Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Aralık '08

 
Kategori
Mizah
 

Sakin insan tipleri

Sakin insan tipleri
 

sade, asude...


Benim işim insanlarla. İnsan tipleri...

Hiç tanışanınız oldu mu bilmiyorum; ama bir tip var ki; ben ancak yarım saat katlanabiliyorum. Hangisi mi? Sakin tipler!

Hayatlarından hiçbir ünlem işareti geçmemiş insanlardır onlar. Tam bir beyefendi veya tam bir hanımefendidirler. Bağıramazlar. Bırakın bağırmayı, seslerini bile yükseltemezler. Ama alçaltmayı da yapamazlar. Tek tip, monoton ve asude bir ses tipi. Klasik psikolog tarzı. Siz isterseniz yırtın kendinizi, onun değerlendirmesi yine aynı ses tonuyla olacaktır. Tek tip, monoton ve asude… Bu tip insanlara, bir ses frekansı ölçüm cihazı bağlansa; çıktıda, bırakın zikzakları tek bir pürüz bile olmayacak; tam tersine aynı doğrultuda giden düz bir çizgi meydana gelecektir.
Bu tiplerden bir erkek, bir de bayan tanıdım. Öfkelendiklerinde gözlemledim onları. Erkek olan dişlerini sıkardı, bayan olansa sessiz ağlardı. Başka tepki yok! İnsan bir bağırır, bir iki tekme atar etrafa veyahut elindekileri çarpar duvara filan, yada hışımla çıkar odadan…Bir şey… Bir şey yapar insan öfkelenince! Tık yok! Utandıklarında gözlemledim onları. Kadın olanın yanakları al al oldu, erkek olan gözlerini kaçırdı (Utandıran ben değilim bu arada, kendimi aklama gereği hissettim). Komik fıkralarda da gördüm onları. Etraflarındaki insanlar kahkahadan yıkılırken; onlardaki tepki sadece gülümseme. Hiç kahkaha atarken görmedim. Yada hüngür hüngür ağlarken. Onlar hep sakin ve asude. Utanmasam eşlerine sormak geliyor içimden, bunlar özel anlarda nasıldırlar diye! Ama eşleri tepki veren cinsten, durduk yere başımızı belaya sokmayalım şimdi:)

Geçenlerde bayan olan, bizim kızlara, eşiyle yaşadığı bir tartışmayı anlatıyordu. Ben konuşmanın ortasına denk geldim. Özel olmadığını söylediler ben de katıldım. Öyle anlatıyor ki; karşıdaki en sonunda çatlamış! Çünkü bizimkindeki ağır hanım efendi ve tepkisiz duruş taşı bile çatlatır cinsten. Kaldı ki; tartışma ortamında konuşan da sadece karşı taraf!

— Lütfen, bir şey de! Bıktım senin bu hanımefendi tavırlarından! Bir tepki göster, bağır bir şey yap!

Tabi bizimkinde tık yok. Bu arada yukarıdaki cümleyi söylerken de olabildiğince tek ton asude bir sesle anlattı. Bakmayın ben cümlenin sonuna ünlem koydum ama; adamcağıza iyilik olsun maksat!

Dikkat ettim, bunlarda mimik de yok! Hani insan, kaş çatar, kaşının biri havaya kalkar, gözlerini kısar veya patlatır… Hiç ama hiç biri yok. Düz bir yüz. Düz bir gülümseme.

Belki de bu tipler yeryüzüne “bilge” olsunlar diye gönderilmişlerdir. Özlü bir tek cümle edip; susmak ancak bunlara yakışır. Belki de yanlış ülkede dünyaya gelmişlerdir. Toplumsal barış ve huzurun hakim olduğu ülkelerde doğmuş olsalar, daha bir huzurlu olurlardı belki de. Bizimki gibi; sabahı akşamına uymayan bir Akdeniz ülkesinde üstelik de kültür karmaşası içinde, tepkilerin normalden bile öte geçtiği bir toplumda olmak onlar için çok yıpratıcı olsa gerek.

Onlara acıyorum. Ama yarım saatten fazla da katlanamıyorum! Ben alıştım bu toplumun gürültülü tepkisine. Ben de gürültücüyüm zaten. Baksanıza ünlemlere!

 
Toplam blog
: 135
: 3170
Kayıt tarihi
: 23.07.08
 
 

Eğitim sürecinin bazı bölümleri Almanya ve İngiltere'de olmak üzere en son PAÜ'den eğitim uzmanlı..