Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Haziran '09

 
Kategori
Kitap
 

Şair Metin Koca'nın kitabı

Şair Metin Koca'nın kitabı
 

Kitabın kapağı


Diyorum ki: Sanatın ilgi gördüğü toplumlarda tüm olumsuzluklar azalır.

Meslektaşım Cahide Ulaş’ın selam göndermesiyle görev kentim Edirne’de tanıştım onunla. Şimdilerde de o sınır kentimizde yaşamını sürdürmektedir. Yıllardır şiir yazan Koca, geçtiğimiz yıl şiirlerini kitaplaştırmaya karar verdi. Kendisine yardımcı oldum. Geçtiğimiz ay Tükendi mi Kahkaha adlı yapıtı okurlarına ulaştı. Kitap için kaleme aldığım sunuş yazımın ikinci bölümünü aktarıyorum:

Direnci ve umudu besleyen; kırılgan, acıyan, acınan, incinen ve en önemlisi anlaşılır şiiri diri tutmaya çalışan şairler, yaşadığı toplumla iletişim içindedir. Ya da anlaşılır şair; kendisiyle, ülkesiyle, okuruyla, sevgilisiyle barışık ve tez etkileşim kuruyor, demektir.

Sanatçının yeni bir şey söyleme zorunluluğu vardır. Aksi durumda kendini tekrarda ısrar eder ve eskimeyi de beraberinde getirir. Dizelere yazın sanatlarını ve imgeleri serpiştirmek, şairin ustalığının ölçüsünü gösterir. Bunlar, algılama ve anlamada olumsuzluk yaratmazlar. Aksine şiirin anlamlı mozaiğini oluştururlar.

Şairin ayağı yere basmalı, her sözcüğü beyinlerde anlamını bulmalı, insanlar bilmece çözmeye zorlanmamalı, etkilediği oranda tüyleri diken diken edebilmeli, yürek titretebilmeli. Askıda kalan ya da birbiriyle ilintili olmayan dizelerden ne denli şiir oluşturabilir ki... Halk şiiri; çoğunluğun algılayıp anladığı, çerez tadı ile yaklaştığı anlamlı ve seçkin dizeler örgüsüdür.

Ne kuşlardan haberin, ne de rüzgârdan kokun,
Gözlerindeki sevgi, kalbimdeki ilk okun,
İstemem ellerini, bakışlarınla dokun,
Çalma sen meyhaneci bu şarkıyı bir daha,
Her şarkıda hüzün var, tükendi mi kahkaha? ”

Diyen Metin Koca ile uzun soluklu şiir ortamında birlikte olduk. Onu içten, coşkulu, insancıl, özgeci, dost canlısı, tutarlı ve ilkeli bir yapının insanı olarak tanıdım. Arı örneği üretir. Çok sayıda şiirleri var. Ürünlerini kitaplaştırma çabasındadır. Tükendi mi Kahkaha, Koca’nın ilk kitabı. Dilerim ardı da gelir.

***

Tanımak isteyenler için kendi ağzından işte Metin Koca: " 1953 Kars doğumluyum. Yüksekokul mezunuyum. Bir kamu kuruluşundan emekli oldum. Eşim Gülsüm öğretmen olup Cankat adında bir oğlum ile Canan adında bir kızım var.

Şiirle 1985 yılında tanıştım. Bugüne dek altı yüzün üzerinde şiir yazdım. Şiirlerimde ‘aşk’ temasını işlemekle beraber ağırlıklı olarak vatan, bayrak, Türklük, Atatürk, doğa ve kahramanlık konuları yer almaktadır. Ürünlerim değişik antoloji, dergi ve gazetelerde yer aldı. Ödüller aldım.

Tükendi mi Kahkaha adlı şiirim, Kültür ve Turizm Bakanlığı Edirne Türk Sanat Müziği Topluluğu Sanatçısı Halil Erseven tarafından Hicaz makamında bestelendi.

1997 yılından beri on bin kıta olarak tasarladığım ‘Türk’ün Varoluş Destanı’nı yazmayı sürdürüyorum.

Duygularımı şu dizelerde aktarmak isterim: Yine bu akşam kapını çaldım / İçerden ne bir ses, ne haber aldım / Oturup maziyi hayale daldım / Ağladım boş yere teselli için / Ben seni bu kadar sevmişim niçin. "

***

Yaşamınızdan kahkahaların eksik olmaması ve günlerinizin şiir güzelliğinde sürmesi dileklerimle...

***

Muhsin DURUCAN

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..