Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Ocak '14

 
Kategori
İstanbul
 

Saint Joseph Lisesi'nde 'Çikolatanın Öyküsü Sergisi' ni mutlaka izleyin.

Saint Joseph Lisesi'nde 'Çikolatanın Öyküsü Sergisi' ni mutlaka izleyin.
 

  Bu hafta sonu İstanbul Saint Joseph Lisesi'nde bir sergiyi gezme imkanım oldu. Nestle Türkiye Çikolata ve Şekerleme Grubunun ana sponsorluğunda düzenlenen sergi, Nestle arşivlerinden ve Osmanlıca kaynaklarda yürütülen araştırmalar sonucunda hazırlanmış ve bu topraklarda çikolatanın mazisini anlatan bir etkinlik.

  Çikolata benim çok sevdiğim bir gıda maddesi olduğu için bu sergi benim çok ilgimi çekti. Ben çocukluğumdan bu yana çikolatayı ve içinde çikolata olan herşeyi çok severim. Ayrıca bugün bütün tıp aleminin üzerinde birleştiği çikolatadaki Serotonin maddesinin büyük mutluluk verdiğini sanırım ben  daha bebekken fark etmişim.

  Çikolata ile 1850 lı yıllarda tanışmışız bu topraklarda. Çikolatanın gündelik bir alışkanlığa dönüşmesi Sultan  II. Abdülhamit dönemine (1876-1909) denk düşüyormuş.1880 yıllarından itibaren de yemek kitaplarında çikolatalı tariflere rastlanmaya başlanmış.

  Çikolatanın geçmişinin Azteklere kadar uzandığını biliyoruz. İsviçre'nin ünlü Lindt Çikolata'larının başında bulunan 50 yıllık usta 'Çikolata Profesörü' olarak tanınan Albert Bucher çikolatayı 'Aşkın Meyvesi' olarak tanımlıyor.Bu büyüleyici tat beynin endofrin salgılamasıne neden olurken uzmanlar insanın tıpkı aşık olunduğunda hissettiklerine yaklaşan bir mutluluk duygusu yarattığını söylüyorlar.

  Ben de şu anda kahvemi, içerken yanında naneli çikolata sticklerimi yiyorum ve yazımı yazıyorum.

  Çikolatanın Öyküsü sergisinin Saint Joseph Lisesinde düzenlenmesinin  okulda 1913 yıllarında başlayıp 1970 yıllarına kadar süren ekmek ve çikolata ile yapılan ikindi kahvaltılarından  kaynaklandığını sergi yetkilileri belirtiyorlar. Günümüzde de okul mezunları yılda bir kere Petit Pain gününde buluşup eskisi gibi çikolatalı ekmeklerini paylaşıyorlarmış.

  Çocukluğumda ben de çikolata ile bisküvit yemeyi çok severdim. Bu tat bana en güzel kekten daha cazip gelirdi. Yıllar sonra Paris'te yaşamaya başlayınca iki pötibör bisküvit arasına yerleştirilmiş madlen çikolatadan oluşan tatlı çeşidi görünce çok mutlu olmuştum. Sanırım bugünkü kilolarım o günlerde yediğim bu çikolatalı bisküvitlerin ve Fransa'nın ünlü 'Pain aux cholate'  adlı çöreğinin  eseri.

  Son senelerde ülkemizde de benim çok sevdiğim çikolatalı bisküvitler imal edilmeye başlandı.

  Çikolata muhabbeti bitmeyecek. İyisi mi siz de Moda'da Saint Joseph Lisesi'nde açılan bu harika sergiyi gezin ve çikolatanın gizemli dünyasında bir yolculuk yapın. Sergiden çıkınca da bir çikolatalı föndü veya sadece bir tablet çikolaya ile mutluluğunuza mutluluk katın.

  

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..