Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Aralık '07

 
Kategori
Aile
 

Saklı yiyecekler itina ile bulunur

Saklı yiyecekler itina ile bulunur
 

Evi barkı dağıtıp elinde avucun da kalanları dürüp büküp bohçalayıp oğulların kızların evlerine göçer annelerimiz babalarımız.
Ne kadar kıymetlidir eşyaları. Hiç bir şeyi kıyıp atamazlar. Babaanemin dizi dizi bohçaları vardı onları aralıklarla havalandırır, kontrol eder, bizlerin onlara dokunup dokunmadığımızı önce gözlerimize bakarak sonra da
- Ben bel koydum( bizim anlamadığımız bir şeyler yapar, ya da boş atıp dolu tutardı) ellerseniz hemen anlarım derdi.
Onun eşyalarına dokunacağımız zaman önce iyice gözlerdik, kat yerleri, konuş şekli, duruşu...Çocukluk işte. Aslında gizli bir şeyleri de olurdu. şeker, bisküi, sonra yemeği planladığı meyveler ve kuru yemişler.
Bizim de aradığımız onlardı.
Bazen bulur anlaşılmayacak şekilde tüketir, bazen de iz üstünde iken yakalanırdık.
Babaannem bazen sakladığını unuturdu. Bunu bilen annem arada bir babaanemin yemin vermesine rağmen tüm bohçaları açar, bulduğu çürümüş yiyecekleri görünce sitemkar bir ifade takınırdı.
Babaannem aslanlar gibi kendini savunurdu ama...
Her seferinde büyük bir temizlik yapılır, kısa bir süre sonra yine aynı şekilde bohça araların da neler neler gizlerdi babaannem.
Nerden mi bunları hatırladım? kelebeğim eşinin vefat eden anneannesinin evini kontrol amaçlı gittikleri zaman evde buldukları çaylar şekerler, yemişler kimsenin aklına gelmiyecek bir dolu yiyecek ve kılık kırpık...
Şimdi düşünüyorum da bize tuhaf gelen bu davranışları olmasa da benzerlerini belli bir yaşı aşan olgun kadın ya da erkek hepimiz yapar olduk.
Kıyamıyoruz hiç bir şeyi atmaya, çocuklar " aman anne ne yapacaksın bunu" derken sessizce o eşyayı kimsenin görmeyeceği bir ıssıza saklıyoruz.
Çarşıya gidiyorduk bir kez kardeşimle, bir baktık babam kocaman bir bakır leğeni kapmış geliyor. Bizi görünce suç işlemiş çocuklar gibi mahcup gülümsedi. Kardeşim; "eh baba ne yapacaksın bu bakır leğeni? "dedi babam hazırcevap;
- Yıkanacağım içinde, deyiverdi.
Kahkahayı koyuverdik. Zaman çok çabuk geçiyor, yılbaşında kelebeğim gelecek yanıma. Benim de ıssıza kaldıracak bir şeylerim var elbet. Diyorum ve sevgilerimi sunuyorum efendim.

 
Toplam blog
: 292
: 1094
Kayıt tarihi
: 08.03.07
 
 

Yazmaktan hoşlanan... Kelimeleri renklendiren bir sihirbazım ben.. Bodrum'da yaşamaktayım.. Sev..