedik, eşim dereotunu çok sevmediği için ona başka bir salata hazırladım. Dereotu tadını sevmeyenler sevdikleri başka bir yeşilliği de ekleyebilirler. Şimdiden afiyet olsun herkese, sevgilerimle.

Malzemeler

Bir bardak haşlanmış pirinç

Bir kutu haşlanmış mısır

6 tane orta boy salatalık turşusu

Yarım demet dereotu

3 kaşık zeytinyağı

Bir çay kaşığı tuz

Yapılışı

Haşlanmış pirinç soğuk sudan geçirilip, süzülür. Bu şekilde diğer malzemelerle kolay karışıyor ve tane tane kalıyor. Turşular küçük parçalar halinde doğranır, dereotu ince kıyılır ve tüm bu malzeme, mısırlarla birlikte pirinç üzerine eklenir. Yağ ve tuz eklenir. Tüm malzeme karıştırılıp, servise hazırlanır.

 
Toplam blog
: 196
: 6404
Kayıt tarihi
: 30.03.07
 
 

Uzman doktorum, kendimi bildim bileli çalışıyorum. Kendi adıma  yaşamdan beklentim, huzurlu ve ko..