Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Nisan '07

 
Kategori
Ev / Bahçe
 

Sağol sevgili babacığım

Sağol sevgili babacığım
 

Her şeyiyle kendi ellerimle düzenlediğim küçük bir bahçem var, yaşamımı öylesine dolduruyor ki olmasaymış ne yapardım diye düşündüğümde içime sıkıntılar giriyor.
İlk hali gerçekten çok kötüydü dört beş kamyon toprak ilavesi ile iyi bir çim zemin yarattıktan sonra güller, bodur meyva ağaçları, palmiye, değerli çam türleri vb ilavelerle istediğim formu yakaladım.

Fazla su için drenaj, sulama için alt yapıyı da kurmuştum tabi, her şey çok güzel gitti ve bahçem dördüncü yılına girdi, bugünlerde ayva, elma, kiraz, vişne, armut, erik ağaçlarımın üzerindeki çiçekler ve meyvelerim kendilerini gösterdi, seyirlerine doyum olmuyor.

Mevsimlik çiçeklerim verandamı ve palmiyeler için oluşturduğum göbeklerin diplerini süslüyor, çok keyifli ve mutlu onlarda. 12 m2 likte bir sebze bahçem var hemen hemen mevsimlik her sebzeyi yetiştirdiğim bu alanın büyüklüğüne bakmayın müthiş verimli.

Zorunlu kalmadıkça tüm bitkilerimi tohumdan yada çeltikle kendim üretmeyi seviyorum onların gelişim evrelerini görmek, sonuçta da çiçek ve meyveleri ile teşekkürlerini sunmaları büyük dostluğun göstergesi olsa gerek.

Birde 350 lt lik bir süs havuzu yaptım ama tam teşekküllü, yani filtre, ultraviyole vs. olan, içinde 15 tane KOi balığım var, onlarda inanılmaz mutlular, seyrederken içilen bir kadeh içki sizi başka dünyalara götürüyor. KOİ ler için bilgi alabileceğiniz kaynak çok az ama mümkün olduğunca internetten yararlanarak onlar için gerekli şartları hazırladığıma inanıyorum. Tabi serçelerim de var onlar için küçük bir yuva yaptım her gün ziyaretime gelirler, inanır mısınız o yuvayı yapana kadar tek tük görünen serçeler birden onlarca oldu onların aşk oyunlarını, yem yerken aralarındaki ilişkiyi gözlemlemek de ayrı bir keyif.

Ailemizin bir ferdi de köpeğimiz Sezar, 3 aylıkken bizimle oldu ve şuan 3 yaşında, benim can dostum ama biraz şımarık, Golden ların tipik özelliklerini taşıyor sevgi delisi bir şey, köpek sahibi olmak isteyen her kese öneririm tabi evde değil Goldenlar evde olmaz, bahçeniz varsa hiç durmayın hemen bugün bir tane edinin derim.

Tabi bunları neden anlattım; özünde yatan ailelerin çocuklarına vermeleri gereken doğa sevgisi. Babamı çok erken yaşta yitirmiştim ama birlikteliğimizi hatırladığım bir kaç yıldan kalan; sadece Balıkesir deki evimizin güzel bahçesinde beni yanına alarak birlikte yaptığımız bahçe işleri. Bana toprağı, hayvanları, çiçekleri sevdirdiğin için teşekkürler babacığım.

Çocuklarımıza çiçek, ağaç, hayvan sevgisini çok küçük yaşlarda aşılamalıyız, korkmamalıyız, hiç bir hayvan yada bitki onlara zarar vermez, asıl zararlıları artık hepimiz çok daha iyi biliyoruz yada biliyor olmalıyız. Hadi bugün bir kuş, bir akvarum yada bir saksı çiçek alarak onlara hediye edelim ve bakım sorumluluğunu da üstlendirelim...

 
Toplam blog
: 9
: 2172
Kayıt tarihi
: 17.04.07
 
 

Özel öğretim kurumlarında 5 yıl İngilizce öğretmenliği, 1992 yılında gayrimenkul sektörüne giriş - P..