Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Haziran '10

     
    Kategori
    Edebiyat
     

    Sahi neresiydi içeri?

    Sahi neresiydi içeri?
     

    Fiziken ordasın,düşüncenle ışık hızında,hem bilmiyor musun düşünceye engel olacak duvar bulunamadı.


    Kitaplarda çok okumuştum.Filmlerde de epeyce görmüştüm.Anlatılmıştı da bir miktar yanımda. Onca konuşmuştum üzerine, onca 'tahlil' yapmıştım.Nasıl bişeydi, ne hissederdi insan anlatılanların, okunanların, izlenenlerin dışında kalan?Nasıl bir tortu kalıyordu deneyimlemekten geriye?

    Şimdi yaşadıktan sonra uzun uzun bunu soruyorum kendime:Nasıl bir etki kaldı geriye?Kalmalı mıydı?Farkettim ki insan, doğal olana çabuk alışıyor da, mapus olmaktı daha zor alışılan...

    Küçük harflerle, kısa cümleler kuruyordum bir yıl geçene kadar.Sonra dedim kendime 'yaşadın yaşayacağını...' açılsın artık dilindeki kelepçe mütevazice...Anlamaya çalıştım, onca yıldır orda olanlardan, deneyimlerden, kendi deneyimlerimden yola çıkıp...

    Bir yürüyüştü, şimdi geride kaldı, gökyüzü yine kocaman, ufukta kaybolana dek görüyorum uçakları, kuşların çatıya konmasını beklemiyorum onları görebilmek için, sürekli gelip geçiyorlar balkondan...Yağmurda ıslanabiliyorum istediğimde, patates kızartıyorum kendime, yağda yumurta da bol miktarda tüketiyorum, o yere göğe konduramadığımız kutsal yiyecekten, hani şu öğrencilerin bıktığı, bizimse düşünü kurduğumuz...

    Çok yeni daha çok taze bu birliktelik...O yüzden temkinli seçiyorum cümlelerimi, hala bilmiyorum tortusu kalacak mı, kalacaksa ne kadar...Biraz ölmek gibi mahsus mahal, sen olsan da olmasan da burası hep var...Sevdiklerinin yüreğinde sızı oluyor ek olarak yaşam koşturmacasındayken...Evet, en çok annendir peşin sıra palas pandıras koşan, yüreği en çok sıkışan yarindir, özlem kelimesini artık yetersiz bulan...

    Merhaba eski dostlarım, Emy geldi, şimdi eskilerden kim kaldı bilmiyorum, Süleyman Ekim gülümsetiyor hala...4-5 yazı yazabilmiştim bloğa, sonrakileri dört duvarda defterime yazdım bolca...

    Sözcükleri paylaşırsak, belki ortaya çıkar dipte çökelmiş olan tortu...Henüz alışmadım dışarıya...Sahi, neresiydi içeri?

     
    Toplam blog
    : 1
    : 344
    Kayıt tarihi
    : 24.06.10
     
     

    Daha önce blog üyesiydi Emy adıyla, gitti, şimdi Melinee olarak geri döndü, heybesinde yeni sözcükle..