Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Şubat '16

 
Kategori
Edebiyat
 

Şair Nevzat Çelik'ten bir anne şiiri

Şair Nevzat Çelik'ten bir anne şiiri
 

Geçenlerde benim kaldığım Söke Konak Mahallesi'nin değerli muhtarlarından Galip HANAYLI'nın yanına gitmiştim. Sayın Galip HANAYLI aynı zamanda Atatürk'ün akrabasıdır. Bununla ilgili bir yazımı ilerki günlerde burada sizlerle paylaşacağım. Kendisiyle yaptığımız bir söyleşi (sohbet sırasında) çekmecesinden tertemiz bir kağıda yazılmış bir şiiri bana uzattı. Aynen şöyle dedi: "Hocam siz şiiri seversiniz. Geçenlerde özür dileyerek söylüyorum bu şiiri çöplükten bir sürü yazılı kağıt arasından seçerek buldum ve sizlere armağan ediyorum" dedi.

Sayın muhtarımız Galip HANAYLI'ya teşekkür ettim. Eve hemen geldim, bu şiirin 1968 kuşağından dürüst bir solcu olan NEVZAT ÇELİK 'a aitk olduğunu öğrendim. Ben şahsen solcu olsun, sağcı olsun sanatımıza ve kültürümüze ve özellikle şijirimize değer veren ve üreten herkesi seviyorum. Benim evimin baş köşesinde hem Nazım Hikmet ve hem de Necip Fazıl Kısakürek gibi değerli şairlerin ayrı ayrı yerleri vardır. Onlar benim en aziz konuklarımdır. Bunlar bizim değerlerimizdir. İşte Nevzat ÇELİK de bunlardan biridir. Onun ANNELER GÜNÜ başlıklı şiirini ve onunla ilgili bazı bilgileri de sizlerle paylaşmak istiyorum. Tabi Muhtarımız Sayın Galip HANAYLI'ya da teşekkür ediyorum...

ANNELER GÜNÜ

Yeşildir artık yüreğinde karabulut

Bugün anneler günü annem beni unut

Evde acılar koynuna yan gelip yatmış

İnadına giyin sen de Mayıs’a batmış

Yürü sokakta çocukların düşü aksın

Yürü ki saksıda çiçekler sana baksın

Diline genç anılardan bir türkü seç

Beş yıl büyüdüğüm okulunun önünden geç

Islanırsa anıların güneşte kurut

Senin günün bugün unutma beni unut

Gök mavi, deniz mavi tam kıyısında dur

Durma eteğinden beni bir daha savur

Annem yıldız kayıyor, içinden dilek tut

Koşuyor sana kısa pantolonlu çocuk

Gözünde gözümde gözlerinden bin umut

1968 kuşağından Nevzat ÇELİK    

NEVZAT ÇELİK:

1960'daSinop / Boyabat’ta doğdu. 1965'de ailesiyle birlikte İstanbul'a geldi. 1980 Mart'ında Devlet Güzel Sanatlar Akademisi (DGSAUygulamalı Endüstri Sanatları Yüksek Okulu (UESYO) Grafik bölümü birinci sınıfta okurken tutuklandı. Dev-Sol davasından idam istemiyle yargılandı.

1984'ta Şafak Türküsü adlı şiir dosyası Akademi Kitabevi Şiir Ödülü birincilik ödülünü alarak kitaplaştı.  Ahmet Kaya tarafından bestelendi. 1985 yılında İTÜ İşletme Fakültesi Öğrenci Derneği tarafından ülke çapında yapılan şiir yarışmasına bir şiiri ile katıldı ve bu yarışma 1986 yılında sonuçlandı, Çelik'in şiiri yarışmaya katılan 1350 kadar şiir arasından ilk ona girdi ama birinci olamadı. 1987'de Müebbet Türküsü adlı şiir kitabı Poetry International ve Hasan Hüseyin Şiir Ödülünü aldı. Daha sonra hiçbir yarışmaya katılmadı.

1987 Aralık ayında tahliye oldu. 1990'da iki şiir kitabı daha çıkardı; Suda Seken Hayat ve Yağmur Yağmasaydı. 1998 Ekim ayında Sevgili Yoldaş Kurbağalar adlı şiir kitabı, 2005 Nisan'ında ise ilk romanı Bağışlanmış Hüzün yayımlandı.

Şafak Türküsü'ndeki en güzel şiirlerinden birini ("Elma") Hasan Hüseyin Korkmazgil'e adamış olmasına rağmen, ilk iki kitabıyla daha çok Ahmed Arif ve Nazım Hikmet şiirinin etki alanlarında görünüyor. Zekice buluşları ve uyak bulmadaki özgün becerisiyle dikkat çekiyor, kuşağından en çok Ahmet Erhan'la ortak tema ve söyleyiş alanlarını paylaşıyordu. Bu ilk kitabının olağanüstü başarısına karşın uzunca bir süre yeni ürün vermedi ya da çalışmalarını yayınlamadı.

1990 başlarında yayınladığı kitaplarıyla, kendisini yinelemediği, yeni şiir alanlarına açıldığı, şiirini ses ve tema özellikleri bakımından genişletip zenginleştirdiği görüldü. Bu dönem şiirlerinde Attilâ İlhan etkileri görülüyordu.

Sevgili Yoldaş Kurbağalar ise şiirini her anlamda yenileyip geliştirmeyi başarmış bir şairin olgunluk dönemi ürünleri sayılabilir. Bu kitabındaki şiirlerin İkinci Yeni şiirinin olumlu özelliklerini de özümsediği görülüyor. Bu özellikleriyle Nevzat Çelik sadece kendi kuşağının değil günümüz Türk şiiri'nin en dikkate değer şairleri arasındadır.

ESERLERİ:

Şafak Türküsü (1984)

Müebbet Türküsü (1987)

Yağmur Yağmasaydı (1990)

Sevgili Yoldaş Kurbağalar (1998)

Suda Seken Hayat (1990)

Roman[değiştir | kaynağı değiştir Bağışlanmış Hüzün (2005), Öykü[değiştir | kaynağı değiştir. Sen Giderken (2006)

Kaynak:

Ataol Behramoğlu  / Büyük Türk Şiiri  Antolojisi   2. Cilt  Say;695, Sosyal Yayınları.

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..