Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Haziran '15

 
Kategori
Hukuk
 

Saldırana zarar veren kendini savunma suç sayılmalı

Saldırana zarar veren kendini savunma suç sayılmalı
 

Adalet işte böyle bir şey, insana katili savundutturur. Birileri böyle düşünmeyebilir; ancak hayatımızın o birilerinin düşüncelerine göre şekillenmesinden Tanrı bizi korusun, insanlığa gerekli olan adalet budur.

Saldıranın suçu saldırmaktır. Yapılan davranışın arkasında fail hala insan olarak durmaktadır. Burada olayın kötülüğü, kişinin adiliği falan bir yana bırakılıp sadece davranışa bakılmalıdır.

Saldırıya uğrayanın hakkı kendisine ve karşısındakine mümkün olan en az zararı vererek kendini korumaktır. “Adam bana saldırdı, vurdum öldürdüm” Affedersin iyi b…yedin! Adam öldürmekten tutuklusun.

“Nefsi müdafaa…” Artık yapacak bir şey kalmadığı zaman… O da hemen öldürmek değil; sözle kandır, korkut, yarala, ahlaki hassasiyetin yoksa ve işe yarayacaksa kendini ver… Adamın sana saldırması seni haklı duruma geçirmez. Hatta karşı koymayıp ölmen bile anlaşılır bir durum. 100 yaşında ihtiyarsın. 15 yaşında çocuk saldırdı. Yapacak bir şey yoksa genç bir insan ölmektense sen kaderine razı olabilirsin! Ben zaten yaşama hakkının eşit olduğunu düşünmüyorum. Yaşaması gerekenler yaşamalı. Yeni doğmuş bir bebekle yaşlı bir adamdan birini nehre itmek zorunda kalırsam elbette yaşlıyı iterim.

Bazen saldırıya uğrayanlar saldırgandan baskın çıkıyor… Ben kanun adamı olayım (ki mutlaka benim gibi biri kanun adamı olmalı) böyle bir durumda saldırını yönünü değiştiririm. Saldıran mağdur, mağdur saldırgan. Sorun olayın nasıl başladığı değil nasıl gelişip sonuçlandığıdır. Birileri birilerini dövmeye gitti. Fakat gittikleri yerde sopayı onlar yediler. Döven yer değiştirir. Saldırıya uğrasanız bile insanları dövme, yaralama, öldürme hakkınız yok. Normal bir dövme, yaralama, öldürme gibi ceza alırsınız. Neden böyle? Çünkü saldırgan eylemini gerçekleştirinceye kadar suçlu değildir ve kafasındaki sadece bir düşüncedir. Dükkânını basmış, evine zorla girmiş, silahlıymış… Bir ölüm yaralama gerçekleşmediği sürece bu üç eylemden sadece silah taşıma suç olabilir. Eve zorla girme, dükkân basma gibi şeyler suç olamaz. Çünkü bir suç işleme amacıyla bunların yapıldığını ispat edemezsiniz. Ki etseniz bile konu kişiye zarar vermedir. Kapımı bacamı kırdı, parasını alırsınız. Beni korkuttu, korku filmleri de korkutuyor onları da dava ediniz!

 

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..