Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Eylül '07

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Salyangoz fotoğrafları

Salyangoz fotoğrafları
 

Geçen hafta İnebolu’da bahçede içleri boş salyangoz kabukları ne kadar çok var, yaz kurak geçtiğinden olsa gerek diye düşünürken yerde sürünen bir salyangoz gördüm. Salyangoz benim farkımda olmadan ilerlerken fotoğraflarını çekmeye başladım. Yerde kurumuş yapraklar ve toprak üzerinde fotoğraflar güzel olmaz diye salyangozun rahatını biraz kaçırdım önce elimde fotoğraflarını çektim ve bir yaprağın üzerine aldım. Son olarak da bir fındık dalına bırakınca kendini yapıştırdı ve yavaş yavaş yükselmeye başladı. Fotoğraf çekimim bittikten sonra aldığım yere bırakacaktım ancak bıraktığım dal üzerinde oldukça mutlu görünüyordu ben de orada bırakıp ayrıldım bahçeden.

Geçen yıl bir fasulye çalısındaki salyangoz hakkında yazarken salyangozlarla ilgili birşeyler okumuştum. Onların hem kış ve hem de yaz uykusuna yatmaları ilgili çekmişti: "Salyangozların kış uykusunun yanında bir de sıcak ve kurak havalarda yaz uykusu olurmuş. Çok kıskandım salyangozları, ne güzel, yaz- kış uyuyorlar." (1)

Bu yaz günlerinde hava çok sıcak geçince uyumuş olmalılar, benim gördüğüm salyangoz o uykudan yeni uyananlardandı belki de.

Salyangozun fotoğraflarından bir fotoğraf galerisi hazırladım ve yayına gönderdim. Bu yazımı o fotoğraflar yayına çıkınca yayınlarım diye düşünürken Gürsel Yüce Tercan’ın yazısı yayınlanıverdi (2). İnebolu’da salyangozların nasıl toplandığıyla ilgili çok hoş bir anı okudum bu yazıda. Ben de bir yorum yazdım:

"Merhaba Gürsel. Geçen hafta İnebolu'da evin bahçesinde bir salyangozun fotoğraflarını çekmiştim. Dün gece o fotoğrafları ayırıp, bir yazı yazmaya başlamıştım. Sen kaybettiğin yazını (herhalde salyangozlarla ilgili olandı) ararken ben de aynı konuyu yazıyormuşum. Bugün fotoğraf galerisini yayına gönderdim. galeri yayına girdikten az sonra (Bugün-yarın) yazıyı yayınlarım. Hoşçakal."

Salyangozu bir yiyecek olarak düşünemiyorum, onlar benim için bir fotoğraf nesnesi.

(1) Fasulye çalısında salyangoz: http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=11885
(2) Gürsel Yüce Tercan "Biz salyangoz yemiştik" , http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=66732

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..