Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ağustos '10

 
Kategori
Ramazan'da Sağlık
Okunma Sayısı
1704
 

Sahur'da fazla yemeyin!

Sahur'da fazla yemeyin!
 

''Sahur'da fazla yemeyin'' Resim internet'ten.


Midemiz bulanır, yanar, ekşir, ağrır ve kanar!! Eğer midemize çok yüklenir ve aşırı derecede yemek yersek sağlığımızı riske atarız. Özellikle , oruç tutarken dikkat etmemiz gerekiyor!

İftar'da yapmamız gerekenler!

1-Öncelikle sindirim sistemimizi rahatlatmamız gerekiyor.Boş bir mide kupkuru bir çöle benzer.Yemeğe başlamadan önce , soda, ayran, meyve suyu içmeliyiz.Miktarı, bir çay bardağı yeterlidir. Böylece midemiz, gevşeyerek yemeğe hazır hale gelir.

2-Soframızda özellikle salata çeşidi bulundurmalıyız. Neden derseniz; salata sindirimi kolaylaştırır ve midemizi hafifletir.

Salata'nın çeşidini siz seçeceksiniz!

1-Çoban salata :Domatesler minik kareler halinde doğranır ve kıvırcık, soğan, salatalık, maydanoz ilave edilebilir.

2-Ton balıklı salata: Haşlanmış mısır taneleri, en az bir kutu ton balığı, kıvırcık, roka ve havuç rendesi eklenebilir.

3-Meyve salatası: Birer adet mevsim meyveleri. Muz, kivi, elma, üzüm, şeftali vs... Meyve dilimlerini mümkün oldukça minik tutmalıyız.

4-Rafadan yumurtalı, kahvaltı çeşnili salata: En az bir adet rafadan yumurta, zeytin, tuzsuz beyaz peynir ince dilimler halinde doğranır. İstenirse, miktarları çok az tutularak, diğer kahvaltılık çeşitleri de ilave edilebilir(sucuk, salam, pastırma gibi..)

Gelgelelim salata'mızdaki yağ ve tuz oranına! Kesinlikle ayçiçek yağı kullanacağız.Tuz, en fazla üç çay kaşığı olmalıdır.(Eğer porsiyon fazla ise tuz bir buçuk yemek kaşığına kadar çıkartılabirir). Zaten salata'larımızdan alacağımız damak tadı tuz'u aratmayacaktır.

Sahur'da yapmamız gerekenler!

1-İftar'da yediğimiz yemeğin yarısını sahur'da yemeliyiz. Böylece sindirimimizi dengeleriz.

2-Mümkünse, sahur'a kalktığımızda, hemen bir bardak su içelim. Su, besinlerin sindirimini kolaylaştırır.

3-Mide rahatsızlıklarını gidermek için , sahur'da , mutlaka sindirimimizi rahatlatıcı bir meyve yemeliyiz.Sindirim sistemimizi rahatlatan meyveler nelerdir?

_ Üzüm (Bağırsakların işleyişini hızlandırır)

_Kayısı ( Sindirimi kolaylaştırır, vitamin değeri oldukça yüksektir)

_Kavun( Midedeki asitleri alır, rahatlık hissi verir, tok tutar)

_Karpuz(Kanı sulandırır, temizler, böbrekleri rahatlatır, idrara çıkmayı kolaylaştırır)

4-Mide rahatsızlıkları olanlar özellikle sahur'a dikkat etmelidirler! Gastrit, ülser, mide yanması ve ekşimesi olanlar için, küçük bir tarifim var.Bu tarifim sahur'a özel'dir.Diğer zamanlarda içmemeliyiz!

Sahur içeceği!Malzemeler;

_Bal(1 çay kaşığı)

_Pekmez, (1 çay kaşığı)

_Yarım çay bardağı süt,

_Çekirdeksiz , siyah üzüm(yeterince katılır)

Yapılışı;

Yukarıdaki malzemeleri bir kaseye koyup , çatal ile karıştırınız.Siyah üzümü avuçlarınızda sıkarak suyunu çıkarınız. Elde ettiğiniz üzüm suyunu , karışımımıza ilave edip karıştırınız.

Sahura kalktığımızda , özellikle , yemekten sonra, içeceğimizden yarım çay bardağı içebilirsiniz.

Sahur içeceğinin faydasını göreceksiniz. Mide problemleriniz yarıya inecek.

''Afiyet olsun''

Hatırlatma; Unutmayın! Mideniz bir kere kanarsa , geriye dönüşünüz çok zordur.

Sağlıklı ve huzurlu bir Ramazan dileği ile,

Önce sağlık,

Mutluluk sonra gelir:)

Bayramınızı da şimdiden kutluyor, büyüklerin ellerinden, küçüklerin gözlerinden ve yanaklarından öpüyorum!

Herşey gönlünüzce olsun.

Sevgiyle kalın.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 369
Toplam yorum
: 494
Toplam mesaj
: 67
Ort. okunma sayısı
: 1882
Kayıt tarihi
: 11.08.08
 
 

1965 doğumluyum.. İstanbul'da oturuyorum.. Edebiyatla ilgiliyim.. Öykü ve denemelerim var.. Öykül..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster