Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Mayıs '17

 
Kategori
Gezi - Tatil
 

Sakız Adası keşfi

Sakız Adası keşfi
 

mesta köyü


 

Sakız Adası (Chios) Gezi Notları

 

Ne zamandır merak ettiğimiz Sakız adasına nihayet gidebildik. Halbuki burnumuzun dibi değil mi ?

Bir fırsat bulupta gidememiştik. Hemen Ertürk'ten biletlerimizi aldık ve hızlı katamaran ile 20 dk da geçtik. Gerçekten büyük rahatlık. Hem de günü öldürmemiş oluyorsunuz. Chios sahile geldik ve hemen bir araba kiraladık..Malum gezmeler bizi bekler :)  Biz kendimizi gezmeye, yemeye ve içmeye endekslediğimiz için oteli çok önemsemedik. ' Neeee olcakkk yaa sadece yatmaya girmeyecek miyiz? ' mantığı ile :) sahilin bir arka sokağında yer alan Diana otel de kaldık.. Bence gayet ortalama bir oteldi. Lüks aramıyorsanız burayı tercih edebilirsiniz.

Otele yerleştikten sonra çıktık veee ilk durak ;

 

Pirgi köyü;

Tam hatırlamıyorum ama merkeze 18-20 km uzaklıkta yer alan bu şirin köy rengarenk kapıları, uzun dar sokakları ile tam bir Yunan köyü ?? Ağaçların altında oturup çay kahve içebileceğiniz bir kahvesi var.. Küçük küçük dükkanların içinde satılan hediyelik eşyalar ve küçücük kafeler var. Herhalde bizim saat yanlıs oldu her yer kapalıydı :) Zaten Yunan da genel olarak 13.00-16.30 arası siestadalar (öğle tatili).. Adamlar rahat ??

 

 Pirgi den bir kaç fotoğraf;

 

 

 

 

 

 

 

Malum bir çay bile içemeden yolumuza devam ediyoruz ? Sonraki durak Pirgi'den 10 km daha uzakta yer alan; Mesta köyü..

 

Burası da Pirgiye benziyor yine daracık sokaklar, ağaçlar altında cafeler falan var. Ama Pirgi'den daha hareketli ve hoş. Bu sefer cafeler açıktı ve oturup bir şeyler içebildik.

Ben durur muyum orada bana Gelllllllll, gelllllll diyen dondurmacıların önünde aldım soluğu. Tabi hemen sakızlı, Mangolu, Fıstıklı dondurmayı tercih ettim. Ama sakız harici hiç birini beğenmedim. Biraz sonra değineceğim merkezdeki dondurmacıya kesinlikle daha iyiydi.

 

Mesta'dan birkaç fotoğraf;

 

 

 

 

Biraz soluklandıktan sonra devamm.. Eeeee bu kadar gezmek yeter. Karnımız acıktı ??

 

İstikaameettttttt >>>>>>>>>> LİTHİ..

 

 

 

Lithi bir sahil kasabası.. Denize sıfır restoranın olduğu 3 kardeşlere ? oturduk.. Aslında hava güzel olsaydı kumsala masalar atıyorlarmış. Kumların içinde yandan gelen deniz sesi ve kokusuyla muhteşem olurdu. Ama hava buna izin vermedi maalesef.

Hemen rakıları koydukkk.. Yemekleri söyledik.. Herşey kızartma yahuuuu bu adamlar nasıl yaşıyorlar bu kadar yağ içinde vallahi kalpten gidecek hepsi ??

 

Mezelerden başlayalım cacıkları çok hoşumuza gitti. Bizim ki gibi bildiğimiz cacık değil. Sulu değil katı yoğurt içine salatalık sarımsak katarak rakı mezesi yapmışlar. Ben beğendim.

 

Karides kızartma; başarılıydı. Ayıklaması zor olsa da sonunda şeker gibi bir karidese ulaşıyorsunuz ??

 

 

Mastello Peyniri; çoookk beğendik. Hellim gibi kızartılabiliyor. Fakat onun kadar tuzlu değil ve daha yumuşak.. Hemen bir kızartma taktiği aldık.Tavaya yağı koyun kızartın olmaya yakın tavanın kenarlarına limon sıkın.. Hadi yine iyisiniz kaptınız tüyoyu ??

 

 

Ahtapot; lezzet olarak güzeldi fakat biraz sert olmuş şöyleeeee bizim ülkemizdeki gibi yumuşacık isterdim. Maalesef çok başarılı bulamadık. Gözünü sevdiğim ülkem ????

 

 

Karidesli makarna ; karides  domates ve  biberle harmanlanmış bu da makarnaya pek yakışmış.

  

 

Kalamarrrrrrrr;  Bu kadar kalamara yazık olmuş maalesef.. Temizlemesi pişirmesi bir o kadar zor olan kalamarın tadını bilmeyen yoktur. Tadından bir şey kaybetmemiş fakat adeta lastik gibi olmuş. Bütün halinden kızarttıkları için mi herhangi bir sosla harmanlamadıkları için mi bilemiyorum. Ama maalesef kötüydü.. ??

 

 

Veeeeee cheese balll ?? Peynir topları.. Kesinlikle çok beğendim. Kroket gibi çıtır çıtır değil yumuşak ve içi peynir dolu. Harika.. Çok sevdim. Özellikle buzzzz gibi biranın yanında ammaaa giderrrr heeee üffff ??

 

 

 

Yedik içtik Allah arttırsın Eeee sofrayı da kuran kaldırsınn.

Dedik ki ; Akşama daha çok var gidelim de otelde biraz dinlenelim.. Heeeeee oldu canım tamam.

 

Soluğu sahildeki cafe&bar'da aldık. Remezzo diye bir cafeye oturduk gayet güzel ve zevkli döşenmiş kaliteli bir mekan. Orda birer bira içtik.

 

 

 

Oradan geçerken çok güzel krep, waffle yapan yer gördüm durur muyum ? Daldım içeri bir de ne göreyim missssss gibi dondurmalar çeşit çeşit..

 

 

 

 

Harikaydı Kesinlikle deneyin sahilde Cafe Gelato ??

 

Akşam olduuuuuuu. Tavernaya gidelim dedik merkezde yine sahilde yer alan Babis' e yer ayırttık gidelim de ne görelim. Bomboş meğer 10'da başlıyormuş. Ee biraz gezinelim dedik. Oradan bir Türk bayan kandırdı bizim mekan öyle güze böyle güzel aldı bizi baska yere.

Tabi ki hiç memnun kalmadık erken kalktık ve Babis'in önünden geçerken içlerimiz parçalandı agladık. Nasıl böyle bir hata yaparız da baska yere gideriz diye. Çok güzel duruyordu çünkü. Çok da tavsiye almıştık. Siz siz olun gidince Babis'ten şaşmayın.

 

Ertesi gün saat 18.00 de dönüş vapuru olduğu için güne erken başladık soluğu Lagada/Langada da aldık. Burası da bir sahil kasabası fakat en çok burayı sevdim sanırım her geldiğimde burda rakı içmeden dönmem :)

Passas restorana oturduk. Mezeler güzel yine karides kızartma midye güzel. Ahtapot yine sınıfta kaldı. Kalamarı söylemedik bile.

Restoranlar da yeni tabak verme gibi bir olayları yok. Tabaklarımız leeeeşşşş olmuş umrunda değil ??

Çay kahve kültürleri yok resmen içemedik. Gözünü seveyimmmm canımmmm ülkeeemmmm.

 

 

Lagada'dan birkaç fotoğraf;

 

Ahtapotları bu şekilde kurutuyorlar. 

 

 

 

Veeeeeee dönüş zamanı..

Aç aç mı dönelim yaniiii hahahah??

Bu kadar yemeğin üstüne de olsa o pizzayı yemeden dönemezdim..

Merkez de yer alan ' La bussola' isimli mekan da bu pizzaları yemeden siz de dönmeyin.. 

 

 

 

Bizden bu kadar sevgiler .....

 

 
 
Toplam blog
: 27
: 307
Kayıt tarihi
: 06.12.16
 
 

Baktım ki kilo veremiyorum. Ben de yemeği seçtim :) Gezmeyi, yeme içmeyi seven eski bir bankacı, ..