Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Haziran '08

 
Kategori
Şiir
 

Şair dostlarımın sevdiğim şiirleri - IV -

Şair dostlarımın sevdiğim şiirleri - IV -
 

Muhabbet Kuşları


“Sesini Bana Veren Şehir” (*) şiirini şair Tamer ABUŞOĞLU’(**) nun kendi sesinden dinledim dün gece. Sıcak bir Haziran gecesinde serin su şırıltısı gibi yudum yudum dinledim bu şiiri. Sonra dedim ki kendi kendime, işte Antep sevdalısı, Antep’e vurgun bir şiir ustası böyle dillendirir, böyle seslendirir ancak aşkını.

Aşkın bin bir tanımı ve tarifi vardır derler, işte bu bin bir tanımdan en güçlüsünü en güzelini ve severse bir şair nasıl sever yürekten “Sesini Bana Veren Şehir” şiirini okuyunca sizde anlayacak ve bana hak vereceksiniz.

Bakın Tamer ABUŞOĞLU, nasıl başlıyor şiirine ;

“benim bu şehre

aşık olduğum

külliyen yalandır

onun içindir ki

burnum uzar

gün batımlarında

çamurumda toprağı

suyumda yağmuru var

bu şehrin

duvarında nefesim

ayak izlerim var

kaldırımlarında”

Bir şair doğup büyüdüğü, yaşadığı şehre olan aşkını ve sevgisini bundan daha güzel anlatamaz bence.

Kaytan Bıyıklı Babayiğitlerin kaldırımlarını arşınladığı Antep’i bilene bilmeyene anlatırken Tamer ABUŞOĞLU , diyor ki ;

“kanlı bir esvap gibi

giyerek gövdesine kaderi

eblehan’da serenad eyler

çuha şalvar

acem şalı

barabillo tabanca belinde

sıcak bedenleri

soğuk kaldırımlarla öpüşen

kaytan bıyıklı babayiğitler

ve son nakarat

“yıkılasın kavaklığın kahvesi”

1983 de yayınlanan ilk şiir kitabı “Yaşama Notlar” la başlayan şiir yolculuğuna 2006 da yayınlanan “Yitik Düşlerin Kıyısında”nın arasına beş şiir kitabı ve üç inceleme kitabı sığdıran Tamer ABUŞOĞLU son kitabı “Sesini Bana Veren Şehir”ise Antep’i anlatan uzunca tek bir şiirden oluşuyor ve Tamer ABUŞOĞLU günden güne olgunlaşan şiirinin en güzel örneğini veriyor okuyucusuna. Daha mürekkebi bile kurumadan ilk okuyanlardan olmamın yanı sıra kendi sesinden dinlemiş olmamın mutluluğu yetiyor bana.

“yüz yıllık bir uykunun koynunda

bütün düşlerini bana verdi

bu şehir

yaşamış ve yaşanacak

bütün ruhlar ben olmuşum

zaman rahminde

büyütürken bu şehri

beni bir kaba doldurmuşlar

ben antep doğmuşum.”

Diyen kendini Antep’le bütünleştiren Antep sevdalısı, Antep vurgunu gönlü ve yüreği Antep’le dolu şair kardeşim Tamer ABUŞOĞLU’nun zevkle okuyacağımız daha nice güzel dizeler ve nehir gibi akan duru sözcüklerle işlenmiş uzun uzun şiirler yazmasını bekliyorum.

(*) Sesini Bana Veren Şehir – Zemge yayınları Şiir Dizisi (9) Nisan/2008 Basımı 46 sayfa.

(**) Tamer ABUŞOĞLU 15.03.1961 Gaziantep Doğumlu, Türkiye Yazarlar Sendikası ve Dil Derneği üyesidir.

 
Toplam blog
: 19
: 502
Kayıt tarihi
: 02.03.07
 
 

Ali ÇAPAN 10.03.1948'de Gaziantep'in Oğuzeli ilçesinde doğdu. Ankara İTİ Akademisini bitirdi. 30 yıl..