Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Aralık '07

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Sağlıklı yaşamın sırları (1)

Sağlıklı yaşamın sırları (1)
 

Yeni yıl geliyor. Yeni yılda size yeni bir sağlıklı yaşam programı öneriyorum. Kendinizi ve bedeninizi ciddiye alın artık. Verdiğim sırları hayatınıza geçirdiğiniz takdirde sizi yeni yılda ve yaşamınız boyunca harika bir yaşam kalitesi bekliyor olacak.
Bu programı size sunarken ben de uyguladığım yöntemleri yazacağım ki; ‘’ hani sen uyguluyor musun ki bize akıl veriyorsun’’ demeyin. Ben uygulayabildiğime ve herkesin eşit 24 saati olduğuna göre şartlarımız eşit sayılır. Değilse size yararlı olacak şartları yaratın. Sağlıklı yaşam hepimizin hakkıdır.

Sağlıklı yaşamın sırları:

Kahkaha atın. Her fırsatta kahkaha atacak fırsatları yaratan ortamları yaratın ya da kahkaha atmanıza yarayacak komedileri izlemeyi alışkanlık edinin.

(Ben işimde ve özel hayatımda karşımdaki insanları güldürecek ortamları yaratırım. Bana ağlayarak gelen her insanı kahkaha attıracak bir animatör yeteneğine sahibim. Sıkıysa gülmesin bakalım.)

Sık sık meyve yiyin. Meyvelerinizi dolap yerine dışarıda tutun ve kısa zamanda tüketin. Özellikle kırmızı renkli meyvelerin insan ömrünü yüzde 80 oranında uzattığını hatırlayın.

(Son yıllarda daha sık ve farklı meyveleri yeme alışkanlığı edindim.)

Cinsel hayatınızı renklendirin. Uzmanlar yılda en az 150 kez seks yapmanın ömre 8 yıl eklenmesine neden olduğunu söylüyor.

(Ben bu sayıyı biraz abartılı kullanıyorum. Ve de bu performansımdan çok memnunum. Ne demişler çalışan demir paslanmaz.)

Haftada en az beş gün bir avuç fındık yerseniz anlarsınız ya çok işe yaradığını göreceksiniz.

(Ben fındığın yanı sıra üzüm, badem ve cevizi de dahil ediyorum ve çok işe yaradıklarını söyleyebilirim.)

Her gün 5000 kalorinin altında kalın. Sağlıklı bir insana günde ortalama 1900 kalori yeter.

(Yemeklerde eşit ağırlıklı olarak et ve sebzeyi seçiyorum. Ancak güzel bir çorbanın sihiri hiçbir şeyde yok.)

Haftada en az beş gün günde bir saatlik yürüyüş yapmayı alışkanlık haline getirin.

(Ben ortalama her gün iki saatlik yürüyüşler yapıyorum ve inanın bu yürüyüşler sayesinde aştığım kalorilerle başa çıkabiliyorum ve istediğim her şeyi yeme özgürlüğüne sahip oluyorum.)

Utangaç olmayı bırakın ve her konuda girişimci olun.

(Özellikle kadınlar konusunda utangaçlığı bırakıp girişimci oluyorum. Ve bu girişimlerim daima pozitif
sonuçlar getiriyor.)

Daima yaşamda bardağın dolu tarafını görün. Öğrenilmiş çaresizlik duygusundan sıyrılarak en imkansız
görünen şeylere dahi yaparım duygusuyla yaklaşın.

( İmkansız hiç bir şey yoktur sözü benim defterimde baş köşede yer alıyor. Ben deneyimlemeyi ve eylem yapmayı ilke edindim. Sen eylem yap gerisini evren halleder diyorum ve evren benden yana işi bitiriyor.)

Günde bir bardak şarap içmeyi alışkanlık haline getirin.

(Çok asitli olmadığı takdirde bir bardak şarap bana iyi geliyor. İçki benim hayatımda kokteyl ve davetlerde yer alıyor ve bir bardakla sınırlı oluyor çok kez.)

Haftada en az üç gün öğleden sonra yarım saat şekerleme yapın ve işiniz buna olanak tanımıyorsa akşam mesai bittikten sonra yemek yemeden en az 20 dakika şekerleme yapmayı ilke edinin. Bu şekerleme gününüzü pozitif yönde uzatacak, yatağa yorgun girmenize engel olacak. Bildiğiniz gibi yatak sadece uyumak için yapılmamıştır.

(Ben işimin bana verdiği avantajla haftada en az dört gün yarım saatlik şekerleme yapma fırsatı yaratıyorum ve bu şekerlemeler yatakta daha keyifli saatler geçirmemi sağlıyor. Gece yatağına yorgun yatmak uyku kalitesini olumsuz etkiler. Yatağa zıplayarak girin. Yataktan sabah en geç 7 de zıplayarak çıkın. Kaç saat uyuduğunuzdan ziyade hangi kalitede uyuduğunuz önemlidir.)

 
Toplam blog
: 137
: 1054
Kayıt tarihi
: 05.01.07
 
 

1951 İstanbul doğumluyum. Bireysel ve Kurumsal Gelişim Danışmanlığı, Moda Tasarımı ve Marka Danışman..