Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Haziran '10

 
Kategori
Edebiyat
 

Şair Ahmed Tegânni!

Çağdaş Dünya şairlerini tanıtacağım sizlere arkadaşlar!

Bugünkü konuğum “ Ahmed Tegânni”

Ahmed Tegânni ,1954 yılında üç çocuklu bir ailenin dördüncü çocuğu olarak Lübnan’ın başşehri Beyrutta doğdu!

Ahmed Tegânni bunu şöyle anlatır!

“Annem ne güzel hamile kalmış, ben de dünyaya geleceğim günleri iple çekiyordum. Kendi kendime, doğumuma kimbilir babam ne çok sevinecek hesapları yapıyordum! Doğduğumda ne göreyim? Benden önce üç tane daha çıkarmamış mı annem? Üçü de erkek değil mi? Anana mı kızarsın, babana mı, kaderine mi Ahmed dedim! ”

İç savaşın bütün iğrençliğini yaşadı. Hatta bu savaşta kulağının birini kaybetti! Bu konuda şöyle der!

“Kulağımı kaybettiğimden haberim yoktu! Eve geldim, yazdığım şiiri ezberliyorum, baktım her yazdığım şiir aklımda kalıyor! Annem gördü de haber verdi. Ama iyi oldu ! Bir kulağımdan giren öbüründen çıkmıyor artık!”

Şiirlerinde ölçülü ve serbest nazımı bir arada kullanır.

“Ben seni sevdim güzel ta ezelden beri!

Görüyorsun işte kaldım iki kemik bir deri!

Aşığım Semra!

Ölüyorum!”

Ahmed Tegânni , Beyrut’un varoşlarında, tek odalı, tek gözlü bir evde, dünyadan elini eteğini (Araplar etek giyerler ya!) çekmiş bir şekilde şiirlerinle başbaşa yaşıyor!

 
Toplam blog
: 1640
: 466
Kayıt tarihi
: 27.01.07
 
 

Doğum tarihim değişmedi ama çok şey değişti bu güne kadar. En başta, dede oluyorum! Evet; şaşırdı..