Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Kasım '09

 
Kategori
Siyaset
 

Şaka

Şaka
 

Ve açılım tantana ile, TBMM ye indi. Hem de, 10 Kasım 2009 da. Ama, noksan olan bir şey vardı. Herkes onu aradı. TBMM yi kuran, büyük insan, orada yoktu. Onun öldüğü günde, sanki o yokmuş gibi, o hiç yaşamamış ve bu meclisi o kurmamış gibi, davrandılar. Onun kurduğu partinin, milletvekilleri ise, sadece pankart açabildiler, tepkileri bu kadardı. Yaşarken kullandığı tüm mekanlar, başkaları tarafından, onu hiçe sayanlar tarafından, işgal edildi.

İşte, bu mecliste, iç işleri bakanı, konuştu. “AKP Türkiye nin partisi, diğerleri bölge partisi, ” diyerek, kafalarının içindeki fotoğrafı, ortaya koydu. Bana göre, Bakan dedi ki: Biz, merkezi hükümetiz. Onlar eyalet temsilcileri. Uzatmalarla, yaklaşık yarım saat konuşan bakan, açılım hakkında tek kelime etmedi. Sadece temennilerini belirtti. Peki, bakan ne dedi. Bana göre hiçbir şey demedi. Sadece muhalefet milletvekilleri, pardon, bölge milletvekilleri, bakana sataşsınlar, oda stres atsın diye, adeta çanak tuttu.

Ben CHP nin yerinde olsam, bu oturuma katılmazdım. Sizleri, bölge temsilcisi sayan, AKP iktidarı, zaten size rağmen, açılımı açıyor. Bırakın açsın. Bırakın, bütünleştirip, birleştirsin. Tek bayrak, tek vatan, tek millet. Dedikten sonra, ülkeyi bölgelere ayıran, bakan neyi, nasıl açacak, görelim.

Dünkü oturumda, AKP sözcülerinin sayesinde, tansiyon iyice yüksekti. Küfürler, hakaretler, tehditler, boldu. İyi ki, Atatürk orada değildi. Ona layık hiçbir şey yoktu. Tartışılan neydi? Demokratik açılım. Ülkeye demokrasi gelmiş. Adalet ve kalkınma, yeni adı ile AK parti, demokratik açılım yapıyor. Demokrasi amaç değil, araçtır, demişlerdi.. İşte şimdi bunun tatbikatını yapıyorlar. Demokrasiyi, konserve açacağı gibi kullanıp, açılacaklar. Ama konserve kutusundan ne çıkacak, onu bilmiyorlar. Korkuları da bundan. Bunun için, mecliste açalım, herkes yanımızda olsun, dediler. Bana sorarsanız, kutudan bir şey çıkmayacak derim. Çıkmayacak, zaten boş. Dolu olsaydı, kimseye sormaz, zaten açarlardı. Mecliste açacaklar. Boş çıkınca da, Muhalefeti suçlayacaklar. Aha, bunların yüzünden oldu, bunlar bölücü, bunlar bütünleşmeden yana değil, bunlar ayrılıkçı, bunlar bölge milletvekilleri, biz Türkiye yiz. Biz Cumhuriyetçiyiz, laik iz, Atatürkçüyüz. Muhalefet münafık. Meclisi sokağa çevirdiler. Mecliste pankart açılır mı? Atatürk buna ne derdi, diyecekler. Şaka, şaka.

 
Toplam blog
: 820
: 326
Kayıt tarihi
: 02.10.08
 
 

Nerede, nasıl, ne zaman, umursamıyorum. Bir şekilde dünyadayım, yaşıyorum. Hayatı seviyorum. Tanr..