Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Şubat '20

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Şahin Müdürün Ardından…

 

 

Yazmak, zaman ve özveri ister. Yazmak, rahatlamak demektir. Yazmak, ardınızda adınızı unutturmayan eserlere imza atmaktır, yazmak duygu ve emektir.

Şahin Şahin, eğitimci şair yazar… Isparta ilinde birlikte görev yaptık. Kendisi Milli Eğitim Müdürümüz, ben Halk Eğitimi Başkanı (Milli Eğitim Müdür Yrd) görevlerini yürüttük. Kimi zaman şiir üzerinde konuştuk, yazdık, yazdıklarımızı okuduk.  Üretmeyi sürdürdüğümüz oldu. Onlarca güzel anılarımız var. Buraya sığdırmak olanaksız…

Elimde özgün bir yapıtı var: Şahin Şahin - Kayseri’de Dört Mevsim… Kaliteli kâğıda bezenmiş 152 sayfalık pırıl pırıl şiir kitabı… Bir bakıma aile albümü, denebilir. Benjamin Franklin: “Ölünce unutulmak istemezseniz; ya okumaya değer eser yazınız ya da yazılmaya değer işler başarınız.”

Geçtiğimiz yıl Bursa’da Ecz. Kara ailesini ziyaretimizde yılların yorgunluğunu görünümünde yansıtan ve oldukça halsiz görünen Şahin Şahin Müdürüm, şiir kitabı verdi.

Özgün sunuş yazısını ve her sayfasını içselleştirerek okudum. O güzelim günlerimize anılarda dönüş oldu. Adı geçen yapıtın 31. sayfasında adıma adanmış “Durucan“ başlıklı şiir var. Okuyunca sevindim! İşte o şiir:

 

Durucan

 

Dostlar, can içredir can.

Dosta doğar heyecan

Dostların da en güzeli

Muhsin DURUCAN.

 

O’nu tanımak için kitabına bak,

Tüm ömründe yapmıştır atak,

Sıkıntılı gününde derdine ortak

Arasan işte Muhsin DURUCAN.

 

Birlikte şairlik için serdik postu

Bu duygu bende dilekler üstü

İyi günler bir yana, dar günün dostu

Yoluna CAN koyasın gelir, CAN…

 

Şahin Şahin

***

Facebooks Messenger bölümüne bir bilgi düştü… Sonrasında sayfalarında öteki bilgiler…

“Muhsin Abi, dün babam vefat etti! Bizde şimdi Kayseri’ye gidiyoruz. Yarın köyde toprağa verilecek…”

Derya Şahin Demetoğlu

Kızı

24.01.2020/ 10.51

*

“Değerli büyüğümüz; 1933 doğumlu, Köy Enstitüsü mezunu, Emekli Milli Eğitim Müdürü, kayın pederim Şahin Şahin, Hakk’ın rahmetine kavuşmuştur. Cenazesi, 25 Ocak 2020 cumartesi günü, doğduğu Kayseri-Pınarbaşı Büyükkömarmut köyünde öğle namazını takiben defnedilecektir. Saygı ve minnet duygularımızla dualarımızla uğurluyoruz. Mekânı cennet olsun.”

Nazif Kaya

Damadı

 

“Bana ilk okuma yazmayı öğretirken kıvırcık saçlı kumral genç bir öğretmendi. İlk duayı da o öğretti. Anadolu’nun bağrından kopan bir köy çocuğu olarak tüm zorlukları aşıp okumuş, eğitim alanında yıllarca ülkesine hizmet etmiştir.

Annemde bu yolculukta ona eşlik etti. Birlikte çalıştılar sayısız vatansever ve başarılı öğrenciler yetiştirdiler. İkisi de iyi yetişmiş disiplinli cumhuriyetçi ve yaşamlarının her alanında demokrasi anlayışıyla yaşayan kişilerdi.

İlkokul öğretmenim olması nedeniyle babama her zaman bir ayrı saygı gösterdim. Babam, daha sonra ilköğretim müfettişi, sonra da mesleğinin zirvesine çıkarak Isparta Milli Eğitim Müdürlüğü yaptı.

Edebiyata meraklı, yazı yazmayı seven bir insandı. Değişik gazetelerde yayımlanmış beğeni toplayan makale ve köşe yazıları vardır. “Kayseri’de Dört Mevsim” adlı şiir kitabını bize ve sanatseverlere armağan ederek yazarlık uğraşını taçlandırdı.

Disiplinli ve titiz bir insandı. Yardımseverdi. Gizli ve açık yardımlar yaptığı oldu. Gönüller kazandı. Sevenleri çocuklarına onun adını koydular. Cenaze töreninde cömertliğinden ve iyiliğinden bahsedildi. Çok duygulandım!”

Hülya Kara

Kızı

 

*

Üstü Kalsın

Ölüyorum tanrım

Bu da oldu işte.

Her ölüm erken ölümdür

Biliyorum tanrım.

yrıca, aldığın şu hayat

Fena değildir...

Üstü kalsın...

Cemal Süreya

 

Acı ama kaçınılmaz. Anılar, tomurcuklarını patlatarak açtı. Her ölüm, erken ölümdür, sözcükleri dilimde dolaştı. Yerin aydınlık olsun, ışıklar içinde uyu Şahin Müdürüm!

 

*

 

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..