Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Mart '14

 
Kategori
Kitap
 

Şair Ali Dilki’nin yeni yapıtı…

Şair Ali Dilki’nin yeni yapıtı…
 

 

 

“Bir şiir kitabı yayınlamak;

derin bir uçuruma gül yaprağı atarak,

gelecek sesi beklemektir.”

Don Marguis

 

 

               Şair Ali Dikli ile tanışmamız,  on yol kadar öncesine dayanır. Böyle bir dostu tanıdığım için mutluyum, diyebilirim.

               Dilki, üretken bir şairdir. Taşlamalarıyla ünlüdür. Cana yakın davranış sergiler. Geçmiş yıllarda “Hortumcuya Para Lazım” ile “Aşkı Aşağına Getirdim” adlı kitaplarını içten duyuşlarıyla adıma imzalayarak uzattı! Her birini içselleştirerek okudum ve aşağıdaki linkte yer alan sayfamda ve basında değerlendirdim.

http://blog.milliyet.com.tr/aski-ayagina-getirdim/Blog/?BlogNo=363557

               Bir gün telefondum çaldı. Arayan Ali Dikli… Söyleştik birkaç dakika… Adresimi aldı ve izleyen gün kargoyla gönderdiği kitap elime geçti. “Kumpasa Geldik”… İlk sayfaya baktığımda: “ Değerli büyüğüm, usta kalem Muhsin Durucan hocama kumpassız yaşam…” dilekleriyle karşılaştım! Tarih koyup imzalamışlar ve Bahçelievler’den gönderme inceliğini göstermişler. Sağ olsunlar!

                Genelde taşlamalarla kitaplaşan 112 sayfada onlarca şiir… Genelde hece vezni… Şairin özgeçmişi ve şair hakkında kimi dost yorumlar… Sayfa 23’de “Durucan’ın Kalemi”… Ali Dilki’yi kutluyor, başarılarının sürmesini diliyorum.

                Şair, özverili candır. Sevgili Ali Dilki, bir başka can… Ziyaretimden ve kısa süreli söyleşimizden etkilenmiş olmalı ki, duygulanıp şiir yazarak; beni  sevindirdi! Yürekten teşekkürlerimle o şiiri yayımlıyorum: 

          Durucan’ın Kalemi

    -Sayın Muhsin Durucan'a saygıyla-

İstanbul Feshane’de imza günüm var idi
Birden karşıma çıktı, Muhsin beyin selâmı
İçimde bir sıkıntı, yüreğimse dar idi
Bana uğur getirdi, Durucan’ın kalemi

Saatlerce bekledim, kimse kitap almadı
Hep uzaktan baktılar, soran bile olmadı
Dostlarım da vefasız, hiç kapımı çalmadı
Bana uğur getirdi, Durucan’ın kalemi

Gelişiyle unuttum, inanın gamı derdi
İçeriye adeta mutluluk huzur serdi
Çıkardı çantasından güzel bir kalem verdi
Bana uğur getirdi, Durucan’ın kalemi

Bir şiire başladım, bir dörtlük karaladım
Rızkımın kapısını birazcık araladım
Birkaç saat geçmeden on kitap imzaladım
Bana uğur getirdi, Durucan’ın kalemi

Cevap bulamıyordu, kafamdaki tüm soru
Kimse söndüremezdi, içimdeki bu koru
Kendi gibi tertemiz, adı gibi dupduru
Bana uğur getirdi, Durucan’ın kalemi

Ali der ki, yüzlerce binlerce teşekkürler
Beni çok önemsedi, şahsıma verdi değer
O kalemde bir tılsım, bir sihir varmış meğer
Bana uğur getirdi, Durucan’ın kalemi.


                        19.05.2012

                         Ali Dilki            

 

                         İletişim:

              Ali Dilki: 0505528 24 27

                alidilki@hotmail.com

 

                                               

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..