Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Temmuz '18

 
Kategori
Etkinlikler / Festivaller
 

Salihli'de Kurşunlu Şiir Akşamları

Salihli'de  Kurşunlu   Şiir Akşamları
 

Salihli'de Kurşunlu şiir Akşamlarına katılanlar. 14. 15. 7.2018


Batı Anadolu’muzun, Ege Bölgesinin önemli İlçelerinden biridir Salihli. Tarihi ve kültürel değerleriyle tanınıyor. Bereket yüklü topraklara sahiptir bu şirin ilçe. Salihli’nin geçmişinde Lidyalılar, Persler, Bizanslılar. Romalılar ve daha sonra Selçuklular ve Osmanlıların ayak izleri vardır bu bereketli topraklarda.  Hangi yana baksan Bu dönemlere ait eserlere rastlamak olasıdır. 

Salihli Şairler ve Sanatçılar Derneği Başkanı ve Gönül Eri  dergisinin   sahibi Gündüz  Aydın’ın  daveti üzerine  bu Kurşunlu  Şiir Akşamlarına  daveti olarak  ben de katılma  fırsatını buldum.  Salihli Kurşunlu Şiir Akşamları 13,14 ve 15 Temmuz 2018 tarihleri arasında yapıldı.  Öncelikle bu şairler şölenine beni de    davet edip unutmadıkları için  sanat ve kültür adamı şair ve yazar  Gündüz Aydın’a  ve Salihli Belediyesine  teşekkür ediyorum.  Salihli’ye daha önce bir iki kez daha bu gibi şairler buluşmasına katılmıştım. Böylesine insanı sevindiren şair ve yazarları bir araya getirmek maddi ve manevi açıdan kolay değil  ve  her  yiğidin işi de  değildir.  Ancak Gündüz Aydın bunu başarmıştır.  Yürekten kutluyorum. Kimler vardı bu şairler buluşmasında? Bana verilen ek listeye göre yazıyorum:

Yusuf AKGÜL (Balıkesir), Ali Dilki (İstanbul), Naci Yengin (Manisa), Hüseyin Tuncay, (Manisa),  Nazmi Alper Tanrıverdi( Manisa),  Ozan kimsesiz (İstanbul),Şükrü Altınel ( İstanbul), Cemil Baydar  ( İstanbul ), Mustafa Dilki (  İstanbul),   Osman Karaarslan (  Simav ), Elife Ergan ( Osmaniye), Rifat Kaya ( Amasya ),Ömer Erhalim( İzmir), Halk Ozanı  Şaziye Çelikler ( Bursa), Fide Korkmaz (  Bursa ), Sultan Gürbüz ( Dalaman), Özkan Hüseyin ( Bursa), Birdal Can Tüfekçi ( Dalaman), Ali Başer( Antalya ), Feyzi  Okumuş ( İzmir),Yaşar Usluer ( İzmir),Gaffar Güllü ( İzmir), Çakmar  Çakmak ( İzmir), Aysel Can Akgül ( İstanbul ),Bayram  Özer ( İstanbul ),Yahya  Bilican ( İstanbul ),Yılmaz Gümüş ( Bursa ), Mustafa Yeşil (Alaşehir),  Şevki KayaTuran ( Ödemiş ) ve  bu satırların  yazarı Söke  / Aydın’dan Abdülkadir  Güler vardı.  

Kurşunlu Şiir Akşamı 14 Temmuz 2018 günü akşamı saat 8.30 ‘da Salihli’nin güzel yerlerinden biri olan halka açık bol ağaçlı yemyeşil  bir alanda   açık havada yapıldı.  Açılış Gönül Eri Dergisinin sahibi Gündüz aydın yaptı. Gelenlere ve bu şölene katılanlara, Salihli Belediyesine Ticaret ve Sanayi Odasına, diğer kurum ve kuruluşlara teşekkür etti. Daha sonra  Salihli Belediye Başkan Yardımcısı Mahmut Süreyya Karaoğlu gecenin anlamına uygun  bir  konuşma yaptı. O da  gelenlere teşekkür etti.  Şiir Akşamlarına her şair bir,  iki şiirle şölene katıldılar.  Bu arada  15 Temmuz ve diğer bütün  şehitlerimizi rahmetle andık...Şölen sırasında Aşık Kimsesiz, Yahya Bilican ve Aşık Şaziye Çelikler sazlarıyla ve türküleriyle şölene ayrı bir renk kattılar.Unutmadan eklemek istiyorum   gecenin veğ programın  surucusu   Sevil  DUR  Hanımdı. O bir  ev kadını idi.   Akıcı ve yalın bir Türkçesi vardı.  Tökezlemeden  başarışla   programı  bitirdi.....

Salihli Kurşunlu Şiir Akşamlarında gelen şairler arasında orta şekerli  bir kahve tadında tatlı  sohbetler ve kültür alışverişi oldu. Bir birlerimize kitaplarımızı imzalayıp armağan ettik.

Bu etkinlikte bana ulaşan  kitaplar: “ Bir koltukta Üç Karpuz  “ Taşlamalı şiirler Ali Dilki  ( 2013),Haram Dudaklar Şiirler, Mustafa Dilki 2. Baskı ( 2013),Duygudan Dile / Şiirler, Yılmaz Gümüş ( 2017), Ben Bir Zeytin Dalıyım / Şiirler , Osman Karaarslan (2018), Gönülde Birikenler / Şiirler, Yahya Bilican ( 2013),Benim  Adım Karanfil / Şiirler Yahya Bilican ( 2018), Ömrüm Öyle Bir Hüzün / Şiirler, Şaziye Çelikler / Ozan Maralı (2016), Hayvanlardan Çocuklara Mektuplar / Çiler Çelikler , 12 Baskı, ( 2018),Barışın Şarkısı / Şiirler () Fide Korkmazer (2018), Sahipsiz Şiirler , Sedat Günay ( 2018 ),Şehzade Şehir/ Şehir, Mekan ve Tarih  , Naci Yengin (2016), Kanımdaki Gül / Şiirler, Ali Başer, ( 1999), Bizim Köyün Delisi / Öyküler- Şiirler, Şahin Ertürk (2017), Yıldız Aktı Gönlüme / Şiirler, Ali Başer ( 2010), Bana bu değerli  kitapları  armağan eden  tüm şair ve yazar arkadaşlarıma  teşekkür ediyor, okuyucularının bol olmasını  diliyorum. Kısmet olursa onlardan ayrıca söz edeceğim.

         Kurşunlu şiir Akşamlarında Salihli Kültür, Sanat ve Edebiyat Derneği   başkanı ve Gönül Eri  dergisinin   Genel Yayın Yönetmeni  Gündüz Aydın   hazırladığı  iki plaket Eğitimci ve araştırmacı   yazar Abdülkadir Güler ve Şair Ali Dilki’ye  Türk kültürüne yaptıkları   hizmetlerden dolayı  hazırlanan  plaketi  Salihli  Belediye Başkan Yardımcısı Mahmut Süreyya Karaoğlu  tarafından verildi. Aslında bu benim için  bir sürpriz oldu. Plaket verilene kadar hiç bir haberim olmadı.  Bana  verilen  plakette aynen şunlar yazılıdır, bir hatıra  bağlamında  alıp   sizlerle paylaşmak istiyorum:


SAKÜDER
Salihli Kültür, Sanat ve Edebiyat Derneği
GÖNÜL ERİ DERGİSİ

Sayın Abdülkadir GÜLER

50Yılı Aşkın Bir Süredir
Kültür, Sanat ve Edebiyatımıza verdiğiniz katkı ve desteklerden
dolayı tebrik eder,
başarılı çalışmalarınızın devamını dilerim.

14 Temmuz 2018


Gündüz AYDIN
GÖNÜL ERİ DERGİSİ
Salihli Kültür, Sanat ve Edebiyat Derneği
Başkanı, Şair ve Yazar


 

Yaklaşık yarım asırdan fazla kültür sanat coğrafyasında bir hayli emek verdim. Bugüne değin 25 kitaba imza attım. 2000 den fazla makale yazdım. Birçok şiir ve kitap günlerine katıldım. Birçok da ödüller aldım. Şair ve yazar Gündüz Aydın’ın bu inceliğine inanın  şapka çıkarılır. Ben de kendilerine çok çok teşekkürlerimi sunuyor,  sanat ve kültür yolunda daha nice yıllara sağlıkla ve başarılı bir şekilde ulaşmasını gönülden diliyor ve GÖNÜL ERİ Dergisine de uzun ömürler diliyorum.

Kaldığımız Özçelik Oteli için bir şeyler söylemek itiyorum. İkram ve temizlikleri son derece iyi idi. Güleç yüzlü personeli her yönü ile harika idi.  Sırası gelmişken cümlesine teşekkür ediyorum.

Salihli’de Kurşunlu Şiir Akşamları amacına ulaştı diyebilirim.  Anadolu’muzun değişik il ve ilçelerinden 40‘a yakın şair ve yazarları bir araya getirmek ve onları en güzel bir şekilde ağırlamak her yiğidin harcı değildir. Başta Salihli Belediyesi ile  sivil toplum kuruluşları olmak üzere Gönül Eri dergisinin sahibi ve Genel Yayın Yönetmeni Gündüz Aydın’a teşekkür ediyor ve geleceğinin sağlıklı ve başarılı olarak geçmesini diliyorum.

 

Abdülkadir GÜLER

21.07.2018-  SÖKE

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..