Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Temmuz '15

 
Kategori
Anılar
 

Şahinkaya - Göreceksin bak bir gün reisicumhur olacağım

Şahinkaya - Göreceksin bak bir gün reisicumhur olacağım
 

Şahinkaya da öldü. Gençler için söyleyeyim, Tahsin Şahinkaya, 12 Eylül 1980 darbesini yapan, emir komuta zinciri içinde idareye el koyan beş generalden biri, hava kuvvetleri komutanı olanı idi. Bu beş general, dört kuvvet komutanı (biri jandarma) ve bir de genelkurmay başkanı olan Kenan Evren’den oluşuyordu. Darbeden sonra en öndeki figür Kenan Evren’di, ama Evren’den sonra hakkında en çok konuşulan galiba Şahinkaya idi. Allah rahmet eylesin, günahlarını affetsin.

Bu yazıda size Şahinkaya hakkında bana bir yakınımın anlattığı bir anıyı nakletmek istiyorum. Kendisi yine emekli bir subay olan ve şimdi çoktan rahmetli olmuş bir yakınım anlatmıştı. Galiba üsteğmen iken Eskişehir’de (Konya da olabilir), Şahinkaya ile beraber aynı evde oturuyorlarmış. Sanıyorum o zaman her ikisi de bekarmış. Şahinkaya ile bir gün konuşurlarken kendisine  “bak göreceksin ben bir gün bu ülkeye reisicumhur olacağım” demiş. Nitekim de oldu sayılır, bu beş generalin aldığı her karar kanun hükmünde idi, onlardan hesap sorabilecek hiçbir kimse, mevki, makam yoktu.

Şimdi bunun neden yazdım? Şunun için yazdım. Büyük mevkilere gelmiş insanları o mevkilere getiren birçok sebep, unsur vardır; ama bunların içinde birinci faktör içlerindeki yükselme hırsı, mevki hırsı, hükmetme hırsı, baş olma hırsı, o makamın getireceği şan ve şöhret hırsıdır. Bu gibi liderlere, Büyük İskender, Sezar, Cengiz Han, Atila, Stalin, Hitler, Napolyon ve daha pek çokları dahildir. Elbette başka sebepler de vardır, mesela insanlığa faydalı olmak, vatanına milletine hizmet etmek vb, ama bu kişisel hırs da vardır ve bana göre bu hırs (ambition) hepsinin önünde gelen itici güçtür.  

 
Toplam blog
: 326
: 941
Kayıt tarihi
: 10.03.11
 
 

Okullar: TED Ankara Koleji, ODTÜ, Bogaziçi Üniversitesi (Master) İş Hayatı: Philips, Anadolu Endü..