Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Temmuz '19

 
Kategori
Üniversiteler
 

Şair Ahmet Yılmaz ile....

“Endamımın  Mezarı” adlı  ilk şiir kitabını çıkaran Genç Şair Ahmet Yılmaz: “Bana göre tecrübe; aşktan, sevgiden, acıdan, kederden kalan tesir. Zaten bunlarda hayatın birer parçası.”

 

SORU-Bize  kısaca kendinizi  tanıtır mısınız?

AHMET  YILMAZ--Osmaniye’nin Düziçi İlçesi Çamiçi Köyü’nde ikamet ediyorum.2016 yılı Düziçi Anadolu İmam Hatip Lisesi mezunuyum. Şu an Adıyaman Üniversitesi Arapça Öğretmenliği 2.sınıfta eğitim-öğretim görmekteyim.

SORU-Şiire  ne zaman başladınız?

AHMET YILMA-10.sınıfta yavaş yavaş şiir yazmaya başladım. İlk şiirim ‘Ölüm Acısı’ Gaziantep’in yerel bir gazetesi olan ‘Önce Vatan’ gazetesine çıktı. ‘Bir Gün Uzun Uzun Ağlayacağım’ adlı şiirim de Ardahan’ın yerel bir gazetesi olan ‘Genç Anadolu ’gazetesine çıktı. Birçok şiirim bu gazetelerde yayımlandı. Şiire olan ilgim; öncelik tecrübelerim sonra arkadaşlarımın yönlendirmesiyle başladı.12.sınıfta araya üniversite sınavı girdi. Öncelik sorumluluğum olduğundan yazmaya ara verdim. Üniversiteyi kazanınca geri yazmaya başladım.

SORU-“Endamımın Mezarı” nasıl  ortaya çıktı?

AHMET  YILMAZ- Üniversiteyi kazandıktan sonra birkaç yazar arkadaşımın önerisiyle yayınevi araştırdım. Kümbet Yayınevini buldum. Bu yayınevi dosyanı değerlendirmeye alıyor, beğenirse her şeyi kendi karşılıyor. Ben de dosyamı gönderdim ve beğenildi ondan sonra basım işlerine geçildi. Aslında onaylanacağına dair umudum yoktu. Ama bir umuttur yaşamak diyerek gönderdim. Basımı yaptılar sonunda mutlu oldum.

SORU-Yazmak sizce ne ifade ediyor?

AHMET  YILMAZ-Bu soru durumdan duruma değişir. Benim nezdimde yazmak daha zor. Çünkü yazmak bir emek, keza bastırmakta bir emek ama dosyan olmadığı sürece basımı olmaz. Ondan dolayı  yazmak zor. Gecen gündüzün birbirine giriyor. Ben rüyalarımda artık rüyalarımda görmeye başlardım. Yazarken her şeyi sorgulardım. Genelde gece yazardım, açardım bir de fon müzik. Fon müzikle birlikte yazarken çok güzel de ilham gelirdi.

SORU-Okumak  sizce ne demek? Çok genç okumadan yazmaya bakıyor da.

AHMET  YILMAZ-Evet okuyoruz amaç kendimize bir şeyler katmak. Ve kendimizi he r türlü konuda geliştirmek. Gelişim basamak basamaktır, yavaş yavaş ve okuya okuya gelişirsin. Okudukça yazacaksın ki tazeliğini koruyasın.

SORU-Çok genç tecrübeden faydalanamıyor, onlardan  kaçıyor. Siz bunun  tam tersini yapıyorsunuz. Bu size ne katıyor?

AHMET YILMAZ-Tecrübeden kaçar demek doğru değildir. Bence doğrulardan kaçarlar. Çoğu insan tecrübesini önemsemiyor. Dalavere işlerle uğraşıyorlar. Tecrübeli oldukları halde kazdıkları kuyuya düşüyorlar. Yazarlar ve şairler tecrübelerinden faydalanıp yazarlar. Tecrübelerim bana dik durmayı öğretiyor, bazı işlerde de özgüvenli olmayı. Şu an bu yazdıklarımı okuyanlar önemsemeyecek. Bu Ahmet’in ne tecrübesi varmış diyecekler onlara da şöyle diyeyim: He r şey görünenin ardında gizli. Size göre tecrübe hayat olabilir. Bana göre tecrübe; aşktan, sevgiden, acıdan, kederden kalan tesir. Zaten bunlarda hayatın birer parçası.

Soru-Hem Üniversitede  okumak hem yazmak nasıl bir şey?

AHMET YILMAZ-Üniversite okurken her şeyi yerli yerinde yapmak önemli. Sınav zamanları yazmazdım. Kendi köşeme çekilir ders çalışırdım. Kitap çıkarmak çok güzel bir duygu. Herkesin harcı değil. Zaten kitap çıkarmak her zaman hayalimdi. İmrenerek yazarlara şairlere bakardım, onlardan imzalı kitaplar alırdım. Şu an ise bunlardan biriyim. Arkamdan çok laf eden vardır ama umursamam. Eleştiriye her türlü açığım. Tek önemsediğim doğru eleştiri boş eleştiri değil. Bunu edebiyattan anlamayanlara diyorum. Eleştirinin iyisini de kötüsünü de severim. Çünkü kalemimi yüceltir, bedenimin de dik duruşunu gösterir.

SORU-Yeni çalışmalar  var mı?

AHMET YILMAZ-Yazdığım baya bir dosya var:4 şiir kitabı,1 hikaye,2 tane de bilimsel araştırma(çocuk istismarı ve Köy Enstitüleri)yazdım. Dosyalarım hazır. İlk kitabım şiir kitabıydı ismi: Endamımın Mezarı. İkinci kitabı da hikaye yapmayı düşünüyorum.

SORU- Hedef ne ?

AHMET YILMAZ-Edebiyatın her türlü alanında gelişmek isterim. Hani okçu okunu attığı  zaman ok sadece hedefine gider. İşte o oktan olmak istemiyorum. Amaç; Okçu olabilmek hedefini farklı alanlara yöneltmek.

SORU-Gençlere  önerileriniz?

AHMET YILMAZ-Tek diyeceğim şudur: sabır, ,umut sonunda da mutluluk.

 

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..