Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Haziran '11

 
Kategori
Sağlık
 

Sahte Rakı nasıl anlaşılır

Sahte Rakı nasıl anlaşılır
 

Benim başıma gelmez de gelmez, bir şey olmaz demeyin..  

Türk toplumunda en sevilen içki rakıdır. Özellikle erkeklerin içtiği rakıya artık bayanlar da rağbet etmektedirler. Her yerde su gibi satılmaktadır bir ara pazarlarda bile ucuz rakı diye satıldığını görmüştüm.  

Hele yaz gününün geldiği şu mevsimlerde tüketim iyice artar. Rakıya restoranlarda verilen paralara hiç acınmaz. Balık yanında rakı, et yanında rakı, meyve yanında rakı, kuruyemiş yanında rakı. Velhasıl rakı içmenin bahaneleri hiç bitmez. Hadi kafayı bulalım, efkar dağıtalım veya kutlayalım gibi.  

Velhasıl bu rakıyı da insanların boğazına düğümlediler zira sahtesi tam gaz piyasada. Ölen ölene, zehirlenen zehirlenene.  

Bizim de başımıza gelmez diye düşünmeyin benim çok yakınımın başına geldi. İzmir'de Alsancak gibi bir şemtin en işlek gezme yerinde cafe, restoran ve mağazaların olduğu bölgede bir büfede bir yakınım rakı alıyor ve arkadaşlarıyla içmek için arkadaşlarının yanına gidiyor.  

Kıyamet kopmadan onun da bir yakını şişeyi eline alıyor ve inceliyor rakı sahte mi değil mi diye. Rakının sahte olduğunu fark ediyor ve rakı alan kişiyi kolundan tuttuğu gibi rakıyı satan büfenin yanına götürüyor ve rakının sahte olduğunu söyleyip parasını geri istiyor. Büfeci parayı iade ediyor ve o kişiler arkadaşlarının yanına geri dönüyorlar.  

Eğer o sahte rakı fark edilmeseydi en az 6-7 kişi zehirlenecekti. Gencecik hayatlar sönecekti bir kaç şerefsizin yüzünden.  

Daha sonra o kişiye nasıl rakının sahte olduğunu anladığını o kişiye sorduğumda bana şu cevabı verdi. "Rakı şişesini açtıktan sonra içinde yuvarlak bir bilye var. Eğer bardağa dökerken bu bilye şişede durmuyorsa, bardağa düşüyorsa sahtedir. Benim bildiğim bu kadar başka bir kriter varsa da bilmiyorum ama aynı şey votka şişesi için de geçerli" dedi.  

"Neden polise haber vermediniz?" dedim. "Arkadaşlarımızın keyfini bozmak istemedik" dedi.  

Keşke haber verilseydi acaba o büfe onu bilinçli mi yoksa bilinçsiz mi satıyordu, anlaşılırdı.  

Ben internetten baktım, baktığım sayfada yazan şuydu.  

"Kapağın altındaki bölümün kapağı çevirirken kapakla beraber dönmemesi gerekiyor. Sahte rakıda şişenin üretim tarihini, saatini ve üretim numarasını gösterir rakamların hiç bulunmaması veya düz bir şekilde bulunması gerekir çünkü gerçek rakıda rakamlar ve işaretler kesik kesik yer almaktadır."yazıyor.  

Rakı içenlere düşen görevde bir yere gittiklerinde şişeyi kapalı getirtip kendilerinin açması en iyisi."  

Sahte içkiden zehirlenenlere doktorlar hemen gerçek içki veriyorlar nedeni de sahte içkideki metil alkolü gerçek içkideki etil alkolün nötralize ediyor olması yani zararlı etkilerini önlüyormuş.  

Maalesef hayat bir anlık pamuk ipliğine bağlı bazen biraz şans biraz bilgi insanı büyük badirelerden koruyor.  

Sağlıklı ve şanslı günler diliyorum.  

Sibel Koçarslan  

 
Toplam blog
: 627
: 3456
Kayıt tarihi
: 11.06.11
 
 

Kendi halinde yaşayan doğa tutkunu, sıradan bir vatandaş. İnsanların dış güzelliğine değil iç güz..