Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Haziran '08

 
Kategori
İlişkiler
Okunma Sayısı
457
 

Salkım salkım hayat....

Salkım salkım hayat....
 

Kızların boyları saçları ve basma entarileri aynı, el ele tutuşmuşlar, fısır fısır konuşarak mezarlığın önünden köprüye doğru ilerliyorlar.

Peşlerinde iki oğlan var..Fırsatını bulsalar yanaşacaklar ama köylük yerde olup biten her şeyi tesadüfmüş gibi göstermek, etraftaki meraklı ve saklı gözleri kandırmak, olmadı kandırmaya çalışmak şart...

“ Ne o kız çoban Hilmi’nin ortancası ile mezarlığın duvarında konuşuyormuşsunuz?”

“ Vallahi yalan kız anne Ayşe ile halama giderken yolda gördük onları... Ne konuşacağım el alemin sümüklüsüyle!” ( Anneyi uyandırmamak için çocuğu aşağılamak adetten)

“ Ne yapıyordu halan?”

“ Hiiç evde yoktu!.................. Anneee sana kim söyledi konuştuğumuzu?”

“ Halan !!!” ( Yandı gülüm keten helva)

Kahvenin önüne eski mavi bir minibüs yanaşıyor, kapısı açılınca Cengiz Kurtoğlu’nun sesi duyuluyor

Ellerinde çantalarla insanlar iniyor..

Masalardan kalkan adamlar aceleyle gelenleri karşılıyor, hoşluyor..

Bakkalın önünde yaşlı, kara çarşaflı, beyaz yazmalı bir teyze var..Aceleyle, çıplak, nasırlı ayaklarına naylon terlikleri giymiş, bir hışımla çıkmış evden, başı yana eğik, kolları bağlı, umut dolu gözlerle gelenlere bakıyor...

Kahverengi pantolonu, kısa kollu yeşil mintanı ile uzun boylu geniş omuzlu bir genç en son iniyor minibüsten. Yaşlı kadının terlikleri koşarken ayağından çıkıyor. Gözünün yaşıyla gencin boynuna atılıyor... “İbrahiiiiiiim”

O küçücük kadın elinin tersi ile burnunu silerken, İbrahim’in elinden zorla kocaman valizleri almaya çalışıyor...

Bir kavuşma bu kadar güzel olsun..Sevgi ve hasret kısacık bir saniyeye böylesine sığdırılsın....Aşk olsun!

***

Ciddi görünüşlü yedi sekiz yaşlarında bir erkek çocuğu dikiliyor kahvenin kapısına,içeri girmeden, sesleniyor....

“ Babaaaaaa!”

Kahveci ellerini omzundaki havluya silerek geliyor. Çocuğun elindeki sefer taslarını alıp, ocaklığa koyuyor..

Çocuğu da yemekleri dökmeden getirdiği için soğuk gazozla ödüllendiriyor..

Çocuk parmağı ile gazoz şişesinin ağzını kapatıp, bütün gücü ile çalkalıyor.. Gazoz fışkırınca baba kızıyor...

“ Asiti kaçtı lan!”

Çocuk gülüyor...

Burnuma taze soğan sarımsak kokusu gelince dayanamıyorum, ellerimi yıkama bahanesi ile lavaboya gidip dönüşte, öğle yemeğini mideye indirmeye çalışan kahveciye bulaşıyorum.

“ Afiyet olsun ağabey nevale sağlam!”

“Afiyet olsun” deyince sofraya çağırır beni ülkem insanı biliyorum..

“ Buyur kardeşim beraber olsun”

Dayak buldun kaç yemek buldun ye...

Tavuklu pilav var bir de cacık......

Ucundan girişiyorum acık acık........

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Çaylar şirketten ;yemekler kahveciden...Ali Hocam iyisin iyiii:)) Sağlıcakla kal afiyet şeker olsun...

Mesut Selek 
 13.06.2008 18:02
Cevap :
Kısmetli adamım vesselam, bun günlerde işlerim tıkır..... : )  13.06.2008 18:20
 

Sen hep ağzımızı mı sulandıracaksın böyle, olmuyor ama... Gazoz bir yandan, sarımsaklı cacık diğer yandan, tavuklu pilav olsa da olmasa da...:))

Sema Sener 
 13.06.2008 13:54
Cevap :
Tavuklu pilavda, sarımsaklı cacıkta güzel di ama en güzeli sohbetti... Maalesef her konuşulanı yazamıyoruz... O yüzden eksik oluyor yazılar...  13.06.2008 15:47
 

bakışın ve duyguların bahtını açık şansını zengin eylesin. Bu arda afiyet olsun. Selamlar...

Yalnıztürk 
 12.06.2008 18:38
Cevap :
Hocam bu saatten sonra beni ne kaybeden üzülür ne bulan sevinir :)  12.06.2008 20:25
 

yazıyı çok sevdim... sen ucundan girişirken de karnım acıktı... :)

Mustafa Tayfun 
 12.06.2008 18:08
Cevap :
Teşekkür ederim, cacık süperdi gerçekten....Tavuklu pilavında hakkını teslim etmek lazım..  12.06.2008 20:25
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 1280
Toplam yorum
: 7730
Toplam mesaj
: 187
Ort. okunma sayısı
: 1104
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Deniz tutkunu.Amatör kıyı balıkçısı. Aynı Şarkı ve Ilık Havada Hoşça Kal adlı kitapların yazarı ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster