Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ağustos '13

     
    Kategori
    Yolculuk
     

    Şahsi aracınız olmadan Bursa - İstanbul (Güzelyalı - Kadıköy) arası feribotla seyahat

    Şahsi aracınız olmadan Bursa - İstanbul (Güzelyalı - Kadıköy) arası feribotla seyahat
     

    Sizlere bayram tatili için İstanbul'a deniz yoluyla yaptığım seyahatten bahsetmek istiyorum. Bu yazıyı yazma sebebim ise internette anlatacağım şeyler hakkında yeteri kadar bilgi olmaması. Bursa'nın Nilüfer ilçesinde İhsaniye mahallesinde oturuyorum. Ailem ise İstanbul'da oturuyor. Daha önceleri İstanbul'a her zaman şahsi arabamla gidip geliyordum. Hem bu yolun biraz masraflı olması hemde feribotla gitmenin daha rahat olup olmayacağını merak etmem sebebiyle idobüs'ten Bursa-Kadıköy seferi için bilet aldım. Sonra internette İhsaniyeden Mudanya/Güzelyalı'ya otobüs seferleri var mı diye bir araştırayım dedim. Araştırmalarım sonucunda direk otobüs seferinin olmadığını öğrendim. Fakat ihsaniye güzelyalı arasındaki ulaşım hattı hakkında yeterli bilgiye ulaşamadım. Umarım birazdan anlatacaklarım işinize yarar :)

    Feribotumun sefer saati 19.00 idi. Ben 17.30 da ihsanyedeki evimden çıktım. Yürüyerek ihsaniye metrosuna gitmem 7 - 8 dakikamı aldı. Buradan 'Emek' istikametine gitmek için metroya bindim. Emek, metronun o yöndeki son durağı bu yüzden durak kaçırma endişesi duymadan buraya geldim. Metrodan inince alt geçitte Deniz Otobüsleri diye tabela koymuşlar. O tabelayı takip ederek alt geçitten çıktığımda "1 M" otobüslerinin hazır beklediğini gördüm. Bu otobüslere bindim ve güzelyalıya olan yolculuğum başladı. Otobüs güzelyalı sapağını geçtiğinde biraz tereddüt etmedim desem yalan olur :) Sessizce otobüsün ilerlemesini bekledim ve daha ileriden dönerek bir alt yoldan yeniden güzelyalı istikametine doğru yol almaya başladık. Nihayetinde 1 M tam olarak ido iskelesinin önünde duruyor. Burdan deniz otobüsüne binerek idonun 'Kadıköy Terminali'ne gidiliyor. İsteyenler için bir sonraki adres kabataş iskelesi. Kadıköyde inecek olanlar için ise yaklaşık 100 metre ileride metro var. Metro vasıtasıyla istediğiniz yere gidebilirsiniz. Metro için imkanı olanlar 'İstanbul Kart' temin etsin. Çünkü Jeton ile geçiş 3 TL iken İstanbul Kart 1 - 1,5 TL civarındaymış. Tam olarak bilemiyorum. İstanbul kart alabileceğim gişelere bakmaya fırsatım olmadığı için ben Jeton alarak geçtim.

    Uzun lafın kısası Bursa'dan şahsi aracınız olmadan İstanbula gitmek için şu adımları izlemek gerekiyor;

    1) Metroyla Emek istasyonuna gideceğiz,

    2) '1 M' otobüsleri ile Güzelyalı İdo iskelesine gideceğiz,

    3) Feribotla yolculuğumuza başlayacağız. İstanbuldan dönüşte de 'İdo Kadıköy Terminali'nden tam tersi adımlarla geri dönceğiz.

    Değerlenidrmem ise şu; "Bursa - İstanbul arası şahsi aracınız olmadan seyahat etmek hem ucuz hem de rahat. Feribot 1 saat 50 dakikada güzelyalı kadıköy seferini tamamlıyor. Benim için ihsaniyeden güzelyalıya gelmek ise yaklaşık 45 dakika sürdü. Herşeyiyle rahat bi yolculuk geçirdim. Düşünen herkese tavsiye ederim."

    Zaman ayırıp okuduğunuz için teşekkür ederim. :)

     
    Toplam blog
    : 1
    : 23597
    Kayıt tarihi
    : 17.01.12
     
     

    1988'de İstanbul'da doğdum. Üniversite mezunuyum. Evli ve 2 çocuk babasıyım. Edebiyat, hayatı kolay..