Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Eylül '14

 
Kategori
Şiir
 

Salma kendini bir fakakanın (ahmak) ardından

Salma kendini bir fakakanın (ahmak) ardından
 

Bu gece içimden pek bir şey gelmiyor sunmaya size
 
Duygularım iskât (sükût) etti nedense birden bire
 
İçim boş mey de bir hoş öylece saldım kendimi
 
Şarkı terennüme yeltendim mısralar gelmedi aklıma
 
Hadi dedim şu şarkıyı bir de müka ile (ıslık) çalayım
 
Şarkı bitmiş ki ne bitiş ne akılda ne de kalpte yeri kalmış
 
Dedim kalsın bu da da’sere (yıkılmış) olan kalbimde
 
Sonra baktım ki heyhat şarkı gibi o da yok hiç bir yerde
 
Biri dedi ki böyle yapma hâr-ı firkat (ayrılık acısı) var derler
 
Hep değil mi be kardeşler şu derlerden çektiğimiz
 
Yahu ne derlerse desinler, derler diye mi sileceğiz biz!
 
Varsa vardır bir yerde yoksa yoktur hiçbir yerde o
 
İnanın ihfa (saklamak) eylemedim ki ben onu yüreğimde
 
Ama der miyim böyle olmaz ki ardından söz etmek sataşmak
 
Evet, nahif ve güzeldi ve de cilveli yanımda iken
 
Bitti o günler, kalmadı içimde o güzel anlar, silindi mekânlar
 
Bunu hep yaparlar ancak kötü söz söylemek doğru değildir
 
Yanında olduğunda iyiydi de gidince mi kötü oldu sana
 
Kötülük yok ama sevgi tükenmiş içimizde neden odur sadece
 
Safderun (içi temiz) ol sen kalbini serin et bulunur …
 
Belki başka bir yerde başka bir aşk seni bekler durur
 
Hemen teakud (bağlanmak) etme henüz gelip geçeni de düşün  
 
Ancak lahîler (manasız eğlenen) gibi olma boşa serpme zamanı
 
Çık dışarı ve bak etrafına orada bir yerde vardır sana uyan
 
Şen mişâr (şan) sahibisin bulunur sana yakışan
 
Ama bir daha yüreğine hizze (sevinç) verecek birini bulmadan
 
Sakın salma kendini bir daha fakaka (ahmak) birinin ardından…
 
 
 
Bojidar Çipof
17 Ekim 2010 22.20 Yeşilköy
 
 
 
Toplam blog
: 336
: 625
Kayıt tarihi
: 29.01.10
 
 

Araştırmacı yazar BOJİDAR ÇİPOF: 1953 yılında İstanbul'da doğdu. Ailesi; Ege Makedonyasından İsta..