Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Kasım '14

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Sahaf (sahhaf) dostlarıma açık mektubum ve aleni teşekkürümdür

Sahaf (sahhaf) dostlarıma açık mektubum ve aleni teşekkürümdür
 

Sahafların kedisi çok olur. Bu durumun nedeni, sahafların kedi sevmesi midir, yoksa, kedilerin kitapperestliği mi, orası meçhuldür doğrusu.


Değerli sahaf dostlarım, kıymetli kitap dostları;

Öncelikle gönülden bir merhaba diyerek meramımı-muradımı paylaşma teşebbüsüme başlıyorum efendim. 

1 - Birçoğunuzun da malûmu olduğu üzere, internetin sosyal medya, forumlar, sözlükler gibi çeşitli alt kırılımlarında 'hadim-ül kütüp' mahlasını kullanalı bir 15 yıl kadar oldu. yine bazılarımızın bilgisi dahilindedir: hayatta benim için çocuklarımdan sonra en muazzez ve en kıymetli addettiğim varlıklar; fikri rehberlerim, düşünsel önderlerim, spiritüel mentorlarım bildiğim kitaplar ve yazarları olmuşlardır.

2 - Hayata, varoluş denen o muazzam muammaya, kitaba, okumaya ve öğrenmeye olan duruşumu, bakışımı, kavrayışımı, kabulümü, irtibatımı, ünsiyetimi ve iltisakımı yukarıda dillendirdiğim şekilde özetledikten sonra; onu takip eden satırlarım, ister istemez, bu argümantasyonuma düşülmüş bir şerh mahiyetinde olacaktır.

3 - Geçtiğimiz yaklaşık 35 yıl içerisinde, çoğunuzdan alışveriş ettim; bazılarınızla ise sadece sohbetlerimiz vaki oldu. alışverişimiz olsun ya da olmasın; şu veya bu vesileyle, çeşitli ortamlarda, çeşitli meclislerde karşılaştığımızda, hepinizden; genel olarak Türkiye ve dünya kültür hayatına, ve özel olarak da kitaplara, yazarlara, onların asarının ortaya çıktığı döneme, yayıncısına vd şeylere dair sayılamayacak kadar çok şeyler öğrendim. 

4 - Çoğu zaman olmazı oldurdunuz, imkânsızı başardınız, ve aradığım kitapları, vesikaları, ansiklopedileri, sözlük ve atlasları, harita ve gravürleri bulmam hususunda bana gerçekten de hayati mahiyette yardımlarda bulundunuz.

5 - Bu bakımdan, hepinize, hem de en halisinden ve en derininden olmak kaydı şartıyla, şükran borçluyum efendim.

6 - Mezkûr şükran duygusu, son zamanlarda, siz sahaf dostlarıma karşı sürekli bir borçlu olma hali ve psikolojisi yaşamama neden olmaktaydı.

Bunu, güçlü bir 'acaba ben sahaf dostlarım için ne yapabilirim?!' sorgulamasının takip etmesi ise gayet normal değil midir?

Evet, ben sahaf dostlarım için, benim gibi hadim-ül kütüp olan siz muhterem erbab-ı kütüp için ne yapabilirdim?

Bunun cevabını, son birkaç yıldır yaptığım 'yurttaş gazeteciliği (bloggerlık olarak da okunabilir) çerçevesinde kısmen verebileceğimi sanıyorum.

7 - Başta basılı olan ayağı olmak üzere, konvansiyonel medyanın bütün bileşenlerinin her geçen gün kan kaybettiği; geleneksel iletişim kanallarının global manada derin bir kriz, ciddi bir inkıraz ve önlemez bir inhitat yaşadıkları verili aktüel uğrakta; yükselen medya mecrasının bloglar, sosyal forumlar; twitter, instagram ve facebook gibi sosyal medya ortamlarıyla internet olduğu hakikati, tartışılmaz bir şekilde dayattı kendisini bizlere.

8 - 3.5 yıldır blogger’lık yapıyorum. Yine aynı süre zarfında, twitter ve facebook’u da etkin bir şekilde kullanmaya gayret ediyorum.

Çoğunlukla dünyanın ve ülkenin, zaman zaman da kozmosun çeşitli problematiklerine dair yazdığım yazılarım başta www.ziyaversencançblogspot.com olmak üzere, milliyet blog, radikal blog, ekşi sözlük, itü sözlük, cogito sözlük, yazargündemi.com, nüve.biz, tahinpekmez.org gibi çeşitli sitelerde ve bloglarda yayınlanmakta, ve, her gün düzenli olarak binlerce tık almaktadır.

9 – Aktüel meşgalemin, yani, blogger oluşumun tarif ve tavsif ettiği bu hal, siz muhterem sahaflara ve değerli kitap dostlarına olan şükran borcumun hiç olmazsa bir kısmını bu boyutta ve bu varoluş mecrası üzerinden ödeyebileceğim zehabını ve düşüncesini uyandırdı bende.

10 – Size teklifim şudur değerli sahaf dostlarım;

Kamuoyuyla paylaşmak istediğiniz etkinliklerinizi, sevinçlerinizi, sıkıntılarınızı bana iletin; ben de, onların kamusal alana taşınması, ve daha fazla insanın onlardan haberdar olmaları hususunda elimden geldiğince, aklım erdiğince, kalemim yazdığında ve dilim döndüğünce yardımcı olmaya çalışayım efendim.

11 – Efkâr-ı umumiye ile paylaşmayı düşündüğünüz hususların kamusal alana taşınması olayında, ummanda zerre miskal mertebesinde bile bir katkım olabilirse şayet, kendimi kelimenin gerçek manasıyla bahtiyar hissedeceğimi bilmenizi isterim değerli dostlarım.

Meramım ve muradım budur ve bundan ibarettir, ve inşallah derdimi anlatabilmişimdir ve yanlış anlaşılmama neden olabilecek lâfları istimal etmemişimdir.

Sürç-ü lisan etimse affola…..

Hamiş: Denizler Kitabevi’nin 1 Kasım’da gerçekleştirdiği ‘1001 Güzel Kitap Müzayedesi’ hakkındaki değerlendirme yazımı, ilginizi çekebileceğini düşünerek, paylaşıyorum:

http://ziyaversencan.blogspot.com.tr/2014/11/denizler-kitapevinin -1001-guzel-kitap.html

 
Toplam blog
: 297
: 1623
Kayıt tarihi
: 29.08.11
 
 

1958 Fatih / İstanbul doğumlu. Etiler Lisesi ve İTÜ Maden Fakültesi Petrol Mühendisliği Bölümü me..