Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Mayıs '13

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Şair Nurettin Özdemir'den Mektup var

Şair Nurettin Özdemir'den Mektup var
 

Eski Gümüşhane Milletvekili şair Nurettin Özdemir


Mektupların zamanı geçse de bu başdöndürücü teknoloji dünyasında ben yine mektuplara değer veririm. Bana gelen mektupları özel bir dosyada topluyorum. Özellikle sanatçı, şair ve yazar dostlarımdan gelen mektupları bir kenara atmam. Zaman zaman bunları alır gözden geçiririm, bir kez daha okurum. Rahmetli eski Aydın Milletvekilimiz değerli kadim dostum M. Kemal Yılmaz, bir sözünde şöyle derdi:” Mektup olsun da çamurdan olsun” diyordu… Kalbi rahmet istedi, sevgili Yılmaz Ağabeyimizi de rahmetle ve saygıyla anıyorum. Dostlardan gelen mektupları okudukça huzur buluyorum. Bana mektubunu gönderenlerle sanki yüzyüze gelimiş gibi oluyorum. Onunlarla sanki sohbet ediyorum huzur veriyor bana… Bundan da mutluluk duyuyorum. Var mı mektup gibisi?

Bu yazımda şair ve hukukçu aynı zamanda değerli bir devlet adamı olan Nurettin Özdemir’den biraz söz etmek istiyorum. Sayın Nurettin Özdemir’le “1991 yılı Yunus Emre Sevgi Ylılında “ Eskişehir’de yapılan Uluslararası şairler etkinliğinde bir araya gelmiştik. O tarihten bu yana dostluğumuz devam ediyor. Aradan çeyrek asra yakın bir zaman geçti…

Geçenlerde muktuplarla ilgili koca bir dosyayı elime alınca, Gümüşhane eski milletvekillerimizden şair ve aynı zamanda avukat olan Nurettin Özdemir’in bir mektubu pat diye geçti elime... Sayın Özdemir’in mektubunu iyicene bir iki kez okudum, bazı cümlelerin altını özenle çizdim. Mektup bembeyaz bir kâğıdın tek yüzüne elyazı ile ve siyah dolma kalemle yazılmıştır. Sayın Özdemir yaşlı olduğu için elleri titreyerek yazdığını ve nedenli yorulduğunu yazıdan anlıyorum. Bayağı özen göstermişlerdir. Bir yerde okumuştum, mektuplar mümkünse elyazı, beyaz bir kâğıt ve dolma kalemle ( mavi veya siyah ) mürekeple yazılmalıdır” diye Sayın Şair Özdemir’de bu kurala aynen uyduğunu görüyorum. Ayrıca bu has duygulu mektupta akıcı, yalın ve duru bir Türkçe kullanmıştır.

Şimdi sözü fazla uzatmadan Sayın Nurettin Özdemir’in bana Ankara’dan postaladığı 25 Haziran 2010 tarihli zarif mektubunu yazılış şekline sadık kalarak aynen burada sizlerle paylaşmak istiyor ve de sevgili büyüğümüz Sayın Nurettin Özdemir’e buradan selam ve saygılar gönderiyordum. Kendilerine sağlıklı ömürler diliyorum.

 Ankara: 25 Haziran 2010

Abdülkadir Bey,

Aziz Kardeşim

Bundan yıllarca evvel Eskişehir’de Yunus Emre’yi anma ( 1991 yılı SEVGİ YILINDA )  Anma toplantısında ( Şairler şöleninde ) tanıdığım asil, sevimli, dost yüzünü yılların kadrine rağmen, bütün temizliğiyle hafızamın en sıcak köşesinde muhafaza ettim. Ordayakın bir dostlukla geçirdiğimiz günlerin hatırasını kalbimin en sıcak, encanlı köşyesinde muhafaza ettim. Yunus Emre’nin ve şiirinin konuşulduğu her yerde seni dost yüzünüzü özlemle hatırlarım. Oteldeki ( Eskişehir )komşuluğumuzn ayrıbir güzelliği vardı. Sevimli, dostluk, duygulariyle dolumektubun, Ogünleri bütün güzellikleriyle bana yeniden yaşattı. 

Aziz kardeşim,

Aydın’dan, Söke’den gelen her dosta seni sorar, iyilik hasberlerini aldıkça mutlu olurdum.

İsmail Rüştü Aksal’in Eşi Muhterem Jale Aksal Hanım efendiyle Mustafa Kemal Yılmaz Beyefendiyle karşılaştıkça seni anard, hasret giderirdik.

Yazılarınızı, şiirlerinizi görmekle mutlu olacağım., Edebiyat ve sanat  üzerine yaptığın incelemeleri görüp öğrenmekle gerçekten mutlu olacağım. Benim San’at çalışmalarıma gelince: “Her hafta cumartesi günü saat 14.00’de İLESAM’da ( İlim ve Eser Sahipleri Meslek Birliği ) toplanıyor. Sanat üzerine konuşuyor, şiirlerimizi okuyoruz. Üç hafta da bir Pazar günü, eski Talim, Terbiye Kurulu Üyelerienden Ahmet Sevgi’nin Burosunda toplanıyor, şiir ve Musiki çalışmaları da yapıyoruz. Ben, bu yüzden mutluyum. Batan gün devresine girmiş bir ömrün son günlerini rahat ve huzur içinde geçirmek zor bulunacak bir bahtiyarlıktır. Sizler Ankara’ya gelince mutlaka uğra özlem gideririz.

Ev halkına sağlık ve mutluluklar dilerim. Seni özlemle gözlerinden öperim. Allah’a emanet ol. Aziz kardeşim.'

Nurettin ÖZDEMİR

( İmza )

Şair Nurettin Özdemir'i biraz tanıyalım:

Nuretin Özdemir,1927 yılında Gümüşhane’nin Kelkit ilçesinde doğdu. 1951’de İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi’nden mezun olarak serbest avukatlığa başladı. 1961 yılında Gümüşhane’den milletvekili seçilerek 1972’ye kadar Gümüşhane’yi milletvekili olarak temsil etti. 1980 yılında Kültür Bakanlığı Müşavirliğine atandı. 1988 yılında Türkiye Kızılay Derneği Genel Merkez Kurulu üyeliğine, üç yıl sonra da Kızılay Genel Başkan vekilliğine seçildi. Evli ve beş çocuk babasıdır. Özdemir elli yılı aşkın bir süredir şiirle uğraşmaktadır. Şiir ve yazıları Varlık, İstanbul, Şadırvan, Aile, Hisa, Çağrı, Türk Edebiyatı gibi dergilerde yayımlandı. Şiirleri Şerif Mardin veTalat Sait Hamlan tarafından İngilizce’ye çevrildi. Birçok ödüller aldı.

1981 yılında Yugoslavya / Struga kentinde yapılan Şiir Akşamları şaier şöleninde Türkiye’yi temsil etti. Şiirlerinin bir kısmı Şekip Ayhan, Selahattin İçli ve Erol Sayan tarafından bestelendi. Atatürk ve Fırat Üniversitesi öğrencileri tarafından hayatı ve eserleri konulu tezler hazırlandı. Eserlerinden bazıları: “Hayat Şiiri”, “Yağmur Sonrası”, “Yitik Sevgi”, “Vakit Geçti Yorgunum”, “Zaman ve Aşk” adlı şiir kitapları yayınlanmış ve bazı şiirleri de bestelenmiştir… Şair  ve hukukçu Nurettin Özdemir halen Ankara’da ikamet ediyor.

Sayın Nurettin Özdemir'le birkaç gün önce telefonla konuştum. Rahnatsız olduğunu söylediler. Sırası gelmişken acil şifalar diliyor ve buradan selam ve saygılar gönderiyorum....
 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..