Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Eylül '14

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
Okunma Sayısı
2430
 

Sağlıksız bağırsağın 10 işareti ve iyileştirme yolları

Sağlıksız bağırsağın 10 işareti ve iyileştirme yolları
 

Fonksiyonel tıpta vücudumuzdaki her sistemin birbirine bağlı olduğuna ve hepsinin merkezinde düzgün işleyen bir sindirim sistemi olduğuna inanılır. Son yapılan araştırmalarda bağırsakların ikinci beyin olduğu ve bağırsak fonksiyonlarının hayatımız için ne kadar önemli olduğu ortaya çıkarılmıştır. Bağırsak yapısının bozulmasının bir çok hastalığa sebep olduğu artık bilinmektedir. (Bununla ilgili Geçirgen Bağırsak Sendromu ve Beslenme Şeklimiz Bağışıklık Sistemimizi Etkiliyor adlı yazılarımızı okuyabilirsiniz.)

Bağırsaklarımızda bir problem olduğunda karın ağrısı, gaz, şişkinlik ya da ishalden çok daha fazla sorunlar ortaya çıkmaktadır. Çünkü bağışıklık sisteminin %60-80'i bağırsağımızda bulunmaktadır. Bu yüzden bağırsaklarda bir problem olduğunda hormonal dengesizliğe bağlı bağırsak dengesizlikleri, otoimmün hastalıklar, diabet, kronik yorgunluk, fibromyalji, anksiyete, depresyon, egzama, gül hastalığı ve başka birçok kronik hastalık görülebilmektedir.

Bağırsaklar sağlıklı bir yaşam için kapı sayılabilir. Bu yüzden hastalığın tanısı ne olursa olsun ilk hedef her zaman profesyonel bir yardım alarak bağırsakları iyileştirmek olmalıdır.

Daha basit durumlarda ise aşağıdaki dört adımda bağırsak tamiri yapılabilir.  

Sağlıksız bağırsağın 10 işareti;

1.Şişkinlik, gaz, ishal gibi sindirim sorunları

2. Gıda alerjileri veya hassasiyetleri

3. Anksiyete

4. Depresyon

5. Ruh halinde dengesizlik, sinirlilik hali

6. Egzama, gül hastalığı gibi cilt problemleri

7. Diyabet

8. Otoimmün hastalıklar

9. Sık Enfeksiyonlar

10. Zayıf hafıza ve konsantrasyon, dikkat eksikliği bozukluğu ve ya dikkat eksikliği ve hiperaktivite

4 adımda bağırsak tamiri

1. Adım: Kötüyü ortadan kaldır

Bu adımda amaç inflamatuar gıdalar, aşırı alkol, kafein ve bazı ilaçlar gibi hassasiyet yaratan ve bağırsak üzerinde negatif etkileri olan şeylerden uzak durmaktır. Gluten (unlu gıdalar), süt, mısır, soya ve şeker gibi inflamatuar gıdalar gıda hassasiyetlerine yol açabilir.

2. Adım: İyiyi yerleştirme

Bu adımda şimdiye kadar uygulanmış yanlış beslenme şekli, mide asidi yatıştırıcı gibi bazı ilaçlar, hastalıklar ya da yaşlanma tarafından tüketilen sindirim ve emilim için gerekli olan maddeler eklenmelidir. Bunlar sindirim enzimleri, hidroklorik asit ve safra enzimleri olabilir.

3. Adım: Onarma

Bu adımda amaç bağırsağın kendini tamir etmesi için gereken maddeleri almaktır. Bu aşamada en önemli gıda takviyesi bağırsaktaki hücre çeperini canlandıran bir aminoasit olan L-glutamindir. Diğer önemli maddeler çinko, omega 3 yağ asitleri, A, C ve E vitaminleri ile karaağaç ve aloa vera gibi bitkilerdir.

4. Adım: Dengeyi sağlama

Bu adımda amaç normalde bağırsakta olması gereken iyi bakteriler bağırsağa alınarak bağırsakta sağlıklı bir ortam oluşturmaktır. Bunun için içinde Bifidobacteri ve Lactobacillus türleri gibi yararlı bakterileri ihtiva eden bir probiyotikler günlük beslenmeye ek olarak alınmalıdır. İdeal doz günlük 25-100 milyar ünitedir. Ayrıca bu iyi bakterilerin bağırsak ortamında yaşayabilmesi için yüksek çözünürlükte lif içeren gıdalar ya da prebiyotik takviyesi alınmalıdır.

Daha profesyonel bir yardım için klinik psikonöroimmunoloji eğitimi almış bir uzmana başvurabilirsiniz.a

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 54
Toplam yorum
: 40
Toplam mesaj
: 12
Ort. okunma sayısı
: 3269
Kayıt tarihi
: 15.09.07
 
 

Fizyoterapist & Osteopat & klinik pilates mat 1 eğitmeni & PNİ öğrencisi Bir sağlıkçı olarak Türk..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster