Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Mayıs '12

 
Kategori
İzmir
 

Sakatlar Haftası- ÖMSS ve kayıp engelliler…

Sakatlar Haftası- ÖMSS ve kayıp engelliler…
 

10-16 Mayıs arası Engelliler Haftasıdır. Sakatlık insanlığın ortak sorunudur. Bu yüzden Sakatlar Haftası yalnız ülkemizde değil Birleşmiş Milletlere üye 156 ülkede aynı zamanda değerlendirilir.

Bana anlamsız gelen bugün iyi ki sakat oldum demedin bir başka şeklidir çünkü.

Sakatlar Haftası boyunca; sakatlık sorunu, sakatlığın önlenmesi ve sakatların eğitimi konusu üstünde durulur. Radyo ve televizyonda konu ile ilgili programlar yayınlanır. Yayınlanırda ne olur? Ya da kutlanırda ne olur?

Bunu tamda bu haftada şahit olduğum bir sorunu ortaya koyup yorumu sizlere bırakacağım.

Türkiye genelinde yapılan ilk Özürlü Memur Seçme ve Yerleştirme kura ve sınav olmak üzere iki aşamada yapıldı.

Birinci aşama olan eğitim durumlarına göre seçilecek adaylar 29.04.2012 tarihinde merkezi sınavla 81 ilde sınava girdi.

İkinci aşama olan kuraya seçilecek adayların belirlenmesiyle ilgili başvurularda 14.05.2012 tarihinde başladı.

Kuraya katılacak olan grupla ilgili sorunlara da tam da bu başlangıç tarihi olan 14.05.2012 tarihinde dahil oldum.

Bu başlangıç tarihi aynı zamanda tuhaftır ki engelli sorunlarının konuşulduğu engelli haftasına denk gelmekte.

Aile Sosyal Politikalar Bakanlığı ve ÖSYM işbirliği ile düzenlenen bu yerleştirme modeli aynı zamanda dünyada bir ilk.

Elbette ki ilk olan bu sistemde aksaklılar olacaktır.

Ancak benim anlatacaklarım aksaklıktan çok kurumların yaklaşımları ve kurumlar arası kopukluk.

Yazının tamamını okumak için tıklayınız.

oyatekin@gmail.com

 
Toplam blog
: 295
: 3718
Kayıt tarihi
: 01.10.06
 
 

Milliyet Bloğa nasıl geldim ve nasıl yerimi aldım bilmiyorum. Sanırım uzun yıllar okuduğum bölüml..