Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Temmuz '18

 
Kategori
Kitap
 

Salihli'de Sedat Günay ve Şiirleri Üzerine Bir Yaklaşım

Salihli'de  Sedat Günay  ve   Şiirleri  Üzerine   Bir Yaklaşım
 

Şair öğretmen Sedat Günay- Salihli.


Salihli Manisa’ya bağlı Ege Bölgemizin şirin ilçelerinden biridir. Sanatımıza ve kültürümüze değer veren bir kültür  bölgesidir. Salihli’de yakından tanıdığım Bizim Ece Dergisinin sahibi Ahmet Otman ve uzun yıllar Sevgi Yolu Dergisini çıkaran ve şimdi Gönül Eri dergisiyle  sanatımıza emek veren  Gündüz Aydın vardır.Ancak  bunlarla birlikte  Salihlide   Başta   Salihli Belediyesi  ve   bazı sanatsever sivil toplum kuruluşlarının da katkılarını  ve yardımlarını   unutmamak gerektir. Şair ve yazan Ahmet Otman’ın   27 yıldır   bin bir  emekle çıkardığı  Bizim  ECE Dergisi    (Temmuz-Ağustos 2018), sayısıyla 197. Sayıya ulaştığını görüyorum. Öncelikle Salihli’nin adını ve kültürünü Anadolu’ya taşıyan Sahili Belediyesi ve Toplum kuruluşlarıyla birlikte bu her iki arkadaşımızı gönülden tebrik ediyor ve çalışmalarında başarılar diliyorum.

 Bu kısa girişten sonra öğretmen meslektaşım Sedat Günay’dan biraz söz etmek istiyorum.

Sedat Günay, 1960  yılında Manisa’nın Selendi İlçesinde  doğdu.Salihli Lisesi’nden sonra Ankara Eğitim Enstitüsünden sınıf öğretmeni olarak mezun oldu.1979  yılında   göreve başları.  Erzurum, Horasan, Hakkari, Çukurca,  gibi yerlerde öğretmenlik ve idarecilik yaptı.  Halen Salihli Kurtuluş F.Lütfü Karaosmanoğlu İlkokulu’nda okul müdürü olara görevine devam etmektedir. Evli  ve-üç çocuk babasıdır.Sedat Günay, Salihli’de ve  diğer   Anadolu’nun değişik    yerlerinde   yayımlanan  dergi ve çeşitli gazetelerde, seçkilerde  şir, sanatla. edebiyatla ilgili yazıları yayınlamaktadır S.Günay mesleğinin yanı sıra sanatımıza ve kültürümüze ışık tutan bir yazın eridir. Mesleğini   sevdiği gibi  boş durmuyor, Kahve köşelerinde boş zamanını  harcayıp   fayans döşemiyor. Türk edebiyatına v Türk kültürüne bir şeyler kazandırmayı amaçlıyor.  Bu kutlanmaya ve tebrik etmeğe değer bir çabadır. Şiir ve yazılarında tüm Anadolu’yu kucaklayan, vatanımıza ve bayrağımıza yürekten saygılı bir kişiliğe sahiptir. Şiir ve yazılarında kırıcı ve bölücü değildir. Bugüne değin 9 şiir kitabı yayınlamıştır.

    Gönül Pınarından Damlalar (1996)
    Sevda Pınarı (1998)
    Yüreğimdeki Yangın ( 2000),
    Güneşten Yansımalar ( 2002),
    Sevdalı Düşler ( 2004),
    Öyle Sevdim ki ( 2006),
    Umut Çiçekleri( Solmasın(  2009),
    Hayret Bir Şeysin( 2013),
    Sahipsiz Şiirler ( 2018 ).


Değerli öğretmen meslektaşım zahmet edip bu son  “SAHİPSİZ ŞİİRLER”(2018)  adını taşıyan kitabını bana da imzalı olarak armağan etmişlerdir. Öncelikle beni unutmadıkları için teşekkürlerimi sunuyorum. Ellerine, yüreğine sağlık, hayırlı olsun ve de okuyanı bol olsun diyorum.  

Sedat Günay’ın bu yenişirler kitabı Salihli’de Sönmez Güven Matbaasında basılmış olup, tertemiz bir baskısı vardır.233‘dan oluşuyor. Kitabın SUNUŞ yazısını  Sedat Günay, sayfa düzeni ve ÖNSÖZ’Ü  Bizim Ece Dergisinin sahibi   Ahmet Otman tarafından yazılmıştır. Kapak tasarımı Özge Uysal tarafından hazırlanmıştır. Salihli’de Sedat Günay’ yakından tanıyan A.Otman S.Günay için şunları yazıyor:

“ :Sedat Günay 30 yılı aşkındır süre gelen bir dostluğumuz var. Tanıdığım Sedat Günay’da iki özellikle ön plana çıkmıştır hep. Biri ideolojik, diğeri ise şiir tutkusu. Zaman zaman sivil toplum kuruluşlarında yer almayı, çalışmayı seven bir idareci.Aynı zamanda mesleğine ve okuluna   hayran   kişiliğe sahiptir. Şiirlerini anlatacak olursak, Aşk şiirleri, kendi tabiri ile “Çiçeğe,böceğe  şiir yazmak, onun başını ağrıtmaz fakat yazdıklarının çoğu zaman espri konusu olmuştur. Şiir yazarken bazen frene basmayı  da unutur. Dörtlükler alt alta sıralanmaya başlar. Dörtlükler diyorum çünkü şiirler hece ölçüsü  değil. Yine de bu tür şiirlerinde başarılı. Yazmayı çok seviyor,  Fakat kendisi de her yazdığının  aradığı  bir şiir olmadığıını biliyor”  diye  yazıyor  

Sayın A. Otman.   Sedat  Günayın  şiirleri   okuduktan sonra  ben de   aynı konuya ve yazıya imzamı atıyorum. Sedat Günay şiiri seviyor  ve çok da yazıyor. Daha çok AŞK temalı şiirler yazıyor. İşte okuduklarımdan bazıları:“İstesen de İçinden Atamazsın (16),Daha Nasıl Seviyim (18), Ben Hiç Sensiz Olamadım ki (20),Ben Sana Yandım (22),Şımarma Deli Gönül Şımarma (23), Senden Başka (26),Ağladım Yana Yana (28),Ah Karakız Ah (33),Böyle Vefasız mı Olacaktın? (36),Bu Ayrılığın Sebebi Sensin( 37),Bu Yürek Seni Sevdi (40), Bundan Böyle (42),Öyle Aldın ki Beni Benden (130),Gönlümdesin Nazlı Yârim (160) gibi  şiirleri hep aşk   üzerine yazılmıştır. Daha başka AŞK konulu şiirleri de vardır. Hepsini almadım. Kitabında aşağı, yukarı 225 şiir vardır bunların % 50‘si AŞK üzerine yazdığını görüyoruz. Bir yerde Günay bir aşk şairidir. Bu konuda bir hayli çile de çekmiş ve birçok vefasızın aşk rüzgârına kapılmıştır. Şiirlerinde acılarını, sevgilerini,aşklarını ve kimi zaman da yalnızlıklarını  dile getirmiştir.  Kimi zamanda  Atatürk’e olan sevgisini,  hamisi, milliyetçi ve ülkücü şiirlere  yer verdiğini  görmek olasıdır.  Değişlerinde yer yer milli ve manevi  değerlerimize de    ayna tuttuğunu   okuyoruz.  Bazı şiirlerdinde de  karamsar olduğunu görmek bizi  üzüyor.

Bu konuya bir hayli zaman ayırdığını tahmin ediyorum. Sevgili meslektaşım Sedat Günay’a âcizane bir tavsiyem olacak: Hangi konu olursa olsun şiirinde az ve öz yazmasını tavsiye diyorum. Şiirde acele etmemesini sağlık veriyorum. Şiir kolay kolay yazılmıyor, Şiir tema, şiirde müziksel bir ritim, şiirde imge ve yerine düzenli kafiye,( uyak), düzenli ölçüler bulunmalıdır. Şiir serbest ise akıcı bir dere gibi çağlamalıdır. Akıcı ve dakik ve rakik olmalıdır. Şiirin dili de çok önemlidir, çünkü şiir sözcüklerle (kelimelerle )yazılır. Büyük Fransız şairi Malerme şöyle diyor: şiir kelimelerle yazılır. Şair kelimelerin avcısıdır. Bu kelimeleri yerli yerince kullanmalıyız. Zamanı geçmiş ağdalı sözcüklere ve ucuz kafiyelere basit (uyaklara) ve alışılmış konulara pek önem vermemelidir.

Ben bunları yazarken 07.11.1994 yılında Ankara / Kızılay’da şair Feyzi HALICI’NIN (1924-9.10.2017)  kaldığı ofisinde bana  “ DÖRTLEMELER” adını taşıyan bir şiir kitabını armağan etmişlerdi. Rahmetli Feyzi HALICI şiir konusunu işlerken  özetle şunları yazıyor:  “ Gerçek sanatçı  zamanın her anında  güzelin, faydalının, doğrunun ve  sevginin sabırlı araştırıcısı ve  yorumcusu olmalıdır. Sanatçı elde ettiği bulguları öz ve anlaşılır  bir dille ve sevecenlik içinde yaşadığı  toplumun insanlarına sunabildiği ölçüde kişilik kazanır…(…)  Sanatçı alışılmış, bilineni aşma gayreti ( çabası ) içinde ise, öylesi  bir güce, bir kültüre  sahipse, gerçek kişiliğini bulur. Yoksa  söyledikleri  ve yazdıkları  bir evvelin  taklidi ve tekrarı  olmaktan öteye  geçemez” diye  yazıyor.  Sırası gelmiş şair Feyzi Halıcı’yı da saygıyla ve rahmetle anmak istiyorum.

Aziz meslektaşım güzel insan Sedat Günay senin  şiir kitabına  “SAHİPSİZ ŞİİRLER “ adını vermişler. Ben buna katılmıyorum.   Şiiri sevenler bu kitabın için güzel şiirleri de bulacaklarını umuyorum. Değerli   bestekârlarımızdan Değerli Türk müziği sanatçılarımızdan Sayın Mustafa  Malay’ın  bu adı geçen şiir kitabından  20’ye yakın şiirini de   bestelediğini görmek bizleri mutlu  ediyor. Bestelenen bu şiirlerden bazıları: “ Vazgeçilmez Değilim (209), Aziz Dostum İşte Döndüm (2010), Sel Olup-da Gönlüme Akışların Öldürür (211), Can Bir Kuştur ( 212), Sevdalandım Bir Güzele (214),Bir Kerecikte Sen Ara ( 220) gibi şiirlerinin bestelendiğini görüyoruz. Bu açıdan sevgili şair dostum Sedat Günay’ı yürekten kutluyorum.

Sözü bir hayli uzattık galiba. Sedat Günay, mesleğinin  yanı sıra  Türk  şiirine ve Türk edebiyatına hizmet  veriyor. Bu güne değin 9 şiir kitabına imza atmış,  roman ve öyküleri de basıma hazır olduğunu öğreniyoruz. Başarılarının devamını diliyor, gönülden tebrik ediyor ve sözümü  BİRGÜN adlı şiirinden  üç dörtlükle  bağlamak istiyorum. S. GÜNAY’ın adını bir köşeye not ediniz, bir gün size de  merhaba diyebilir.

BİRGÜN

Kafesinden Gurbet Kuşum
Sılasına uçar bir gün…
Dikilir başıma taşım,
Nöbetlerin tutar bir gün…

Gün gelir ey garip gönlüm
Kara toprak yutar bir gün…
Senide bulacak ölüm,
Kabrinde ot biter bir gün….

Şimdi yüzdürdüğün gemin,
Yan gelip te batar bir gün…
Gezdirdiğin şu cesedin,
Topraklara yatar bir gün..

Kölesi olduğun dünya,
Ahiret’te satar birgün…
Bu halinle seni Mevla,
Cehenneme atar bir gün..

Sedat’i de Mevla’sına,
Ecel gelip gider bir gün…
Çekilir tek tek hesaba,
Cayır cayır yakar bir gün…

              Sedat  GÜNAY
 Sahipsiz Şiirler, Salihli, 2018.s.139

 

Abdülkadir GÜLER
04.07.2018-  SÖKE
 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..