Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Aralık '16

 
Kategori
Güncel
 

Şair Hacı Gürhan’ın "Ben Anadoluyum" isimli şiiri...

Şair Hacı Gürhan’ın  "Ben Anadoluyum" isimli şiiri...
 

Türkiye'nin üzerine oynanan oyunları artan terör eylemlerinden anlamak pekala mümkün. Bu günlerde başkanlığı bir kenara bırakarak, ülkenin birlik ve beraberliğini savunmak, ülkeye yapılacak en büyük iyilik!

Belki dinlediniz, belki de haberiniz bile yok. Şair Hacı Gürhan’ın yazdığı ve videoya okuduğu 'Ben Anadolu’yum' şiirini sizlerle paylaşmak istiyorum.

Ben Anadolu’yum…

Bir yanımdan şafak sökerken bir baştan bir başa Her gün selam veriyor güneş kurda kuşa.

Dört mevsim bir yaşarım, yok cihanda böyle eş, akşam sefasından ufuklardan batıyor güneş.

İşte ben Anadolu’yum, yiğidim çatıktır kaşım, Bir babanın öz oğluyum, yedi kardaşım.

Yedi oğlum var biri Aras’tır, bir ucunda serhat, Bir kızım var Dicle’dir, bir oğlum var Fırat,

İki ikizim var Seyhan, Ceyhan kıskançlık verirler yada, Her nesneye can verilir, yeşil Çukurova’da.

Bir oğlum var, uzun boyludur rengi kızıl ya, Bir kızım vardır, kaşları hilaldir adı Sakarya. İşte benim ben, ben Anadolu’yum.

Ben Türküm, Kürdüm, Zazayım, Lazım, Çerkezim, Dadaşım Dedik ya bir babanın öz oğluyum, yedi kardaşım.

Ben Karadeniz’de Lazım Hazar denizinde Abazım Bir elimde kemençe bir elimde sazım.İ

İşte benim ben, ben Anadolu’yum.

Ağrı Dağında güvercinim.

Bitlis’te Ahlat, Van’da Gevaşım Ben Bingöl dağların da çobanım, Muş ile kardaşım.

Hakkari’de Ahmed-i Hani Feqiye Teyrana kuşum.

Ben Cizre yollarında Mem-u Zin ile yoldaşım.

Batman da petrol, Diyarbakır ovasında pamuk, Melikahmet dükkanın da kumaşım.

Siirt’te Koçero Mardin’de Süryani Antep’te Şahin, Urfa’da Halil-ul Rahman sofrasında aşım.

Ben Erzincan’da Terzi Baba Elazığ’da Gagoşum.

Ben Munzur’da alevi, Sıvas’ta kızılbaşım.

İşte benim ben, ben Anadolu’yum.

Ben Hatay da Arabım Habib-i Neccara yandaşım Ben Malatya, Adıyaman, ben Maraş’ım.

Ben Kayseri, Kırşehir, Kırıkkale, eğilmez başım.

Ben Yozgat, Tokat, Ankara vatan duvarında taşım.

Adana, Antalya, İzmir, Bursa’dan hoşum.

Sakarya, İzmit, İstanbul aşkıylan sarhoşum.

Egede efe Trakya’da Roman Marmara’da Mamoşum

Ben Yurtta sulh Cihanda barışım.

Ben Kuranı Kerim in ışığında çağdaşım.

Ben Anadolu erenleri Mevlana, Yunus, Hacı Bektaşım.

Ey sevgili kendine gel, sen bensin ben sizim.

Çanakkale’de yatan binlerce kefensizim.

Beni benden ayırmak ne mümkün, Aynı bedenim, aynı kemiğim, aynı tırnağım, aynı dişim.

Ben anayım, ben babayım, ben dayı, yeğenim, ben eşim.

Ya Rabbi sana arzu-yu niyazım var ayırma beni haktan.

Ya rab koru beni düşmanlardan dış mihraklardan.

Otuz beş yıldır ne baharım var ne yazım, mevsimde kışım.

 Ben üzgünüm, ben kırgınım, ben ağlayan gözlerde yaşım.

Ben GÜRHANım, garip ozanım, bu topraklarda vatandaşım.

 
Toplam blog
: 3842
: 3093
Kayıt tarihi
: 23.03.08
 
 

Antalya'da 1956 yılında doğdum. Emekliyim, Üniversite mezunuyum. Evliyim, bir oğlum var Mimar. Gü..