Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Haziran '07

 
Kategori
Anılar
 

Sahne tozu (Yazı dizisi) 2

Sahne tozu (Yazı dizisi) 2
 

2)KARA SEVDAYA TUTULDUM!
Soğuk bir kış akşamıydı. Yeni başladığım lisenin hazırlık sınıfındaydım ve bu okulla ilk gezime gidecektim. Kocaeli Şehir Tiyatroları' na Bahar Noktası adlı oyunu izlemek üzere gezi düzenlenmişti. Ben de tiyatro çalışmalarına katılacak biri olarak kaçırmadım elbette. Gerçi tiyatro yapmak istediğimden emin değildim ama...
Süleyman Demirel Kültür Merkezi... Daha ilk görüşümde orada çok güzel şeyler yaşayacağımı hissetmiştim. Salona alındık.Shakespeare'in Can Yücel çevirisi Bahar Noktası oyununun dekoruyla karşı karşıyaydım.O anda öyle heyecanlandım ki...O koltuklar, o ışıklar, sahne, dekor, meraklı gözlerle bakan insanlar...Ve oyun başladı.
O gece beş yüz kişinin içinde kendimle baş başaydım.Sanki salonda sadece ben vardım ve oyun bana oynanıyordu. Babacan Bican kaçamak, çapkın bakışlarla bana bakıyordu.Öreke ve ekibi düğün bahanesiyle bana bir aşk oyunu hazırlıyordu.İskender benimle ilgilenmiyordu doğrusu.Ortalık karışmıştı, Eleni İskender'i severken İskender aniden Hediye'ye aşık olmuştu ve aynı anda Dimitri de Eleni'den cayıp Hediye'ye vurulmuştu.O yüzden dördü de beni görmüyordu ama birdenbire içimde doğuveren yalnızlık ve ben biliyorduk;ilk defa o sahnede o kalabalık seyircinin karşısında sadece bir tek kişiye, bana oynanıyordu.Can'dan söyleniyordu replikler.

Her güzel şey gibi bu oyunun da sonu geldi ve yalnızlıkla ben istemeye istemeye terk ettik salonu.Karmakarışık duygularla dolu bir yolculuk sonrasında eve nasıl vardığımı, üzerimi değişip de nasıl yatağa girdiğimi hatırlamıyorum.
O gece, hayatımın bir yazdönümü gecesi, uyuyamadım.İlk defa gözümü bile kırpmadım bütün gece ve bu beni hiç rahatsız etmedi.İçimde garip bir mutluluk vardı.Ama sonra bu mutluluk bir acıya dönüştü.Oyundan sonraki birkaç gün kendime gelemedim.Hep oyundan sahneleri, oyuncuları düşünüyordum.Gözümün önünden gitmiyordu sahneler.Yüreğimi bir şey sıkıyordu ve başka hiçbir şey düşünemiyordum.AŞIK OLMUŞTUM!
İşte o aşkla tiyatro yapma fikri beni çok heyecanlandırdı.Ne güzel bir şey yaşayacaktım.Derken, bir aksilik sebebiyle elemeleri baştan alma kararı alındı.Ben artık tiyatroya aşık olduğum için heyecandan iyi bir performans sergileyemedim ve elendim.E-LEN-DİM...Hayallerim yerle bir oldu.
İşte o gün bu tiyatro aşkı benim için kara sevdaya dönüştü!

 
Toplam blog
: 39
: 2880
Kayıt tarihi
: 29.12.06
 
 

Sinema ve Televizyon bölümünde okuduğumdan sizinle sinema üzerine hasbihal etmeyi düşünüyorum... Si..