Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Temmuz '12

 
Kategori
Edebiyat
 

Şair ve Kenti

 Özlem içinde yaşadığımız olur.

 Çokça, sevdiklerimizi özleriz.

 Sıla özlemiyse yabana atılmaz.

Doğup büyüdüğümüz,  anılarımızın  yurdunu özleriz.

 Uygarlığın yüreği kentlerde atarmış.

Şairlerse kentlerine/yörelerine   sevdalıdırlar.

Orhan Veli İstanbul sevdalısıdır. Gün yirmidört saat onu dinler, gözleri kapalı.

 Bir sevgiliyi düşünür gibi.  

Mevlana deyince Konya’yı, Yaşar Kemal, Orhan Kemal deyince Adana’yı , Bodrum deyince Halikarnas Balıkçısı’nı, Urla deyince  Necati Cumalı’yı anımsarız…

Her yazar yaşadığı yörenin ürünüdür biraz da …

Ben Muğla’lıyım…

İlk aşkı, ilk düş kırıklığını burada yaşadım.

 Muğla benim binlerce yıllık aşkımdır…

Dağlarında palaz tuttum,

Keklikler büyüttüm kafeslerde.

Menteşelerde çobanlık yaptım,

tütün diktim , tütün kırdım tarlalarında:

*

KALBİM REHİNDİR SEVDANA

Al bu tohumları, ek o uzak topraklara
Yasla göğsünü dağlarına ülkemin
Çık gurbete, türküler yak hasretlere
Ve resmet kalbimi sevdana
Bilinmesin.

Bağırsam sessizlikleri yırtılır mı göklerin
Ay ışığında çoğalır mı sırları menteşeli çobanın
Karanlıklar düştükçe dağlara
Niye eksiliyor sesleri kuşların
Ve kaydet sesimi sesine
Silinmesin.

Gün ışıkları terk ederken uzak şehirleri
Göğsümde yıllanan o yürek acıları
Bir cemre düşüşü toprağına dağların
Bencik Dağları'nda, Cazkırlar’da

Teke kokulu keçi ağıllarında
Oğlak seslerine karışıyor eski sevdalarım
Unutulmasın.

Doğum tarihi yazılı mı kuzuların ?
Kâğıdın, kalemin olmadığı dağ evlerinde
Tütün tarlalarında, buğday başaklarında
Dağ başlarında, sarnıç sularında
Çıplak ayaklı çocukluğun rehin mi kaldı

Yıkılmış ağıllar, bozulmuş yaylaklar
Kaval sesleri yankılanmıyor koyaklarda
Horoz sesleri delip geçmiyor geceyi
Şavkıyan yüzün mü kayboldu derelerde
Görülmesin.

Menteşeler'de, Beşparmak Dağları'nda
Her akşam gurbete çıkarken gün ışığı
Saksılarda karanfilleri kurutan
Menteşoğlu Mehmet Bey'in Ferai'ye sevdası
Ay doğmadan düşerken ovayı
Durulmasın.

Kalbi kırık geceler getirdim sana
Çocukluğunu ıslatan yağmurları getirdim
Büyüt avuçlarında hasretlerini
Yıllarca sarıp sarmaladığın kalbimi getirdim
Kalbim rehindir sevdana
Kırılmasın.

 

T.Ayhan ÇIKIN     

 
Toplam blog
: 174
: 482
Kayıt tarihi
: 29.01.07
 
 

Şair ve bilim insanı (Tarım Ekonomisi). 1 Ocak 1946, Muğla doğumlu. 1968'de asistan olarak girdiğ..