Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Mayıs '09

 
Kategori
Egzersiz
Okunma Sayısı
2754
 

Sağlıklı yaşamla ilgili bazı faydalı bilgiler

Soru cevap şeklindeki bugünkü blog yazıma geçmeden önce karın yağları hakkında daha önceki blog yazıma devam olacak şekilde birşeyler daha aktarayım. Son iki blog yazımda karın yağları (göbek) bahsetmiştim erkeklerde daha çok göbek kısmında bayanlarımızda ise kalça ve baldırlarda oluşan bu yağlar insanın sağlığını birçok yönden olumsuz olarak etkilemektedir. Yapılan bilimsel araştırmalar kalp-damar hastalıkları, kolestrol ve şeker hastalığı gibi insan sağlığını önemli ölçüde tehtit eden hastalıkların kaynağıda karın yağlarıdır. Ayrıca belli bir yaş düzeyindeki erkekler arasındada yapılan bir araştırmada göbeği fazla olan erkeklerin cinsel gücünün diğerlerinden daha az olduğunu ortaya çıkarmıştır. Yani kas çalışması yapmayı planlayan birisi işe göbeğini eriterek başlamalıdır.

Buradan size son olarak benimde televizyondan sürekli takip ettiğim FIT FOR DUTY isimli spor programından bahsedeyim. Orada ne ararsanız (cardio, yoga, ağırlık çalışmaları, sağlık topu çalışmaları) deneyimli hocalar tarafından gösteriliyor. Uydudan yayın yapan PENTAGON CHANNEL'de yayınlanıyor. interneti olanlarda www.pentagonchannel.mil internet adresinden girerek orada sol alt köşede yer alan FIT FOR DUTY tıkladığınızda egzersiz videolarının hepsine ulaşabilirsiniz. Şimdi bugünkü soru cevap şeklindeki daha çok bilimsel olan yeni yazı dizime geçiyorum.

SORU: Egzersiz yapmasak da vücudumuzda protein kaybı olur mu?

YANIT: Bir kişi gıda yolu ile protein almadığı zaman vücuttaki proteinler aminoasitlere yıkılarak kullanılırlar. Günde 20-30 gramı bulan bu yıkıma proteinlerin zorunlu kaybı denir. Bu yıkımı engellemek için kişi günde en az 20-30 gr proteini besin maddesi yoluyla almalıdır. Yapılan egzersiz ve fiziksel aktiviteye göre bu oran 30-75 gr arasında olmalıdır. Besinlerle alınan proteinin tamamen kullanılabilir olabilmesi için içeriği farklı aminoasit oranlarının vücut dokularındaki aminoasit oranları gibi olması gerekir. Kısaca sadece tektip protein kaynağıyla beslemek yerine değişik çeşitlerle protein alımı sağlanmalıdır. Eğer belirli bir esansiyel aminoasitin birleşimi düşükse, diğer aminoasitlerle kullanılmaz. Hücreler ya proteinlerin hepsini sentezleyebilir ya da hiçbirini sentezleyemezler. Haftalarca süren yarı açlık durumlarında günlük 20-30 gr. protein yıkımının yanında 80-90 gr'lık protein yıkımı meydana gelir. Vücudumuzda karbonhidrat ve yağlar bulunuyorsa bu maddeler kullanılır, daha sonra proteinler yıkıma uğrar. Dengeli, doğru beslenmeyerek ve bilinçli egzersiz yapmayarak vücut proteini kaybolur. Kısaca kuvvet azalır. Vücut görsel olarak sağlıklı gözükmez ve vücudunuzdaki kimyasal reaksiyonlar meydana gelmez. Proteinler diğer besin maddeleri gibi çok önemlidir, tabii dengeli ve yeterli alındığında. Haftada en az bir gün kas çalışması yapılarak kas dokusunu kuvvetlendirmek ve sıkılaştırmak mümkün olur.

SORU: saunada fiziksel egzersiz yaparak daha çabuk zayıflar mıyım?

YANIT: Zayıflamakla anlatmak istediğimiz vücuttaki birikmiş yağları kaybetmektir. Bu yağlar margarin nasıl tavada eriyor ise ben de eriterek bu yağlarımdan kurtulayım düşüncesiyle saunada egzersiz yaparsanız, vücudun ısı dengesinin bozulmasından dolayı sıcak çarpmasıyla karşılaşabilrsiniz. Çünkü vücut terle sadece belirli bir derece ısı kaybı sağlayabilir. Eğer sıcaklık devam ediyorsa terlemeyi keserek ısıyı yükseltir, buda yaşam riskini tehlikeye atar. Terlemekle yağ kaybetmek arasında önemli bir fark vardır. Vücudunuzda olması gereken su miktarından daha az su olursa yağ yakmanız zorlaşacağı gibi metabolizma hızınız da yavaşlayacaktır. Saunayla geçici olarak 0.5 veya 1 litre sıvıyı vücudunuzdan atabilirsiniz, fakat vücudunuz için gerekli olan suyu yeniden içtiğinizde vücudunuzda herhangi bir değişiklik olmaz. Vücuttaki yağı yakabilmek için egzersiz ve doğru beslenme şarttır. Egzersiz yaparken terlemiyorum diye üzülmeyin. Terlemek egzersizin doğru veya yanlış yapıldığının göstergesi değildir, ter bezlerinin çalışması kişiden kişiye farklılık gösterebilir. bugünkü blog yazımı burada sonlandırıyorum önümüzdeki blog yazımda beslenme ve sıklıkla yaptığımız bazı beslenme yanlışlarına değineceğim.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 22
Toplam yorum
: 4
Toplam mesaj
: 2
Ort. okunma sayısı
: 3157
Kayıt tarihi
: 04.07.08
 
 

Selam, sizlere bloğumda sağlık, spor, tarih ve politika konularında yararlı bilgiler sunacağım. Ben ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster