Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Aralık '18

 
Kategori
Kitap
 

Şair ve Ozanların Dilinden Aksaray

Zaman zaman bana Anadolu’muzun çeşitli ve ilçelerinden çeşitli dergi, gazete ve kitaplan geliyor.  Bu yazımda “ Şair ve Ozanların Dilinden AKSARAY” adını taşıyan bir antolojiden söz etmek istiyorum. Bu antolojiyi Kırşehirli şairlerimizden İbrahim Düger tarafından bana imzalı olarak armağan ettiler,(18. 11.2018).İbrahim Düger’e teşekkür ediyorum.  Yüreğine sağlık diyorum.

Bu antoloji T.C. Aksaray Valiliği İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü tarafından basılmıştır. Yayın Komisyonunda Mustafa Doğan, Mümin Berk, Mahmut Yılmaz, Çağatay Van, Ebru Sert, Ömer Ok ve Abdullah Singin gibi sanatseverler yer almıştır.  Baskısı tertemiz olup Aksaray ‘da Basın Yayın Ltd. Şti. tarafından itina ile basılmış olup 500 sayfadır. Bu değerli Antoloji 15 Temmuz Şehitleri anısına hazırlanmıştır.

Antolojinin takdim yazısını Aksaray Valisi Aykut Pekmez, Sunuş yazısını İl Kültür ve Turizm Müdürü Mustafa Doğan yazmıştır. Kitabın başka bir sayfasında Doç. Dr. Bekir Biçer tarafından detaylı olarak Aksaray tarihi hakkında kayda değer bir bilgi vermişlerdir. Ellerine sağlık diyorum. Aksaray’ın tarihi, coğrafyası, İlk çağda Aksaray, Asurludur,  Persler, Kapadokyalılar, Bizans İmparatorluğu döneminde Aksaray, Selçuklular Döneminde Aksaray, Osmanlılar döneminde Aksaray ve Cumhuriyet döneminde Aksaray gibi detaylı ve geniş bir yelpazede Aksaray’dan söz ediyorlar. Emek verilmiş, araştırmaya dayalı bir yazı.

Kitapta yer alan Aksaraylı bazı şair ve ozanları yazıyorum: Ahmet Karaman, Ahmet Tok, Arif Delen, Bayram Özçiftçi, Bekir coşkun, Erdal Karacan, Gökmen Yılmaz Erdem, Hasan Basri Elibol, İbrahim Altünay, İsmail Koyuncu, Mahmut Koytak, Mehmet Bozkurt, Murat Coşkun, Mustafa Doğan, Mustafa Özcan, Reşat Eğritaş, Sadi Uluırmak,  Ruhi Aksu, Sultan Velet, İbrahim Düger, Veysel Keser, Yusuf Yıldız bazı şair ve ozanların şiirlerini görüyorum. Antolojide yer alan bazı şairlerin adlarını almadım, kusuruma bakmasınlar. Art bir düşüncemin olmadığını belirtmek isterim.  Ayrıca kitapta Aksaray ile ilgili yöresel manilere de yer vermişlerdir. İyi de etmişlerdir.  Kitabın son kısmında yar alan geniş bir kaynakçaya da yer vermişlerdir. Tüm emeği geçenleri yürekten kutluyorum. Bu eser, tüm illerimizin Vali ve İl Kültür ve Turizm Müdürlerine bir örnek olmalıdır.

Kitapta ön kapakta yer alan Kırşehirli şair İbrahim Düger’in Şehit Ömer Halisdemir için yazdığı şiirinden birkaç dörtlükle bağlıyor ve P. ASB. KD. BÇVŞ Şehit Ömer Halisdemir’i rahmetle ve saygıyla anıyor, mekânı cennet olsun diyorum. Şair İbrahim DÜGER’in şiirinden birkaç dörtlükle bağlıyorum:

İhtilale karşı çıkan
Bütün engelleri yıkan
İlk kurşunu oydu atan
Şehit Ömer Halisdemir

Hakk’a giden yolu seçen
Bu dünyadan erken göçen
Şehadet şerbetini içen
Şehit Ömer Halisdemir

Hasan Dağın duldasında
Al bayrağın gölgesinde
Çukur Kuyu beldesinde
Şehit Ömer Halisdemir

Gurur duydu ceddin, Atan
Sana kucak açtı vatan
Sıla toprağında yatan
Şehit Ömer Halisdemir

Bu milletin gözündesin
Kalbimizin özündesin
Atatürk’ün izindesin
Şehit Ömer Halisdemir

Ben de yazdım sana ağıt
Ülkeyi kurtaran yiğit
Seksek milyon etti teyit
Şehit Ömer Halisdemir

İbrahim der huyumuz bir
Oğuz Türkmen soyumuz bir
Bekdik Cerit boyumuz bir
Şehit Ömer Halisdemir.

        Halk Ozanı İbrahim DÜGER


Şair ve Ozanların Dilinden Aksaray
Şiir Antolojisi T.C. Aksaray Valiliği
İl Kültür ve Turizm Müdürlüğünü Yayınları, 13- 2016

 

Abdülkadir  GÜLER
24.11.2018-  SÖKE






 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..