Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mart '20

 
Kategori
Şiir
 

SALI SALLANIRKEN

ı.

GEREKSİZ SÖZLER

 

Ne dediğini anladım, ne demediğini,

Laf derman değildi, derdimin çaresine,

Düşündüm, düşündüm de bulamadım,

Sonucu bellidir, en başından beri

 

ıı.

NEREDE

 

Her söze karşı sözü olanlar,

Her fikre bir açıklama getirenler,

Hapsoldu medeniyet, hapsoldu dünya

Neredesiniz, ey cümle erenler

 

ııı.

KOMEDİ DÜNYASI

 

Zamanın tutsağı mı oldu koskoca medeniyet,

Küçücük bir virüsle mi yok olacak

Mahvolup gidecek ilelebet,

Pamuk ipliğine bağlı,

Güçsüz

Kalelerde, saraylarda hapsolmuş

Çaresiz,

Güçsüz,

Heykeller bile dışarıda cesurca

Tavaf ederken,

Taşlar kadar özgür değiliz,

Daha dün taşladığınız köpekler

Bugün galiba size bıyık altından gülmekteler.

 

ıv.

İBNİ SİNA

 

Bin yıl önceydi, Ibni Sina gelmişti dünya âleme

Yaptı yapacağını,

Yazdı yazacağı kadar,

Umurunda mı, umurumda mı?

 

v.

BİRLİKTE YEDİK

 

Bilim alınır satılır olduğundan beri

İlaçlar zehir,

Köle ticaretiydi en mahir,

Bugünün efendilerinin servetlerinde

Afrikalı kara derili kölelerin bedenleri gizlidir,

Umut mu diyorsun?

Kimden neden umut?

Sözler var katıksız yalan,

Sözler var yalan dünyaya katık

Bir medeniyet ki düşün;

İhanet düzeni,

Modern kölelik,

Aslan et perhizinde,

At ot perhizinde yüz yıldır,

Yerseniz demiyorum,

Yedim, yedik, yediniz…

 

vı.

BİR PENCEREM VAR

 

Benim bir pencerem var,

Düşünüyorum da ne kadar dar,

Baktığım, gördüğüm kadar,

Göremediğim dünyalar var

Güneşi görüyorum,

Bir çıkıp bir kayboluyor,

Ayı görüyorum

Bir gökte, bir yerde

Dağı göremiyorum,

O artık bana uzak Kaf Dağı kadar…

 

vıı.

KİTAP KÖPRÜSÜ

 

En iyiyi her zaman kendine saklayan,

Hem haris, hem de vahşidir insan

Hayatın temelinde hileyle yalan

Yıkılan medeniyetler, kütüphaneler viran

Bağdat’a bak misal;

Endülüs’e bak ya da

Milyonlarca el yazması,

Emek, bilgi, tecrübe

Bir ateşle yanmadı mı?

Moğollarla viran olurken asmanlar

Kaç asır geçti, gelince batı medeniyeti

Sonuç değişti mi?

Fırat Dicle’de yüzen kitaplar

Üzerinde yol almaya çalışan insanlık

 

vııı.

BOŞLUK

...

Burayı boş bıraktım;

 

 
Toplam blog
: 2271
: 163
Kayıt tarihi
: 15.10.14
 
 

Bugünün doğrusu yarının eğrisi, dost görünenler düşman ve herşey aslında zıddı olabilir. Büyük ih..