Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Kasım '15

     
    Kategori
    Beslenme
     

    Sahte diyetisyenlere ilgi çok

    Sahte diyetisyenlere ilgi çok
     

    Bu yazımı bir diyetisyen adayı ve amatör sporcu olarak yazıyorum. İlk önce meslek seçimim hakkında özet bir bilgi vererek başlamak istiyorum.  Bu mesleği seçmeye, lise yıllarımın başında karar verdim. Spor geçmişim ise ilkokul 6.sınıfta başlamıştı, sonu koyu kahverengi kuşağa kadar giden yaklaşık 3-4 yıl kickbox kariyerimle tam anlamıyla sporun içinde hissediyordum kendimi ve sporla bu kadar içli dışlı olmam beni beslenme konusunda araştırmacı olmaya itti. Uzun yıllar araştırmalarım sonucunda ise beslenmenin sporla ayrılmaz bir bütün olduğu ve bana göre bütünün daha büyük parçasını "beslenme" kısmının oluşturduğu fikrine vardım. Bu fikir aslında benim meslek seçimimin temel fikriydi diyebilirim çünkü sporcu olmak, antrenör olmak benim çocukluk hayalimdi ama sporu buz dağı gibi düşünürsek, buz dağının altında beslenme denen kocaman bir dünya olduğunu görmemle, sporculuğuma engel olmayacak ve daha da destekleyecek olan diyetisyenliği seçtim. 

    Bu bölüm Türkiye'de tamamen beslenme eğitiminin verildiği ilk ve tek bölüm olmasına karşın ülkemizde bu bölümü okuyanların dışında neredeyse herkesin, diyetisyen kadar bilgisi var(!). 

    Bu konuda en acı olan ise, insanların bu kişilere prim vermesi ve onları medyatik tipler haline getirmesi sonucu, halkın sağlığının tehlikeye girmesidir. Ben de toplumun diyetisyene bakış açısını ölçmek amaçlı kendimce birkaç araştırma yaptım ve bunları sizlerle paylaşmak istiyorum. 

    Sosyal medyada büyük ve tanınmış bir fitness sayfasında insanlara soru sordum, soru aynen şu şekildeydi;

    Beslenme konusunda tam anlamıyla bilgilenmek ve hayatınızı dengeli beslenmeye adapte etmek isteseydiniz kime başvururdunuz?

    a) doktor

    b) diyetisyen

    c) personel trainer

    d) kendim araştırırdım.

    peki sonuç ne mi oldu dersiniz, yaklaşık 50 kişinin cevapladığı soruda bir kişi bile diyetisyen demedi. Neredeyse tamamına yakını personel trainer cevabını verdi. Bu cevaplara karşın insanlara neden diye sorduğumda ise diyetisyenlerin standart diyet listelerini herkese verdiği, spor yapanların kullandığı takviye gıdalara karşı oldukları ve dış görünüşe baktıklarında personel trainerların daha fit göründükleri cevaplarını aldım. 

    Bu oranı toplumun geneline yansıtırsak diyetisyenlere olan bakış açısının ne durumda olduğunu rahatlıkla anlayabiliriz. Bu konuda diyetisyenlerin de hatası olduğunu düşünüyorum, tabii ki herkesin düşüncesini değiştirmeyiz fakat bu düşüncelerin oluşmasına sebep olan şeyleri bulup, o konular üzerinde araştırma yapmamız gerektiğini düşünüyorum. Sahayı sahte diyetisyenlere değil, üzerine basa basa GERÇEK DİYETİSYEN olarak beslenme konusunda sahanın en etkili oyuncusu olmalıyız.

     
    Toplam blog
    : 1
    : 109
    Kayıt tarihi
    : 27.11.15
     
     

    İstanbul Gelişim Üniversitesi - Beslenme ve Diyetetik Öğrenci Spor ve beslenme ..