Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Aralık '19

 
Kategori
Üniversiteler
 

Şair A.Muttalip Duman ile..

Yalova Üniversitesi  Şiir ve Medeniyet Kulübü Başkanı  Erbaalı Hemşerimiz  Abdulmuttalip Duman:”Şiir benim için yeni bir kapı oldu adına şiirler yazarak tutundum hayata, şiir yazarak tekrar sevdim hayatı , güneşin doğuşunu güneşin batışını ilkbaharı yazı sonbaharı her şey şiiri sevmem yazmamla başladı kısacası şiir bu hayattaki dönüm noktam denilebilir.”
 
 
 
SORU-Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Nerelerde okudunuz bugüne kadar?
A. DUMAN- Ben  Abdulmuttalip DUMAN, YALOVA ÜNİVERSİTESİ Uluslararası ticaret finansman 2.sınıf öğrencisiyim.
Dokuz yıldır yurtta kalıyorum. Yurt hayatım 6.sınıfa başlamamla birlikte başladı. Ailemden ayrı kalmak beni baygı yormuştu o yüzden de derslerimde ortaöğretimde pek başarılı değildim.
Bilgisayara ilgi duyduğumdan Ticaret Meslek Lisesi tercihi yapmıştım. 3.yılın sonunda bilgisayar ilgim azalmış bazı isteklerime ulaşmış en başarılı öğrenciler arasında yer almıştım amacıma ulaşmıştım. Ama ilgim Psikolojik Danışmalığa ilgim oluvermişti. Bu hedef uğruna çalışmaya başladım kitaplar okudum ama bir türlü ulaşamadım.
Lise sonunda PDR kazanamayınca bir yıl daha hazırlanmayı tercih ettim bir yıl içinde hedeflerim değişip Uluslararası Ticarete döndü ve yeni isteklerimle hayatım şekillenmeye başladı.
Lise öğrenimimi TOKAT/ERBAA Seyrantepe Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi mezunuyum.
Orta öğrenimimi ise Tepeşehir YBO’ da tamamladım
İlköğretimimi de köyüm olan Gökal Çanakçı İlköğretim okulunda tamamladım.
 
SORU-Neden  Uluslararası Ticaret ? Neden  Yalova? Tercih etmeden  önce ve şu an duygularınız arasında ne farklar var?
A.DUMAN-İlk başta bu bölümün varlığından dahi haberdar değildim. Kuzenim sayesinde bu bölüme ilgim oluştu bana yön verdi diyebilirim.
Neden Yalova hedefleri ve planları çok büyük bir Üniversite ve her türlü yeniliğe uyum sağlayan yeni bir üniversite olduğu için tercihlerimde 2.sırdaydı.
Tercih ettikten sonra hayaller kurarak geldim buraya tabi ki evdeki hesap çarşıya uymuyor. Daha yeni bir Üniversite olduğu için eksikler çok ama ortamları olsun gerek akademisyenler olsun herkes elini taşın altına koyarak severek yapıyorlar.
 
 SORU-Şiir yazan  bir insansınız? Şiire başlama hikayenizi anlatır mısınız? 
A.DUMAN-Aslında hep bu soruyu cevaplamaktan korkardım halada korkuyorum doğrusu.
Şunu söylemeyi çok isterdim gerek kitaplar olsun gerek çevrem olsun şiire yöneltti ilgim oluştu şiir yazdım demeyi ama bunların hiçbiri olmadı beni şiire yönelten bir yok oluş oldu diyebilirim.
Ne denir nasıl başlanır hiçbir fikrim yok ama bir yerden başlamalıyım;
Canımdan çok sevdiğim yol arkadaşı olamaya birbirimize adadığımız yol arkadaşımı trafik kazasında kaybedince ne yapacağımı bilemedim.
İçime kapandım kapandıkça kapandım hiç kimsenin beni anlayacağını düşünmedim. Yalnızlık derler ya 
Onu sonuna kadar yaşadım dertlerimi sevgimi içime ata ata ve şiir kitapları okumaya başlamıştım baktım duyguları en iyi ifade eden tek şey onlar bende yalnızlığımı şiirle giderdim. 
Şiir benim için yeni bir kapı oldu adına şiirler yazarak tutundum hayata, şiir yazarak tekrar sevdim hayatı , güneşin doğuşunu güneşin batışını ilkbaharı yazı sonbaharı her şey şiiri sevmem yazmamla başladı kısacası şiir bu hayattaki dönüm noktam denilebilir.
SORU-Kulüple tanışma hikayeniz anlatır mısınız ? Nasıl Başkan seçildiniz?  
A. DUMAN-Üniversite 1.sınıfta edebiyat kulübüne girdim ve orda şiirleri whatsapp grubu yoluyla herkes paylaşıyor bu bana ilham verir düşüncesiyle edebiyat kulübüne girdim ve şiirlerimi atmaya devam ediyordum.
Bir şiir paylaştım ve bu şiirde bazı yönlere karşıt yazılar oldu denilip beni edebiyat grubundan attılar .
Kütüphanecilik Kulübüne girdim bende belki oradakilerden  belki bu alanda ilgisi olan vardır dedim ama kulübün yönetim kurulunca şiirler reddedildi ben kendim neden kulüp kurmayayım dedim benimle aynı düşünen arkadaşlara olayları anlattım ve ŞİİR VE MEDENİYET KULÜBÜ nü kurmayı başardık.
SORU-Kulüp olarak neler yaptınız?
A. DUMAN-Biraz geç kurulduğumuz için yeni bir kulübüz şuan hiçbir etkinlik yapmadık Üniversitenin final haftasına denk geldiğinden etkinliklerimizi ikinci yarıyıla erteledik.
 
SORU-Kulüp olarak bugünden sonra neler yapmayı arzuluyorsunuz  ? 
A. DUMAN- En ulvi gayemiz ailemizden uzak bir şekilde gelmiş olduğumuz bu ilim kapısında her şeyden önce, bulunduğu yerin ve zamanın kıymetini bilen ve kendini tanıyan bir birey olabilmektir. Bu doğrultuda niyetimiz çalışmalarının merkezine ‘’okuma’’ eylemini alıp her saniyesine değer katan öğrencilerle birlikte Sağlık, Çevre, Kültür, Edebiyat ve Tarihi meselelerde külli anlamda bilinç oluşturmaktır. Şüphesiz ki nasıl vücudumuzda ki tüm sistemler bir bütün halinde hareket etmekte aynı şekilde dış alemimiz de bir bütündür. Zira kendi kültürüne ilgi duymayan insan çevresine özen göstermez. Çevresine özen göstermeyen  ve doğayı kirleten insan kendi sağlığını da  önemsemez , kendi sağlığını önemsemeyen insan bir saka kuşunun ötüşündeki o edebi güzelliği göremez. Çünkü onun hissiyatları hastadır ve en önemlisi tarihini merak etmeyen insan geleceğini inşa edemez.
Faaliyetlerimize gelecek olursak; Şiir geceleri düzenlemek, günübirlik doğa gezileri yapmak, film günleri düzenlemek, dergi çalışmaları yapmak,  danışman hocamız eşliğinde haftalık kitaplar belirleyip ve sonunda o kitabın tahlilini yapmak. Belirli tarihlerde öğrencilere okuma alışkanlığı kazandırmak için diğer kulüplerle koordineli bir şekilde kitap okuma günleri belirleyip ‘’kitabını da al gel ‘’ sloganıyla etkinlikler düzenlemek. Genel olarak bizi biliçlendirmek adına faaliyetler yapmayı planlıyoruz.
 
SORU-Kulüp ile  çalışmaya başlamanız  okul ve  sosyal hayatınızı nasıl etkiledi?
A.DUMAN-Öncelikle liderlik ve bir şeyi isteyince başarma ruhunu kattı bana kulüp. Şuan için biraz derslerimi aksatmaya başladı ama kulüpteki üyelerimiz bizim onlardan çok onlar bize bir şeyler katacak gibi duruyor.
Sosyal hayatım daha çok sosyalleşti ve daha çok kişilerle şiir alanında olsun gerekse bilinç adına olsun bana her gün bir şeyler katıyor.
 
SORU-Kendinizi geliştirmek için neler yapıyorsunuz ?
A.DUMAN- Şiirler yazmaya devam ediyorum ve farklı farklı kitaplar okuyarak farklı görüş açıları elde ediyorum.
Ayrıca da Üniversitemizde bir şair hocamızla tanıştım en büyük getiri bu oldu bana sanırım.
 
SORU-Uluslararası Ticaret ve Finansman ve Edebiyat alanında  hedefiniz nedir?
A.DUMAN- Okuduğum bölümle edebiyatın pek bir ilgisi yok ama şuan hedefim küçük bir hedef ama tek hedefim bir eser meydana getirmek.
Çok sağ olunuz  güzel bir röportaj oldu.
 
 
 
 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..