Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Kağıt Gemilerin Kaptanı

http://blog.milliyet.com.tr/hayrettinturan

26 Şubat '09

 
Kategori
Şiir
 

Saklambaç

Saklambaç
 

..su, rüzgar ve namus...


Daha çocukluğumda
Dinlemiştim bu masalı;
Su, rüzgar ve namus
Bir gün saklambaç oynamışlar
Önce su saklanmış
Fakat çabuk bulunmuş
Derin vadilerin arasında

Sıra rüzgara gelmiş
fakat o da kolay bulunmuş
Issız tepelerin doruklarında

Sıra namusa gelmiş
O da şöyle söylemiş;
Dinleyin bir kere,
Eğer ben kaybolursam
Bulunmam hiçbir yerde

İşte o günden sonra
Namus kaybolunca,
Tıpkı çocukluk gibi
Bulunmaz hiç bir yerde

İşte böyle ben
Nuriye bir de Remzi
Dikenler içinde üç kızıl böğürtlen
Çilek tarlalarında büyümüştük

Ben Nuriye’yi severdim
Nuriye Remzi’yi
Remzi ise her ikimizi
Bir elmayı üçe bölmüştük

Bir gün saklambaç oynadık
Nuriye istedi ebe oldum
Yumdum gözlerimi
Oynamayalım dedim amma
Dinlemediler sözlerimi

Yüzümü duvara koymuştum
Oyun olduğunu unutmuştum
Yirmi beş yıl geçti ki aradan
Kocaman adam olmuştum

Önce Remzi’yi sobeledim
Bir gazetede kendiliğinden
Sobadan zehirlenmiş tüm hane
Ölümü geçim derdinden

Galiba bir yıl sonraydı
Remzi'nin ölümünden
Nuriye’yi sobeledim Kadıköy’de
İki polis girmişti kollarına
Vurulumuştu gülüşünden

Bir an durdum,
Durdular, durdu zaman
Gözleri yemyeşildi
Yine saçları simsiyah
Hala geçmemişti yüzündeki yara
Tam göz-göze geldik ki arabaya attılar
Her daim O’nu sevdim O ise Remzi’yi
Seneler sevgimize aldırmadılar

Anılara takılmış üç yitik uçurtma
Su, rüzgar ve namus gibi
Hiç saklambaç oynamazdık oysa
Bulamayız diye birbirimizi.

1999 Kağıt Gemilerin Kaptanı

 
Toplam blog
: 98
: 638
Kayıt tarihi
: 21.08.07
 
 

Zonguldak'ın Ereğli İlçesinde, 1971 Yılının soğuk bir Şubat Gecesi doğdu. İlk ve orta öğrenimini ..