Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Haziran '12

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Şair Vedat Fidanboy ve bestelenen şiiri

Şair Vedat Fidanboy ve bestelenen şiiri
 

Şair Vedat Fidanboy, bir şiir etkinliğinde şiirini okurken


Şair Vedat Fidanboy şairlerin harman olduğu Kırşehir'den geliyor. Aşık Paşa'nın, Ahi Evran'ın, Muharrem Ertaş'ın, Çekiç Ali'nin, Şemsi Yastıman'ın ve Neşet Ertaş'ın hemşehrisidir.

Daha önce ki  bir yazımda ondan bahsetmliştim.

Galiba biraz övmüştüm, bana "siz beni fazla abartmışsınız " diye mütevazi bir söylemde bulunmuştu.

Amasya ili Belediyesi'nin hazırladığı Türkiye çapında 8. Beste Yarışması'nda katıldığı şiiriyle  ilk ona giriyor Vedat Fidanboy. " Kim Görse Vurulur Size İnanki" şiirini değerli bestekar Ertuğrul OTTEKİN bestelemiştir. Gelecekte başarıya ulaşacağına inanıyor ve gönülden tebriklerimi sunuyorum. Adı geçen şiirini sizlere burada paylaşmak istiyorum. Sevgili Vedat Fidanboy şiirini bana gönderirken şunları da yazıyor :

"İçeriği, siz gibi çok değerli bir sanat adamın ( ve de aziz dostumun ) o engin duygu dolu dilekleriyle işlenmiş sözlerine teşekkür ederim. En kalbi selam, sevgi ve saygılar…

Yarışmada finale kalan eserin bestekarı ERTUĞRUL OTTEKİN'dir.

Güfte "KİM GÖRSE VURULUR

SİZE İNAN Kİ"

Söz yazarı: Vedat FİDANBOY,

KİM GÖRSE VURULUR SİZE İNANKİ (*)

Kim görse vurulur size inan ki,

Neden gözlerimi suçlu saydınız!

Kabahat sadece bende mi sanki:

Siz de öyle güzel olmasaydınız!

Gülüşünle baştan çıkarım elbet,

Uğruna bu kalbi yakarım elbet,

Bakma diyemezsin bakarım elbet,

Siz de öyle güzel olmasaydınız!

Günahı boynuna, bu aşkın bil ki,

Görüp de sevmemek elde değil ki,

Ben böyle perişan olmazdım belki,

Siz de öyle güzel olmasaydınız!

Delisin, diyorsun bu ne biçim lâf,

Bir düşün sözünde yok mu hiç hilâf,

İnsaf be güzelim, insaf, el insaf,

Siz de öyle güzel olmasaydınız!

Güzelliğin kadri bilinir miydi?

Gönül, güzelliğe yenilir miydi?

“Güzel sevmek sevap” denilir miydi?

Siz de öyle güzel olmasaydınız!

 

(*) Bestekâr Sn.Ertuğrul Ottekin tarafından “Hicaz” makamında bestelenmiştir.

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..