Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ağustos '18

 
Kategori
Şiir
 

Salihli - Kurşunlu Şiir Akşamlarında Beni Etkileyen Bir Şiir (4)

Salihli - Kurşunlu   Şiir Akşamlarında  Beni Etkileyen  Bir  Şiir (4)
 

13,14,15 2018 tarihlerinde Manisa /  Salihli’de Katıldığım Kurşunlu şiir akşamlarında Anadolu’nun değişik il ve ilçelerinden gelen birçok sanatsever ve şiirimize gönül verenlerle tanışma fırsatını buldum,

Bunlardan biri de İstanbul’dan gelen Mustafa Dilki idi.  Onunla bir hayli sohbetimiz oldu. Şarkı sözü yazarı, şair Ali Dilki’nin kardeşidir.  Ondan ders alarak şiir yazdığını söylüyor.  Yayınlanmış şiir kitapları ve birkaç şiiri de bestelendiğini ifade ediyor. 

14 Temmuz 2018 akşamında hepimiz birer, ikişer şiir okuduk. Çoğumuzu etkileyen ve bol alkış alan Mustafa Dilki’nin bir şiiri dikkatlerimizi çekti. Bu şiir bir hayli uzun uzundur. (İZ BIRAKTILAR  / tam 20 dörtlükten ) ibarettir.  Sevdiği kadınlar bir hayli Mustafa Dilki’nin gönlünde derin izler bırakmışlardı. Mustafa Dilki’yi kutluyor,  “İZ BIRAKTILAR” adını verdiği şiirinden birkaç dörtlüğü sizlerle  paylaşmak istiyorum:

 

    İZ BIRAKTILAR

Ne güzeller  geldi, geçti gönlümden
Hepsi ayrı ayrı   iz bıraktılar
Her birisi ömür çaldı ömrümden
Baharı yaşarken güz bıraktılar

İşveli Sevcan’ı, nazlı Gülcan’ı
Leyla’sı, Hülya’sı, Zarif Mercan’ı
Ayten’i, Gülten’i ve Mihrican’ı
Başımın altına diz bıraktılar


Köyümde Fadime, burda Emine
Maçka’da Zeyneb’im, Moda’da mine
Diyecek çok lafım var Yasemin’e
Yeminler verdirip söz bıraktılar

İçlerinde en kıskancı O yàrdı
Birisiyle görse beni oyardı
Taş gibi kalbime ilk kez O yardı
İsmini diyemem iz bıraktılar


Birisi seksiydi, biri titizdi
Sütun gibi bacak, bembeyaz dizdi
Jale ile lale sanki ikizdi
Yakıp yüreğimi köz bıraktılar

Geçen yıl bir tatil kasabasında
Haberimiz çıktı boy boy basında
Handey’le,  Gamze’in arabasında
Bana unutulmaz yaz bıraktılar


Gülçin bir Abaza’ydı, Berivan Kürt’tü
Fahriye açıldı, Rabia örttü
Çerkez Şengül ise ayrı bir dertti
Hepsi gitti, bana Laz bıraktılar

Bir deli rüzgârım eser yazarım
Esmer’e, Kumral’a destan yazarım
Ozan oldum diyar diyar gezerim
Elimde bir kırık saz bıraktılar


Tek oydu kalbimin ilham perisi
Yalnız o ciddiydi yalan gerisi
 Kırk dereden su getirdi birisi
Edalı, işveli naz bıraktılar

Bir de Fatih’teki Bakkalın kızı
Ayşenur içimde ince bir sızı
 Arabesk Mehmet’in tango baldızı
Bana tapılacak göz bıraktılar


Kimisi aşikâr, kimisi gizdi
Hepsi de mazide kalan bir izdi
Hepsinden güzeli bence Filiz’di
Bana gerçek seven öz bıraktılar

Bazen Fuzuli’ydim bazen de Nedim
Kimini ısırdım, kimini yedim
Kızlar hepinize yangınım dedim
Bağrıma bir avuç buz bıraktılar

                     Mustafa DİLKİ

Haram Dudaklar /Şiirler, 2. Baskı, İstanbul 2013.s.22,23



Abdülkadir GÜLER
03 Ağustos 2018-  SÖKE



 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..