Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Temmuz '09

 
Kategori
Anılar
 

Sahne ışıkları; Ahlaksız teklif !

Sahne ışıkları; Ahlaksız teklif !
 

İlk sahne deneyiminin ardından Sapanca'da 2 hafta sonu güzel bir otelde program yaptıktan sonra nihayet ikinci 11 günlük ikinci işim için, İzmit Fuar içindeki Fuar restoranta gittim. Kaldığım otel temiz ve çalışacağım yer çok güzeldi. İlk akşam çok heyecanlıydım ancak sahneye çıktığımda o kadar güzel bir izleyici vardı ki heyecanım yok olup gitti. Müzisyen arkadaşlarım da harikaydı tam 2.5 saat programın ardından kulise çekildiğimde bir çok kişi geldip beni kutladılar.

Birkaç lokma atıştırdıktan sonra otelime gittim ve benden haber bekleyen eşime harika bir akşam geçirdiğimi anlattım ve o da hafta sonu gelmek istediğini söyledi. Çok güzel geçen birkaç akşamın ardından pazar günü gelen eşimle birlikte restoranta gittik. Orada yemek yerken yanımıza işletmenin sahibi Muharrem bey geldi (aslında gerçek adını hatırlayamadım), daha önce kısacık bir merhabamız olmuştu. Hep beraber uzun bir sohbetle yemeğimizi yedik. Akşamına eşim İstanbul'a döndü. Oradaki 7. akşam sahneden indiğimde Muharrem bey yanıma geldi, " ne yapalım,ben senden memnunum bir 11 gün daha çalışalım mı ? " diye sordu. Ben " olabilir ben de memnunum " diye vevap verince, o da "üzerini değiştir odama gel konuşalım " diyerek gitti. Hemen üzerimi değiştirip müdüriyete geçtim. Üç beş sohbetten sonra Muharrem bey " seni yarın balık yemeğe götüreyim "dedi. Ben de hiç aklıma kötü bir düşünce gelmediğinden "olabilir" diye cevap verdim. O da Sapanca'da çok güzel yerler olduğunu söyledi ve ekledi " sen istemezsen birşey olmaz " !

Az da olsa içkiliydim ve saf saf " neyi istemezsem olmaz " diyerek hayretle ve de anlamaya çalışarak yüzüne baktım. O da gayet pişkin " yani sen istemezsen sana dokunmam " dedi. Birden ayağa kalktım " o da ne demek ?" diyerek kızgın bir ses tonuyla cevap istedim. Başladı anlatmaya ama ben onun sözünü keserek " bu teklifi siz yapmadınız ben de duymadım, sizi iyi geceler " diyerek hemen odadan çıktım. Nasıl otele gittiğimi anlayamadım...O kadar kızgın ve de üzgündüm ki sabaha kadar uyuyamadım. Hem de eşimle tanışmış,sohbet etmiş giderken de kucaklaşmışlardı. Sabah saat dokuz olunca hemen menajeri arayıp olayı anlattım. Benim o kızgınlığıma gülüp geçti rahmetli ! "Onbir günü tamamlayıp çalışmazsın olur biter , istersen eve döner istersen başka iş bakarım" dedi. Ben hala nasıl öyle bir teklif yapar bana diye söyleniyordum o da "alış bunlara ve duymamazlıktan gelmeyi öğren " dedi ve konuyu kapattı.

Akşam olupta restoranta gittiğimde hiç birşey olmamış gibi hazırlandım ve sahneye çıktım. Allah'tan sahneye çıktığımda hiçbir olumsuzluk aklmda kalmıyordu. Sanki orası büyülü bir yerdi ve ne üzüntü ne sorun hiç birşey akılda kalmıyordu. hatta başınız ağrısa bile sahneye çıkınca sihirli bir el değmişcesine geçiyordu. O akşam Muharrem beyle karşılaşmadan otele döndüm. Ertesi gün sahneden indiğimde beni kulisin kapısında bekliyordu. Ben de hiç bozuntuya vermeden sanki o konuşma yapılmamış gibi "merhaba" dedim. Odaya girdiğimde kapıdan bana " iki gün kaldı " dedi. Ben de " evet ya öyle ,sayılı gün geçip gidiyor" diyerek cevap verdim. Ama o devam etti " biliyorsun hala çalışmayı uzatabiliriz " dediğinde yüzüne baktığımda pis pis sırıtıyordu. Ben " ben uzatmayı düşünmüyorum, siz yeni sanatçınızı isteyin" diyerek konuşmayı sonlandırmaya çalışırken o hala " sen yine de yarına kadar bir düşün " diyerek kapıyı kapattı. Sinirden deli olmuş bir vaziyette arkasından gidip kötü bir şeyler söylememek için büyük çaba harcayarak hemen otelime döndüm. Belki işi yarı bırakıp dönmen gerekir diyen çıkabilir ama olmuyor...

Neyse ki bu tip ahlaksız tekliflerle 20 senelik sahne hayatımda 3-5 kere karşılaştım. Yeniyken karşılaşmak beni çok üzdü yıprattı ama daha sonraları patronların sanatçılara hiç çekinmeden bu teklifleri etmelerindeki nedenin, kadınların böyle yönlendirme ve alıştırmalarından kaynaklandığını öğrendim. Yani onları baştan çıkartanlar yine kendilerini sanatçı sanan ve maalesef sahnelerde boy gösteren, sesi olmayan kişilerin bu yolları kullanarak çalışabildiklerini öğrendim.

Çok yeni iken bu olaylarla karşılaşmam sanırım iyi oldu zira ilerki günler için daha hazırlıklı olmamı ve gardımı almamı sağladı.

 
Toplam blog
: 351
: 3216
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

Emekli olmaya çalışan bir sanatçı,yazmaktan büyük keyif alıyorum. Kocaeli Gölcük' de oturuyorum e..