Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mayıs '10

 
Kategori
Şiir
 

Şahin ve kırlangıç

Yüreğim kanıyor dostlar,

Bu gün yüreğim kanıyor , oluk oluk..

Omuzuma konan kırlangıçı aldım avuçlarıma

Yüreğimin sırça köşküne koydum.

Çok öncelerdeydi aslında kırlangıç ile olan öyküm.

Hani gelirler ya her sene yeniden, oysa gelmemişti çok uzun yıllar.

En son geldiğinden bu güne çok uzun zaman geçti.

Avucuma alamamıştım o zamanlar.

Uzaktan, farkında olmasın diye çabalardım, hayranlığımı gizlerken.

Bilirdim ki yaklaşınca ürkecek ve gidecek bir daha gelmemek üzere.

Göç zamanı geldiğinde gitti.

Bekledim bir sonraki sene ve birkaç sene daha.

Gözlerim gökyüzünde, aynı mevsimde aynı yerde.

Görebilmek umudu yaşadım ve geçerken her bir sene umutlarım tükenir oldu.

Ve tükendi.

O gün, işte o gün göğün mavisinde bir noktayı gördüğümde

Hiç nedeni yokken

Ama hiç aklımda yokken

Yüreğim kıpraştı nedenini bilmeden.

Ve yıllar sonra

Ve yaşanamamışlıklardan sonra

Ve yaşananlardan sonra

Sonra

Ya sonra.

Kırlangıç kondu şahinin omuzuna,

Korkmadan ama titreyerek.

Şahin unuttu şahin olduğunu, kırlangıçı mutlu edebilmek adına.

Değil miydi oysa,

yıllar öncesinde ürkütmek istemediği için yanına dahi yaklaşmadığı kırlangıç.

Biliyordu şahin incitecekti onu.

Ve biliyordu ki o denli narin olamayacağını.

Şahin dedi kırlangıça,

Dedi ki …………………

İnanmadı, inanmak istemedi.

Şahin haklıydı ve o kırlangıç olamazdı.

Git dedi git ve görme kırlangıç olmayan tarafımı.

Sırça köşkünde sakladığı kırlangıç için açtı kapılarını yüreğinin.

Hadi git artık dedi.

Gitmeyeceğini biliyordu, itekledi onu kapının dışına doğru.

Kora dönmüş bir demir parçasıydı elinde tuttuğu.

Tüten dumanın belirsizliği avucuna ulaşan sıcaklık ile hissettirdi kendini.

Avucunun içi dağlandı, dayanamıyordu bu acıya.

Git dedi git artık lütfen git.

Sana zarar vereceğim ve sen bir daha gelmeyeceksin yanıma.

Şimdi git ama geri gel sonrasında.

Geri gel, gel ki yarım kalmasın ruhum bir yanında.

Kırlangıç bir adım attı, dışarıya doğru.

Dağlanan avucunda kora dönmüş demir parçasını

Bastırdı yüreğindeki sırça köşkün kapısına.

Kapandı artık kapı sonsuza değin.

İşte şimdi gel dedi şahin

Gel ve kon omuzuma.

Omuzuma kon ki bir parçası ol hayatımın.

Yüreğim kanıyor dostlar,

Yüreğim kanıyor bu gün oluk oluk.

 
Toplam blog
: 71
: 606
Kayıt tarihi
: 18.12.08
 
 

1967 Yakacık doğumluyum. H.Ü. Edebiyat Fakültesi'nde 2 yıl öğrenimden sonra İ.Ü. Arkeoloji ve San..